تعمیرگاه تخصصی رنووان

تعمیرگاه تخصصی فلوئنس (مرکز جامع خدمات رنو فلوئنس دنده‌ای و اتومات)

موتور ۲.۰ لیتری M4R فلوئنس اتوماتیک، یک پیشرانه مدرن‌تر است که با همکاری نیسان توسعه یافته و از زنجیر تایم بهره می‌برد. این موتور نیازمند روغن باکیفیت‌تر و نگهداری دقیق‌تری است. فرآیند تعمیر موتور فلوئنس در این نسل، نیازمند ابزارهای دقیق‌تر و آشنایی با سیستم‌های الکترونیکی پیچیده‌تر است. گیربکس اتوماتیک آن نیز از نوع پیشرفته CVT X-TRONIC است که عملکردی هوشمندتر و بهینه‌تر دارد و نگهداری از آن حساسیت‌های خاص خود را دارد.
فهرست مطالب

رنو فلوئنس، با طراحی زیبا، کابین جادار و کیفیت سواری اروپایی، یکی از سدان‌های باکیفیت بازار ایران است که در دو نسخه کاملاً متفاوت (دنده‌ای و اتوماتیک) عرضه شده است. این دو مدل، علی‌رغم ظاهر یکسان، از نظر فنی تفاوت‌های بنیادینی با یکدیگر دارند که نگهداری و تعمیرات آنها را به یک امر فوق تخصصی تبدیل می‌کند. انتخاب یک تعمیرگاه تخصصی فلوئنس که به تفاوت‌های موتور، گیربکس و سیستم‌های الکترونیکی هر دو نسخه مسلط باشد، حیاتی‌ترین تصمیم برای حفظ سلامت و عملکرد بی‌نقص خودروی شماست. در مجموعه رنو وان، ما به عنوان یک مرکز فوق تخصصی، با ارائه طیف کاملی از خدمات، به صورت کاملاً متمرکز بر روی نیازهای منحصر به فرد هر دو مدل رنو فلوئنس فعالیت می‌کنیم. در این راهنمای جامع، با خدمات تخصصی ما و دلایلی که رنو وان را به بهترین انتخاب برای خودروی شما تبدیل می‌کند، آشنا خواهید شد.

دو مدل، دو تخصص: چرا تعمیرگاه فلوئنس باید متفاوت باشد؟

برخلاف بسیاری از خودروها، تفاوت بین فلوئنس دنده‌ای و اتوماتیک، فراتر از یک گیربکس ساده است. این دو خودرو از دو پیشرانه کاملاً متفاوت بهره می‌برند. یک تعمیرگاه فلوئنس حرفه‌ای باید به این موضوع واقف باشد و برای هر مدل، رویکردی کاملاً متفاوت اتخاذ کند. درک این تفاوت‌ها، اساس یک تعمیر اصولی و استاندارد است و از تشخیص‌های اشتباه و هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند. این رویکرد تخصصی، فلسفه اصلی کار در مرکز ما، به عنوان یک تعمیرگاه رنو غرب تهران، است. ما با درک عمیق این جزئیات، خدماتی دقیق و متناسب با مهندسی خاص هر نسخه ارائه می‌دهیم.

راهنمای خدمات تخصصی رنو فلوئنس دنده‌ای (موتور ۱.۶ لیتری K4M)

فلوئنس دنده‌ای از موتور نام‌آشنا و بادوام ۱.۶ لیتری K4M (مشترک با مگان ۱۶۰۰) و یک گیربکس دستی مقاوم بهره می‌برد. تخصص در این مدل، نیازمند آشنایی کامل با این پلتفرم شناخته شده رنو است.

موتور و گیربکس فلوئنس دنده‌ای: قلبی آشنا و قابل اعتماد

قلب تپنده این نسل، موتور K4M است که از تسمه تایم بهره می‌برد. مهم‌ترین سرویس پیشگیرانه برای این موتور، تعویض به موقع کیت کامل تسمه تایم در هر ۶۰ هزار کیلومتر است. کوتاهی در انجام این سرویس می‌تواند منجر به آسیب‌های بسیار پرهزینه شود. گیربکس دستی این مدل نیز به دوام بالا شهرت دارد و مشکلات آن معمولاً به فرسودگی دیسک و صفحه کلاچ محدود می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به راهنمای تخصصی ما در مورد تعمیر گیربکس فلوئنس مراجعه کنید.

