گاز هرز خوردن ال 90 یکی دیگر از مسایل بسیار مهم در خودروی ال 90 می باشد. منظور از گاز هرز خوردن این است که راننده به محص استارت زدن می بیند که عقربه دور موتور بر روی عدد بالایی می رود و خیلی دیر پایین می آید.
علت گاز هرز خوردن ال 90
علت گاز خوردن ال 90 و بالا رفتن دور موتور موارد بسیار زیادی می تواند باشد که در ادامه این مقاله شما را با چند تن از اصلی ترین دلیل گاز خوردن ال 90 آشنا خواهیم کرد.
- استپر موتور
- سنسور و موتور دریچه گاز (در صورت وجود داشتن)
- مپ سنسور ( سنسور فشار هوای ورودی)
- سیستم ورودی هوا و منیفولد ( منظور نشتی هوا از هوزینگ دریچه گاز)
- سنسور دور موتور
- ECU موتور ( ایپرام یا فلش برنامه ریزی شود)
- انژکتورها و غیره
- امکان دارد در اثر شست و شوی موتور یا حتی بارندگی، بعضی از سنسورها از جمله کیلومتر خیس شود و منجر به نامنظم کار کردن یا بهم ریختگی ای سی یو بشود. در صورت بروز این مشکل با فلش مورد برطرف خواهد شد.
رفع نوسان دور موتور ال 90
اگر با مشکل نوسان دور موتور خودروی خود مواجه هستید در درجه اول به کمک یک دیاگ از صحت عمکرد صحیح سنسورهای خودرو مطمئن شوید. همچنین می توانید برنامه پیش فرضی که در کامپیوتر خودرو در جهت محاسبه دور آرام را مورد بررسی قرار می دهد، را نیز مودرد بررسی قرار دهید. اگر با وجود درست کار کردن تمامی سنسورها باز مشکل وجود داشت می توانید دلایل ساده تری را بررسی کنید. برای مثال استپر خودرو را شست و سو دهید یا از سلامت اورینگ استپر اطمینان حاصل کنید. همچنین مطمئن شوید که دریجه گاز به طور کامل بسته شده باشد.
در ادامه به برخی کارهای دیگری که می توان در جهت رفع نوسان دور موتور انجام داد خواهید پرداخت.
- بررسی تنظیم فیلتر سوپاپ سرسیلندر
- شست و شوی انژکتورها و اطمینان از عدم وجود نشتی
- بررسی سلامت اورینگ های انژکتور
- اطمینان از سلامت کوئل و شمع و همچنین وایرها
- بررسی تایم کار کردن میل لنگ و میل سوپاپ
- تسمه دینام را خارج کنید و از نرمی و حرکت یکنواخت پولی ها مطمئن شوید.
با وجود انجام همه این کارها اگر باز مشکل نوسان حل نشد لازم است که حتماً به تعمیرگاه مراجعه کنید زیرا به نظر مشکل کمی جدی به نظر می رسد.
علت گاز نخوردن ماشین ال 90
منظور از گاز نخوردن دقیقا همان حالتی است که خودرو شتاب خود را از دست می دهد و هر چقدر هم شما پایتان را بر روی گاز فشار بدهید اتفاق خاصی نمی افتد و خودرو شتاب پیدا نخواهد کرد.
اگر راننده ای باشید که به رانندگی با سرعت بالا عادت داشته باشید به زودی متوجه وجود چنین مشکلی خواهید شد.
همانطور که می دانید دلایل زیادی برای گاز نخوردن خودرو وجود خواهد داشت که در ادامه به اختصار همه آنها را برای شما معرفی خواهیم کرد. در صورت نیاز به اطلاعاتی بیشتر می توانید به مقاله های دیگر ما در این زمینه مراجعه کنید.
