فهرست مطالب

تعمیر جلوبندی مگان
تعمیر جلوبندی مگان

خودرو برای تسهیل کار انسان ساخته‌ شده‌ است. از این رو شناخت هر خودرویی برای داشتن سفری مناسب لازم و ضروری می باشد. خودرو 207 با عرضه در بازار ایران ایران به سرعت در بین افراد محبیوبیت پیدا کرد. بنابراین شما را با تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207 آشنا می کنیم تا بتوانید در مواقعی که با خرابی این قطعه مهم مواجه شدید بتوانید بهترین کار را انجام دهید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207

گیربکس 207 تولید کننده نیرو و عامل انتقال حرکت می باشد. زمانی که نیرو  ایجاد می شود و با انتقال آن به چرخ ها ماشین شروع به حرکت می کند از این گیربکس یکی از اجزای مهم در هر ماشینی می باشد. تعمیر گیربکس پژو ۲۰۷ اتوماتیک معمولا بسیار پر هزینه و زمان بر است به همین دلیل لازم است قبل از از بروز هر مشکلی آن را مدیریت کنید. همیشه می گویند پیشگیری بهتر از درمان است! اگر اطلاعات کامل در مورد کوچک ترین مشکل گیربکس داشته باشید، می توانید از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کنید. برخی از علائمی که نشان می دهد گیربکس دچار مشکل شده‌است را برای شما فهرست کرده ایم تا سریع به سراغ تعمیرگاه ها بروید تا مجبور به هزینه بیشتر و تعویض گیربکس نشوید.

۱ – هنگام تعویض دنده در هوای سرد و گرم به خودرو ضربه وارد می شود.
۲ – خودرو در سربالایی کشش لازم را ندارد.
۳ – زمانی که پشت چراغ قرمز توقف می کند به خودرو ضربه شدیدی وارد می شود.
۴ – زمانی که می خواهید خودرو را به حرکت در بیاورید، دنده با تاخیر جا می رود.
۵ – هنگامی که ماشین را به حرکت در می آورید، گیربکس صدای زوزه از خود در می آورد.
۶ – در سربالایی ها ماشین دچار افت شدید قدرت می شود.
۷ – گاهی اوقات ماشین روی دنده 3 گیر می کند.
۸ – دنده عوض نمی شود یا دیر عوض می شود.
۹ – گیربکس اگر مشکل داشته باشد، چراغ های مربوط به گیربکس، برف و چرخ دنده روشن می شود.
۱۰ – نشتی روغن که علت ان گیربکس می باشد.
۱۱ – دنده در پشت آمپر را بدرستی نشان نمی دهد یا اصلا نشان نمی دهد.
۱۲ – گاز نخوردن خودرو که مشکل آن مربوط به گیر بکس می باشد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 207

به دلیل افزایش قیمت ها و نوسانات اقتصادی نمی توانیم هزینه دقیقی از تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207 به شما بگوییم. علاوه بر آن میزان و نوع خرابی گیربکس در هزینه آن نیز تاثیر می گذارد. اما به صورت کلی شما 3 میلیون تومان را در نظر داشته باشید!

ریپ زدن گیربکس اتوماتیک 207

همانطورکه قبلا گفته‌شد گیربکس یکی از اجزای مهم خودرو می باشد. ریپ زدن گیربکس یکی از مشکلات شایع در خودرو اتومات می باشد. لرزش غیر معمول یا شنیدن صداهای غیرعادی در خودرو و همچنین ایجاد نوسان در دور موتور را ریپ زدن می گویند. اگر حس کردید که ماشینتان ریپ می زند احتمالا شمع خودرو خراب یا کثیف شده‌است. از دیگر عوامل آن می توان به مشکل در سیستم سوخت رسانی اشاره کرد. حتی ممکن است تنظیم نبودن موتور یا خرابی سیلندرها در ریپ زدن اشین نقش داشته‌باشند. از این رو به تعمیرگاه مراجعه کنید تا متخصصین به مشکل ریپ زدن ماشین اتومات پی ببرند و اقدام به تعمیر آن کنند.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک 207