مشکلات رایج جلوبندی و سیستم برق

سیستم تعلیق این نسل برای ارائه سواری نرم طراحی شده است. مشکلات رایج آن معمولاً مربوط به فرسودگی بوش‌ها و کمک‌فنرها است. رسیدگی به موقع به این بخش در مراکز تخصصی تعمیر جلوبندی فلوئنس، از هزینه‌های سنگین در آینده جلوگیری می‌کند. سیستم برقی این مدل نیز اگرچه به پیچیدگی نسخه اتوماتیک نیست، اما همچنان نیازمند بررسی‌های دوره‌ای توسط متخصصان برق و دیاگ فلوئنس است.

<a href=

راهنمای خدمات تخصصی رنو فلوئنس اتوماتیک (موتور ۲.۰ لیتری M4R)

فلوئنس اتوماتیک یک خودروی کاملاً جدید با تکنولوژی‌های پیشرفته و لوکس است که تعمیرات آن نیازمند دانش فنی به‌روز و تجهیزات مدرن است. این نسل با موتور قدرتمندتر و گیربکس CVT، تجربه‌ای کاملاً متفاوت از رانندگی را ارائه می‌دهد.

موتور و گیربکس نسل جدید: تکنولوژی پیشرفته نیسان-رنو

موتور ۲.۰ لیتری M4R فلوئنس اتوماتیک، یک پیشرانه مدرن‌تر است که با همکاری نیسان توسعه یافته و از زنجیر تایم بهره می‌برد. این موتور نیازمند روغن باکیفیت‌تر و نگهداری دقیق‌تری است. فرآیند تعمیر موتور فلوئنس در این نسل، نیازمند ابزارهای دقیق‌تر و آشنایی با سیستم‌های الکترونیکی پیچیده‌تر است. گیربکس اتوماتیک آن نیز از نوع پیشرفته CVT X-TRONIC است که عملکردی هوشمندتر و بهینه‌تر دارد و نگهداری از آن حساسیت‌های خاص خود را دارد.

سیستم‌های الکترونیکی و آپشن‌های لوکس

یکی از بزرگترین تفاوت‌های نسل اتوماتیک، وجود انبوهی از سیستم‌های الکترونیکی و کامپیوتری است. از سیستم تهویه مطبوع دوگانه و ترمز دستی برقی گرفته تا سنسورهای نور و باران، همگی نیازمند عیب‌یابی با دستگاه دیاگ تخصصی هستند. هرگونه مشکل در این بخش‌ها نیازمند مراجعه به متخصصان برق و دیاگ است. این تخصص را می‌توانید در مرکز ما، به عنوان یکی از معتبرترین مراکز تعمیرگاه رنو اکباتان، بیابید.

جدول خلاصه خدمات تخصصی برای هر دو مدل فلوئنس

برای کمک به درک بهتر تفاوت‌ها و خدمات مورد نیاز، جدول زیر را آماده کرده‌ایم. این جدول به شما کمک می‌کند تا خدمات مورد نیاز برای مدل خاص خودروی خود را به راحتی پیدا کنید.

نوع خدمت فلوئنس دنده‌ای (۱.۶ لیتر) فلوئنس اتوماتیک (۲.۰ لیتر)
سرویس موتور تعویض تسمه تایم هر ۶۰ هزار کیلومتر بازبینی دوره‌ای زنجیر تایم و استفاده از روغن تمام سنتتیک
سرویس گیربکس تعویض واسکازین (روغن گیربکس) هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض روغن گیربکس CVT با استاندارد NS-2/NS-3 هر ۴۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر
جلوبندی و تعلیق سیستم تعلیق استاندارد سیستم تعلیق تقویت‌شده برای تحمل وزن بیشتر موتور و گیربکس
برق و الکترونیک سیستم‌های پایه دیاگ تخصصی سیستم‌های پیشرفته، ترمز دستی برقی و آپشن‌های رفاهی