- خرابی فیلتر هوا
- خرابی دیسم و صفحه
- کارایی نامناسب استپر موتور
- وجود مشکل در کمپرس سیلندر
- اتمام یا نا مرغوب بودت روغن موتور
- وجود مشکل یا خرابی در پمپ بنزین ماشین
دور موتور ال 90 در حالت درجا
منظور از دور موتور ال 90 در حالت درجا وقتی است که شما خودرو را روشن کرده اید ولی هنوز حرکت نکرده اید. در چنین حالتی دور موتور آرام و مداوم می باشد. چیزی در حدود 900 دور بر دقیقه دور موتور در حالت یکجا می باشد. در این حالت لرزش موتور بسیار کم است. دور موتور در حالت درجا با یکسری معیارهایی بررسی می شود و به یک عدد نسبت واحدی در مورد هر خودرو خواهد رسید. برای مثال عدد واحدی که در مورد خودروی ال نود وجو دارد بهترین دور موتور مناسب ال نود می باشد. حال اگر دور موتور خودرو از عدد معیار پایین تر باشد موتور دچار لرزش های شدیدتری می شود که این بسیار آزار دهنده خواهد بود. همچنین اگر دور موتور از عدد محاسبه بالاتر باشد معیارهایی مانند حداقل مصرف سوخت یا حداقل صدا و آلاینده محقق نخواهد شد.
البته این عدد خود دارای یک سری نوساناتی می باشد.
علت پایین بودن دور موتور ال 90
پایین بودن دور موتور خودرو یک حالت بسیار ناخوشایند می باشد که در نهایت هم به خاموش شدن خوردو منجر می شود. خاموش شدن خودرو هم به نوعی بدترین اتفاقی است که در حین رانندگی ممکن است پیش بیاید.
در ادامه مقاله در مورد دلایل پایین بودن دور موتور و نهایتا خاموش شدن خودرو صحبت خواهیم کرد و شما را با چند مورد از موارد مهم که باعث چنین اتفاق ناگواری می شود آشنا خواهیم کرد. از آنجایی که خاموش شدن ناگهانی خودرو ممکن است باعث بروز حوادثی ناگوار بشود بهتر است دلایل این مورد را جدی بگیرید و نسبت به رفع آن اقدام کنید.
- استپر موتور خراب است
- سنسور دریچه گاز ایراد دارد
- دریچه گاز و سیم گاز ایراد دارد
- پمپ بنزین نیم سوز است
- سوزن انژکتور ایراد دارد
- تایم نامیزان هست
- سنسور اکسیژن دارای مشکل می باشد
- کوئل دوبل ابراد ایراد دارد
- باطری ماشین خراب است
- دینام شارژ نمی کند
- دریچه گاز کثیف است
- سیک کشی دارای اتصالی می باشد
- سنسور دور موتور دارای خرابی است
- کامپیوتر ماشین ایراد دارد
- سوکت پمپ بنزین خراب است
- جعبه فیوز اتصالی دارد
مشکل از هر کدام که باشد با یک دیاک ساده و جایگزینی قطعه مشکوک به خرابی با قطعه نو به راحتی ایراد پیدا می شود و می شود آن را برطرف ساخت.
تنظیم گاز ال 90 در گاز هرز خوردن ال 90
برای رفع گاز زیاد خودرو و تنظیم گاز ال 90 یکسری کارهایی نسبتاً ساده ای جود دارد که با انجام آن می شود مشکل را شناسایی و برطرف ساخت ولی در عین حال شدیداً تاکید می شود که اگر تجربه کافی را ندارید به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و مشکل را به صورت اساسی برطرف سازید تا در دیگر قطعات خودرو نیز مشکلات دیگری به وجود نیاید.
- درب موتور خودروی خود را باز کنید
- موتور خودرو را روشن کنید و روشن بگذارید
- دریچه مربوط به گاز را پیدا کنید
- از یک بطری آب کوچک استفاده کنید
- بر روی درب بطری سوراخی کوچک ایجاد کنید
- جایی که اتصال دریچه گاز بین مخزن هوا و منیوفولد وجود دارد را پیدا کنید
- کمی صبر کنید تا خودرو گرم بشود و در حالت درجا کمی کار کند.
- به صورت خیلی آرام آب را روی اتصالات ما بین دریچه گاز و منیفولد بریزید
- حواستان باشد تا آب را حتما با احتیاط بریزید
اگر با انجام این کارها دور موتور کاهش یافت و صدای بخار آب بلند شد، موتور شروع به لرزش کرد باید بدانید که دریچه گاز خودرو شما مشکل دارد و زمان تعویض آن است.