زمانی پیش می آید که ماشینتان دچار مشکل شده‌ و نیاز به تعمیر پیدا می کند. تعمیرگاه های زیادی در سراسر کشور وجود دارد که شما در هر منطقه ای که باشید می توانید از این تعمیرگاه ها استفاده کنید. اما حواستان باشد که بسیاری از تعمیرگاه ها در نصب و تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 کوتاهی می کنند. حتی زمانی پیش می آید که قطعات نامناسب و غیر اصل را در ماشینتان استفاده می کنند. از این رو سراغ تعمیراگاه هایی بروید که نمایندگی دارند یا زیر نظر نمایندگی ها فعالیت می کنند و از سابقه خوبی برخوردارند. تیم حرفه ای رنو وان پیشرو در ارائه خدمات تعمیر گیربکس اتوماتیک به صورت کاملا تخصصی می توانید با شما اطمینان دهد که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ خود به راحتی می توانید به این مکان رفته و مشکل خود را با ضمانت ۱۲ ماهه حل نمایید.

ایرادات شایع گیربکس اتوماتیک پژو 207

هیچ خودرویی بدون عیب و نقص نیست. اتومات 207 نیز دارای ایراداتی می باشد که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207 باید بدانید که مشکل کجاست. از این رو ما چند نمونه از ایرادات ان را بیان کردیم تا شما بهتر با این خودرو اشنا شوید.

روشن شدن چراغ گیربکس

شاید برایتان پیش امده باشد، صبح هنگام که خودرو اتومات 207 را روشن می کنید و اولین دنده را تعویض می کنید، به خودرو ضربه وارد می شود و چراغ چک گیربکس روشن می شود. در این زمان دیگر دنده عوض نمی شود، خودرو سنگی می شود و عدد دنده را نمایش نمی دهد. این مشکل معمولا در زمانی که هوا بسیار سرد هست یا به علت سرد بودن خودرو اتفاق می افتد. بعداز چند دقیقه این مشکل برطرف می شود.
اما گاهی پیش می آید که روشن شدن چراغ گیربکس و سنگین شدن ماشین به علت مشکل برقی در خودرو اتومات باشد. این ایراد ممکن است از کامپیوتر سیم کشی گیربکس، دریچه گاز موتور و کامپیوتر موتور باشد که باید توسط متخصصین تشخیص داده‌شده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

گرم شدن بیش از حد گیربکس

در ترافیک های سنگین و رانندگی های طولانی  که معمولا از خودرو بیش از حد استفاده می شود. موتور بیش از حد معمولی خود گرم می شود. زمانی که خودرو را از حالت ساکن به حرکت در می آورید، ضربه شدیدی به خودرو وارد می شود. این مشکل از دیگر ایرادات رایج در خودرو های اتومات207 می باشد. برای حل این مشکل به تعمیرگاه های تخصصی مراجعه کنید تا متخصصان نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207 اقدامات لازم را انجام دهند.

چه مواردی باعث خرابی گیربکس اتوماتیک 207 می شود؟

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 باید بدانید مشکل خرابی ان از کجاست. از این رو به چند دلیل ممکن که باعث خرابی گیربکس می شود، اشاره کرده‌ایم.
1- فرسوده شدن‌قطعات داخلی گیربکس
2- رسیدگی نکردن طولانی مدت گیربکس
3- رعایت نکردن اصول درست رانندگی
4- تقه زدن گاز، هرز خوردن و تولید صدا در هنگام حرکت
5- روغن ریزی و نشتی روغن
6- روشن شدن چراغ های گیربکس مانند اسنو اسپرت snow، اتوگیر یا اتوفالد
7- خراب شدن سیم کشی گیربکس، کامپیوتر گیربکس، شیربرقی ودست دنده
8 مشکل پیدا کردن ای بی اس ibs که سبب خرابی در گیربکس و موتور می شود.
9- ایراد پیدا کردن شبکه کن can که به گیربکس و موتور از طریق سیم کشی وصل می باشد.

دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک 207

همانطور که می دانید گیربکس ماشین از بخش های مهم خودرو می باشد. نقص در این بخش باعث ازکارافتادن خودرو می شود. فرض کنید از سرکار به خانه در مسیرهستید که خودرویتان خراب می شود. با ان همه خستگی مجبورید خودرو را به تعمیرگاه ببرید و کلی از زمانتان گرفته‌می شود. اما اگر نشانه های خرابی گیربکس را بدانید و زود به تعمیرگاه مراجعه کنید، دیگر لازم نیست گرفتار همچین مشکلاتی شوید. عوامل متعددی در خرابی گیربکس تاثیر دارند که ما به چند نمونه از ان ها اشاره می کنیم.