فرآیند پذیرش تا تحویل در تعمیرگاه فلوئنس رنو وان

ما در رنو وان به شفافیت و رضایت مشتری اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم. فرآیند کاری ما به این صورت است که پس از مراجعه شما، ابتدا یک تست رانندگی اولیه توسط تکنسین ارشد انجام شده و سپس خودرو برای عیب‌یابی دقیق به دستگاه دیاگ متصل می‌شود. پس از تشخیص قطعی مشکل، گزارشی کامل از وضعیت خودرو، قطعات مورد نیاز و هزینه شفاف به شما ارائه خواهد شد. پس از تایید شما، فرآیند تعمیر با استفاده از قطعات اصلی آغاز شده و پس از اتمام کار، خودرو با تست نهایی و گارانتی خدمات به شما تحویل داده می‌شود. مرکز ما به عنوان یک تعمیرگاه رنو آزادی، دسترسی آسانی برای تمام شهروندان تهرانی دارد. به یاد داشته باشید که انجام منظم سرویس دوره ای فلوئنس بهترین راه برای پیشگیری از بسیاری از مشکلات است.

سوالات متداول در مورد تعمیرگاه فلوئنس

آیا قطعات دو مدل فلوئنس با هم مشترک هستند؟

خیر، تقریباً هیچ اشتراک فنی در بخش موتور و گیربکس ندارند. این دو خودرو بر روی دو پلتفرم کاملاً متفاوت ساخته شده‌اند و قطعات فنی آنها منحصر به فرد است.

مهمترین سرویس دوره ای برای فلوئنس چیست؟

برای مدل دنده‌ای، تعویض تسمه تایم در ۶۰ هزار کیلومتر. برای مدل اتوماتیک، تعویض به موقع و با دقت روغن گیربکس CVT با روغن استاندارد مخصوص آن.

آیا موتور هر دو مدل زنجیر تایمی است؟

خیر. موتور ۱.۶ لیتری دنده‌ای از تسمه تایم و موتور ۲.۰ لیتری اتوماتیک از زنجیر تایم بهره می‌برد.

هزینه تعمیرات فلوئنس چقدر است؟

هزینه تعمیرات به نوع مشکل و مدل خودرو بستگی دارد. به طور کلی، هزینه نگهداری و تعمیرات رنو فلوئنس در دسته خودروهای وارداتی میان‌رده قرار می‌گیرد.

آیا در رنو وان از قطعات اصلی استفاده می شود؟

بله. ما در تعمیرگاه تخصصی رنو وان، تعهد کامل به استفاده از قطعات یدکی اصلی رنو یا برندهای معتبر اروپایی و ژاپنی مورد تایید کارخانه داریم.

آیا خدمات شما شامل گارانتی می شود؟

بله، تمام خدمات تعمیراتی اساسی مانند تعمیر موتور و گیربکس در مجموعه ما شامل گارانتی معتبر و کتبی می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به تعمیرگاه رنو وان مراجعه کنید.

آیا امکان ارائه مشاوره تلفنی وجود دارد؟

بله، کارشناسان ما با شماره 09393982002 آماده ارائه مشاوره اولیه و پاسخگویی به سوالات فنی شما در مورد رنو فلوئنس هستند.

تفاوت اصلی فلوئنس با اسکالا در چیست؟

تفاوت اصلی در پلتفرم ساخت آنهاست. فلوئنس بر پایه پلتفرم رنو-نیسان C ساخته شده (مشترک با مگان)، در حالی که اسکالا بر پایه پلتفرم نیسان B (مشترک با نیسان سانی) توسعه یافته است.

چرا باید به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنم؟

به دلیل پیچیدگی‌های فنی و تفاوت‌های بین دو مدل، مراجعه به یک تعمیرگاه تخصصی فلوئنس از بروز مشکلات بزرگتر و هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند. به خصوص در بخش‌های حساس مانند گیربکس CVT و سیستم‌های الکترونیکی.

چگونه می توانم برای مراجعه به تعمیرگاه وقت رزرو کنم؟

شما می‌توانید به راحتی با تماس با شماره تلفن مجموعه، برای مراجعه به تعمیرگاه فلوئنس رنو وان در زمان دلخواه خود، وقت رزرو کنید.