سخن پایانی در مورد گاز هرز خوردن ال 90
در این مقاله بر حسب ضروریت به موضوع امروزه گاز هرز ال 90 پرداختیم. شما را با مواردی مانند آموزش نحوه رفع ایراد نوسان دور موتور تندر 90 آشنا کردیم و همچنین در مورد گاز خوردن الکی تندر 90 صحبت کردیم. با توجه به اهمیت این موضوع شدیدا به شما تاکید می شود که در صورت مشاهده علائم ناشی از گاز زیاد خودرو به تعمیرگاهی مجاز و ماهر مراجعه نمایید تا قبل از گسترش مشکل آن را برطرف سازید. امیدواریم از این مقاله هم راضی بوده باشید. در صورت نیاز به بررسی موارد تخصصی تر در این زمینه مقاله های دیگر ما را مطالعه فرمایید.

53 پاسخ
سلام وقت بخیر
خودروی ال 90 دارم دنده دو به سه گاز هرز می خورد
دلیل گاز هرز خوردن چی می تونه باشه مهندس ….؟
سلام وقت بخیر
دلایل گاز هرز خوردن عیب مکانیکی می باشد پس دنبال عیب برقی نباشید
از کم بودن روغن گیربکس
ضعیف شدن رینگ های گیربکس
کیپ شدن فیلتر گیربکس
خراب شدن ساعت گیربکس
پاره شدن اورینگ زیر ساعت
می تونه باشه
سلام
ال90 ساخت 1390 دارم
در گرمای تابستان گرما از یک حدی که بگذرد موتور گاز نمی خورد
در جا روشن می ماند اما گاز نمی خورد و راه نمی رود
مجبور می شوم 5 تا 10 دقیقه توقف و ماشین را به نحوی خنک کنم
علتش چیست و چگونه رفع ایراد کنم
خودروی ال ۹۰ مدل ۱۳۹۰ شما در گرمای زیاد تابستان دچار مشکل گاز نخوردن و ناتوانی در حرکت می شود. موتور روشن می ماند اما به گاز واکنش نشان نمی دهد تا زمانی که خودرو چند دقیقه خاموش بماند و خنک شود. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی مربوط باشد که مهم ترین آن افزایش بیش از حد دمای موتور یا قطعات برقی حساس است.
محتمل ترین علت ها شامل موارد زیر هستند:
۱. گرمای بیش از حد سنسور دریچه گاز یا مپ سنسور که فرمان اشتباه به ECU می دهند
۲. ضعف یا اشکال در سنسور دمای آبکه دمای غلط گزارش می دهد و ECU موتور را محدود می کند
۳. خرابی کوئل یا سیم کشی آنکه در دمای بالا اتصال ناقص یا قطع می شود
۴. گرفتگی یا خرابی پمپ بنزینبه خصوص در گرمای زیاد که باعث کم شدن فشار سوخت می شود
۵. رله دوبل یا فیوز اصلی اگر اتصالی یا ضعف ولتاژ داشته باشد نیز این رفتار دیده می شود
برای رفع مشکل با دیاگ خطاهای واحد ECU بررسی و داده های زنده سنسورها در دمای بالا چک شود. فشار بنزین نیز حتما تست شود تا از عملکرد مناسب پمپ اطمینان حاصل کنید.
ال۹۰ مدل۹۶دارم
حالت درجا کارکردن انگار گازی میدی ول میکنی..
سلام،
این مشکل معمولاً از کثیفی دریچه گاز، نشتی هوا از منیفولد یا خرابی سنسور دریچه گاز (TPS) هست.
دریچه گاز رو تمیز کن و شیلنگها و سنسورها رو چک کن. اگه برطرف نشد، با دیاگ بررسیش کن اگر تهران هستین تشریف بیارین تعمیرگاه رنو وان تا تخصصی تر بررسی بشه
سلام وقت بخیر
دلایل گاز هرز خوردن عیب مکانیکی می باشد پس دنبال عیب برقی نباشید
– از کم بودن روغن گیربکس
– ضعیف شدن رینگ های گیربکس
– کیپ شدن فیلتر گیربکس
– خراب شدن ساعت گیربکس
– پاره شدن اورینگ زیر ساعت
می تونه باشه
سلام،
ال ۹۰ مدل ۹۱ ایی ۲ دارم،
در زمان استارت زدن دور موتور تا ۷۰۰۰ بالا میره،
و همونجا میمونه، یکنوبت تا ۳۰۰۰ پایین آمد، بمحض گاز دادن تا ۷۰۰۰ بالا رفت و همانجا مونده، دلیلش چی میتوته باشه؟
کثیفی دریچه گاز
سلام وقت بخیر واقعا ممنون میشم پاسخ بدید من یه ال نود مدل ۸۹ دارم این وقتی را می افتی باهاش فرقی نمیکنه با کدام دنده ودر چه سرعتی نا گهان پدال گاز به آخر میچسبه و ماشین تا حد کاتاف میره اما وقتی ماشین را یک بار خاموش و روشن میکنیم درست میشود تا دوباره بعداز چند دقیقه دوباره این اتفاق رخ میده واقعا گیج شدم نمیدونم مشکل از چیه ممنون میشم جواب بدید ممنون از شما و مجموعه عالیتون
سلام و درود دوست عزیز
علت این امر دوحالت دارد یا دریچه گاز خودروی شما خرابه یا از قسمت اورینگ منیفولد هوا .هوامی کشد
برای راهنمایی بیشتر با این شماره تماس بگیرین09174114823
سلام وقت بخیر
چند روز ی هست موقع رانندگی صدایی شبیه به سوت شنیده میشه
مشکل چی میتونه باشه؟
(ماشین ال 90)
سلام دوست عزیز
اگر هنگام رانندگی باشه مشکل از بلبرینگ چرخهاست و اگر درجا یاشد از نسمه دینام.
برای مشاوره رایگان به تعمیرگاه رنو وان مراجعه کنید.
سلام و خسته نباشید ال نود مدل 96دارم هرزه گاز میخوره موقع روشن شدن،بعد یکم کار کردن خاموش کنم روشن کنم خوب میشه،وقتی همکولر میکشم ماشین سنگین کار میکنه و همزمان باز هرزه گاز میخوره
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
سلام دوست عزیر
استوپر موتور شما ایراد دارد.
سلام وقت بخیر ال نود مدل 88 دارم در هنگام حرکت با دنده 4 زمانیکه دور موتور از 3000 و سرعت 80تا رد میشه با فشردن پدال گاز صدای موتور بیشتر میشه بحدی که باید دنده تعویض کنم و در کل نمیشه رانندگی طولانی با 80 یا 90 تا داشت .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
دقیقاً ✅
اگر بالای ۳۰۰۰ دور موتور صدا و فشار زیاد میشه، اول از همه کاتالیست و مسیر اگزوز رو بررسی کن چون گرفتگی یا خرابی باعث خفگی موتور و ایجاد صدای غیرعادی میشه. اگر اگزوز سالم بود، نوبت به دستهموتور شاتونی میرسه که وقتی خراب بشه لرزش و صدای اضافی رو تو دور بالا منتقل میکنه.
بنظر بنده اگه بعد خاموش شدن دوباره روشن میکنید خوب میشه واشر مانیفولد هوا واورینگ دریچه گاز خراب شده گاز هرز میخوره استپراگه خراب باشه بعد خاموش شدن دوباره روشن میشه دوباره باید به حالت قبل باشه ودوباره گاز بخوره
سلام
مشکلی که به آن اشاره کردید کاملا منطقی و قابل بررسی است. اگر خودرو بعد از خاموش و روشن شدن موقتا عملکرد بهتری دارد و مجدد دچار مشکل می شود احتمالا ایراد از نشتی در سیستم مکش هوا است. واشر مانیفولد هوا یا اورینگ دریچه گاز اگر خراب یا کهنه شده باشند باعث می شوند هوا بدون اندازه گیری وارد موتور شود و این باعث اخلال در نسبت سوخت و هوا شده و در نتیجه عملکرد نامناسب موتور دیده می شود. خودرو ممکن است گاز هرز بخورد یا در دور بالا ناپایدار شود. همچنین خرابی استپر موتور یا موتور دریچه گاز در صورت وجود می تواند باعث شود که هنگام رها کردن گاز یا استارت زدن ماشین درست کار نکند. این قطعات در صورت خرابی گاهی بعد از خاموش و روشن کردن موقتا عملکرد طبیعی پیدا می کنند.
برای بررسی دقیق، تست دود جهت شناسایی نشتی هوا، تست سلامت دریچه گاز و بررسی کامل اتصالات وکیوم پیشنهاد می شود. با چک کردن این قطعات قبل از دست زدن به بخش هایی مثل گیربکس یا یاتاقان می توان از هزینه های اضافی جلوگیری کرد و عیب را اصولی برطرف نمود. تشخیص شما دقیق و کاربردی است.
باسلام بنده ال۹۰ ۹۴ دارم در زمان حرکت خصوصا دنده ۵ زوزه می کشد خصوصا وقتی در دنده ۵ سرعت روی ۱۰۰ یا پایین تر است
سلام و درود
کم بودن سطح روغن از عوامل زوزه دنده پنج می باشد
سلام امکان داره به خاطر سردی هوا و گرم نشدن موتور باشه؟ چون اول صبح ک ماشینو روشن میکنم این اتفاق میفته
سلام
گاز هرز خوردین ربطی به سردی و گرمی هوا نداره.
سلام ال نود مدل 97 دارم فقط در شروع حرکت قبل اینکه آمپر ماشین به حالت نرمال برسه ماشین پرگاز و کم گاز میشه( دور موتور نوسان میکنه) بعد چند دقیقه که آمپر نرمال میشه مشکل برطرف میشه استپر تعویض کردم ولی درست نشد.
سلام
این مشکلی که گفتی بیشتر به رفتار موتور در حالت سرد بودن مربوطه و چون بعد از رسیدن به دمای نرمال برطرف میشه استپر مقصر اصلی نیست. دلایل رایج در ال۹۰:
سنسور دمای آب ECU اگر درست سیگنال نده، کامپیوتر موتور فکر میکنه موتور هنوز خیلی سرده یا برعکس، و مقدار پاشش سوخت و هوا رو اشتباهی تنظیم میکنه → نوسان دور موتور در دقایق اول.
نشتی هوا از شیلنگها یا منیفولد در حالت سرد بیشتر خودش رو نشون میده، وقتی موتور گرم میشه و قطعات منبسط میشن نشتی کمتر میشه.
کثیفی دریچه گاز یا عدم ریست نرمافزاری اون بعد از دستکاری یا سرویس هم میتونه این حالت رو ایجاد کنه.
پیشنهاد:
اول با دیاگ دمایی که ECU از سنسور آب میخونه چک کن. اگر خیلی اختلاف با دمای واقعی داشت، سنسور آب باید عوض شه.
شیلنگهای وکیوم و سوکتها بازدید بشن.
دریچه گاز هم دقیق تمیز و روی دیاگ ریست بشه.
در اغلب این موارد تعویض سنسور دمای آب، مشکل رو کامل برطرف میکنه
باسلام واحترام.وقتی تندرپارس را روشن میکنم وموتورسرده دورموتور تا۱۵۰۰میره ونوسان داره.ممنون میشم راهنمایی بفرمایی.فقط صبح که موتدرسرده این اتفاق میوفته
باسلام واحترام.وقتی تندرپارس را روشن میکنم وموتورسرده دورموتور تا۱۵۰۰میره ونوسان داره.ممنون میشم راهنمایی بفرمایی.فقط صبح که موتدرسرده این اتفاق میوفته
سلام ماشین تا روشن دور موتور میره روی ۴۰ تا خود بخود گاز میخوره علت چیه
سلام
اینکه بلافاصله بعد از روشن کردن دور موتور بیدلیل میره روی ۴۰۰۰، نشونه ورود هوای کاذب یا فرمان اشتباه به دریچه گازه.
دلایل معمول:
نشتی هوا از شیلنگها یا واشر منیفولد.
گیر کردن یا کثیفی دریچه گاز برقی.
مشکل در سنسور پدال گاز یا سیمکشی اون.
اول همه شیلنگها و واشرها رو چک کن، بعد دریچه گاز رو تمیز و ریست کن.
سلام وقت بخیر
ال 90 من صبح بعد از روشن شدن خیلی خفه کار می کنه. یعنی با گاز دادن ناگهانی انگار میخواد خاموش شه. به مرور که گرم میشه وضعیت بهبود پیدا می کنه. موتور هم ضعیف کار می کنه در حرکت و قدرتی رو که انتظار میره نشون نمیده. چند وقت پیش دیاگ زدم سنسور اکسیژن خطا نشون داد که با یه مقدار تمیز کاری و باد گرفتن خیلی بهتر شد. اما مجدداٌ داره ضعیف کار می کنه
سلام
این علائم بیشتر از سنسور اکسیژن یا سنسور دمای آب ECUه. وقتی موتور سرده، سیگنال اشتباه باعث غنی یا فقیر شدن مخلوط میشه و خفه میکنه. بهتره سنسور اکسیژن تعویض بشه و سنسور آب هم روی دیاگ چک بشه.
استاد عزیز سالام من یک ال 90مدل 89دارم وقتی کول میگیرم ماشین درجا دورموتور میاد پایین خاموش میشته باطری و شم استوپر وانژکتور وسوزن همه رو عوض ویاشستشو دادم ولی مشکل برطرف نشده وصبح با یک استارت روشن نمیشه وگاهی یک صدای تپ از اگزوز میاد ممنون میشم راهنمایی کنید تشکر
سلام
این علائم بیشتر از سنسور مپ یا سنسور دریچه گازه که سیگنال درست نمیده و مخلوط هوا-بنزین بههم میریزه؛ برای همین با کولر خاموش میشه و صبح هم سخت روشن میشه. این دو سنسور و سیمکشیشون رو چک کن.
دور موتور ال90 من بسیار پایین و برخی مواقع در حالت خلاص خاموش می شود
استپر و کنیستر و مپ سنسور و تایم هم تعویض کردم . دیاگ هم خطا نشان نمیده
در خودروی ال ۹۰ شما دور موتور در حالت درجا بسیار پایین است و گاهی در حالت خلاص خاموش می شود. با وجود تعویض استپر موتور، مپ سنسور، کنیستر و تسمه تایم این مشکل ادامه دارد و دیاگ نیز هیچ خطایی ثبت نکرده است.
این شرایط می تواند دلایل دیگری داشته باشد. یکی از موارد مهم کثیفی یا جرم گرفتن دریچه گاز است که باعث اختلال در ورود هوا و کاهش دور آرام می شود. مورد دوم نشتی هوا از منیفولد هوا، اورینگ دریچه گاز یا شلنگ های وکیوم است که باعث رقیق شدن سوخت و افت دور می شود. احتمال بعدی عملکرد ضعیف سنسور اکسیژن یا انژکتورها است که شاید درست پاشش ندارند اما چون در بازه کاری هستند خطا ایجاد نمی کنند.
همچنین بررسی ولتاژ باتری و دینام نیز مهم است چون افت ولتاژ می تواند باعث پایین آمدن دور موتور شود. ECU نیز گاهی نیاز به ریست اولیه یا تعریف مجدد دریچه گاز دارد. پیشنهاد می شود دریچه گاز کامل شستشو شود، نشتی هوا بررسی و ولتاژ برق سیستم تست شود. در صورت نیاز ریست ECU انجام گردد. این مراحل کمک می کند مشکل به صورت دقیق برطرف شود.
سلام من پارس تندر مدل 96دارم. دور موتور در موقع استفاده تر چراغ ترمز ویا در حالت درجا همزمان با استفاده چراغ یا بخاری زیر 5 میاد(همون نیم) ماشین میخواد خاموش شه همراه لرزش موتور ورفتم مکانیکی رنو. استپر دریچه گاز رو سرویس کردن مشکل چییه. من شمع زانتیایی بستم
آیا دلیلش این میتونه باشه. دستگاه هم زدن هیچ خرابی رو نشون نداد. ممنون میشم راهنمایی کنید چیکار کنم.
سلام
افت دور با روشن کردن مصرفکنندهها معمولاً از ضعف باتری، دینام یا اتصال منفی بدنهه. شمع زانتیا علت اصلی نیست؛ اول باتری و ولتاژ شارژ دینام و کابلهای منفی رو کامل چک کن.
باعرض سلام وخسته نباشید .خودروی ال90دارم مدل 96زمانی که استارت میزنم همه چیز عادی است ولی زمانی که کمی نیم گاز میدهم دور موتور شروع به گازخوردن میکند وبالا وپایین میشود.
سلام 🌹
این نوسان دور موتور بعد از نیمگاز معمولاً از کثیف بودن یا ریست نشدن دریچه گاز برقی هست. در کنار اون سنسور مپ یا نشتی هوا از شیلنگها/منیفولد هم میتونه همین حالت رو بده.
✅ پیشنهاد:
دریچه گاز رو باز کن، کامل تمیز کن و با دیاگ ریست کن.
شیلنگهای وکیوم و منیفولد هوا رو برای نشتی بررسی کن.
اگر مشکل موند، سنسور مپ تست یا تعویض بشه.
خلاصه: بیشترین احتمال همون دریچه گاز کثیف یا تنظیم نشده است.
سلام وقت بخیر .خودروی ال90مدل 96دارم زمانی که استارت میزنم شرایت خوب است فقط کافی کمی گاز بدهم شروع به گاز خوردن میکنه ودور موتور بالا وپایین میشود لطفا بنده را راهنمایی کنید باتشکرات فراوان
سلام
این مشکل بیشتر از دریچه گاز کثیف یا ریست نشده و یا سنسور مپ/نشتی هوا هست. دریچه گاز رو تمیز و ریست کن و شیلنگها رو برای نشتی بررسی کن.
سلام وقت بخیر .استاد سوالی داشتم خودروی ال90مدل 96دارم زمانی که استارت میزنم همه چیز عادی هست تا زمانی که یک نیش گاز میزنم شروع میشود دور موتور شروع میکند بالاوپایین نمی دانم چه کنم لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید باتشکرات فراوان
سلام
این نوسان دور موتور بعد از گاز دادن معمولاً از کثیفی یا ریست نشدن دریچه گاز یا نشتی هوا از شیلنگهاست. دریچه گاز رو تمیز و با دیاگ ریست کن، نشتیها هم چک بشن.
سلام وقت بخیر ال نود مدل 88 دارم در هنگام حرکت با دنده 4 زمانیکه دور موتور از 3000 و سرعت 80تا رد میشه با فشردن پدال گاز صدای موتور بیشتر میشه بحدی که باید دنده تعویض کنم و در کل نمیشه رانندگی طولانی با 80 یا 90 تا داشت .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
سلام
این حالت بیشتر به خاطر گرفتگی کاتالیست یا منبع اگزوزه که باعث خفگی موتور و شدت صدا میشه. اگر سالم بود، دستهموتور شاتونی رو هم بررسی کن.
با سلام-در ال 90 من مدتی است که هوا در منبع انبساط جمع و متراکم میشه و حتی بعضا درب منبع را به بیرون پرت میکنه- دمای امپر اب هو در سربالایی از 4 رد میشه و در سرپایینی میره روی 2- ترموستات و تسمه تایم را عوض کردم و انژکتور را هم شستم ولی همان وضعیت سابق است. ممنون میشم راهنمایی فرمایید
با سلام و درود
رادیاتور و واتر پمپ باید بررسی شود.
من ال۹۰ اتومات مدل ۹۷ دارم، چند وقته گاز هرز میخوره. دورموتور تا ۳هزار بالا پایین میشه، بعد چند لحظه چراغ سیگنال داخل صفحه کیلومتر روشن میشه و موتور آروم میشه.بعضی وقت چراغ چک هم روشن میشه. خاموش روشن که میکنم مشکل حل میشه موقتا.
کارایی که انجام دادم ولی نتیجه نداشت:
تعویض سنسور (سویچ)پدال ترمز.
تعویض دریچه گاز کامل(برقی)
سرویس انژکتور
تعویض شمع ها
تعویض باطری
هر سری هم دستگاه میزنم دو خطا میزن:
اول کلید پدال ترمز
دوم پتاسیومتر پدال گاز
سلام
به نظر میاد مشکل اصلی از مجموعه پدال گاز یا سیم کشی بین پدال و ECU باشه، چون خطای پتاسیومتر گاز و کلید ترمز هردو ثبت میشه. دریچه گاز نو هم گذاشتی اما مشکل باقیه، پس احتمالاً ایراد برقی یا اتصالات سوکت هاست. بهتره دسته سیم پدال و زمین ها دقیقاً بررسی و در صورت لزوم تعویض بشه. تست با پدال سالم مطمئن ترین راهه.
سلام ال90 مدل 87 دارم استپر عوض کردم ولی ماشین سرده کلاج میگیرم گاز میخوره تا چهار خط بشه بعد نیم ساعت یه ساعت رانندگی وقتی ماشین تو دنده هس پارو از رو گاز بر میدارم یا گاز میخوره بالا میره بعد ول میکنه یا اصلا پایین نمیاد تا ترمز نگیرم ایرادش از چی میتونه باشه استوپرم تازه عوض کردم
سلام
علائمی که میگی (زمانی که کلاچ میگیری یا پا رو از روی گاز برمیداری دور موتور بالا میره یا دیر میاد پایین) نشون میده مشکل فقط از استپر نیست، چون تو ال90 چند بخش دیگه هم روی کنترل دور موتور نقش دارن:
1. سنسور دریچه گاز یا همون پتانسیومتر پدال گاز اگر سیگنال اشتباه بده، ECU فکر میکنه هنوز گاز میدی و دور رو پایین نمیاره.
2. نشتی هوا در هوزینگ دریچه گاز، واشر منیفولد یا شیلنگهای وکیوم باعث میشه موتور هوای اضافه بکشه و دور بالا بمونه.
3. خود دریچه گاز حتی اگر نو باشه، ممکنه کثیف باشه یا درست ریست نشده باشه. بعد از تعویض استپر باید دیاگ زده بشه و دریچه گاز ریست و مقدار دهی بشه.
4. سنسورهای جانبی مثل کلید کلاچ یا کلید ترمز اگر درست عمل نکنن، ECU موقع قطع و وصل گاز گیج میشه و باعث بالا موندن دور میشه.
پیشنهاد:
– اول دریچه گاز و شیلنگها رو از نظر ورود هوای کاذب بررسی کن.
– بعد با دیاگ خطاها رو چک کن، مخصوصاً پدال گاز و کلید کلاچ.
– در نهایت عمل ریست کردن دریچه گاز بعد از تعویض استپر خیلی مهمه و معمولا مشکل رو برطرف میکنه.
باسلام و خسته نباشید بنده ال90 مدل90 دوگانه کارخانه با دریچه گاز برقی دارم که دور موتورش همیشه نوسان دارد وبالاتراز1500 می ایستد اورینگهای منیفولد انژکتورها *شمع و کویل *سنسورمپ*سنسوردور موتور*پدال گاز *شستشوی دریچه گاز همه را تست کردیم هیچ فرقی نکرده ممنون میشم اگه راهنماییم کنید ایا با تعویض دریچه گاز درست میشه؟
سلام وقت بخیر
نوسان دور موتور ال 90 همیشه فقط از دریچه گاز نیست. حتی اگر تعویض کنید، ممکنه مشکل باقی بمونه. بهتره نشتی هوا در منیفولد و سیم کشی سنسورها مخصوصا مپ و دریچه گاز دوباره دقیق بررسی بشه. توصیه می کنم با دیاگ تخصصی تست کنید تا خطای دقیق مشخص بشه.