صدای وز وز در خودرو

هنگامی که اتومبیل خود را روشن کردید و ماشین رابه راه انداختید، صدای عجیب و دنگ دنگ یا وز وز شنیدید احتمالا گیربکس دچار مشکل شدهاست. این مشکل ممکن است بدلیل آسیب وارده در چرخ دنده ها یا یاتاقان باشد. شاید هم روغن گیربکس بر اثر عواملی به درستی به گیربکس نمی رسد.

عدم تعویض دنده

گاهی اوقات پیش میاید که ماشین به درستی و با سرعت دنده عوض نمی کند. در این مواقع احتمالا مشکل از گیربکس می باشد. ممکن است به علت آلودگی در گیربکس این اتفاق رخ داده‌باشد. این آلودگی ممکن است بخاطر روغن گیربکس نامناسب یا حتی نفوذ آب به درون گیربکس اتفاق افتاده باشد. در این مواقع حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید.

حس بوی سوختگی از خودرو

اگر بوی سوختگی از ماشینتان حس کردید به اولین چیزی که باید به آن شک کنید گیربکس می باشد. احتمالا گیربکس بیش از حد داغ شده و سبب این بو نیز می باشد. نشتی روغن گیربکس یا دیر به دیر عوض کردن آن باعث می شود روغن کافی به گیربکس نرسد و درزمان مناسب سیستم موتور را خنک نکند، در نهایت گیربکس بیش از حد داغ می کند. در این مواقع سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید.

نشتی روغن

یکی از علت های رایج خرابی گیربکس نشتی روغن می باشد. معمولا روغن های بسیاری از ماشین ها قرمز رنگ هستند. اگر روغن قرمز رنگ بود نشتی از گیربکس می باشد. اما اگر روغن قرمز رنگ نبود به تعمیرگاه مراجعه کنید تا محل نشستی را برایتان مشخص کند. گاهی اوقات هم نشتی در اثر خرابی واشر یا مهر و موم محفظه گیربکس می باشد. با مراجعه به تعمیرگاه از خسارت های وارده جلوگیری کنید.

جا نرفتن دنده

درماشین های اتومات و دستی، هر دو مشکل به سختی جا رفتن دنده را دارند. زمانی که دنده به سختی جا می رود یا صدایی از ان میشنوید، احتمالا کلاج فرسوده شده و نیاز به تعویض دارد یا همگام سازهای گیربکس دچار فرسودگی شده‌اند.

ایجاد سروصدا در هنگام خلاصی

گاهی اوقات پیش می آید که ماشین در حالت خلاص می باشد ولی سروصدا از خود تولید می کند. در این زمان مشکل از گیربکس است. احتمالا با تعویض روغن مشکل برطرف می شود. اگر مشکل برطرف نشد سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید.

روشن شدن چراغ چک

اغلب متوجه می شوید که چراغ های چک روشن می شوند. به احتمال زیاد موتور و اجزای وابسته به ان مشکل دارند و شما باید ماشین را به تعمیرگاه ببرید. تعمیرگاه بردن هم شما را از خسارت های بیش از حد به موتور نجات می دهد و هم هزینه ها برای شما کمتر می شود.

فرسودگی کلاچ

ماشین برای حرکت به کلاچ  نیاز دارد. اگر هنگام کلاچ گرفتن پا را بیش از حد پایین میبرید یا بیش از حد بالا می آورید، کلاچ فرسوده شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. درست کار نکردن کلاچ ممکن است به دلیل نشتی مایع هیدرولیک باشد. که ماشین را سریعا به تعمیرگاه ببرید.

دورموتوربالا

گاهی پیش می آید که در دور موتور بالا ماشین خوب عمل نمی کند ویا ماشین لرزش دارد. در این مواقع گیربکس شما دچار فرسودگی شده‌است. پس ماشین خود را به تعمیرگاه ببرید تا مشکل رفع شود.

عدم حرکت خودرو روی دنده

شاید برایتان اتفاق افتاده‌باشد که ماشین را روی دنده می گذارید ولی خودرو حرکت نمی کند. این مشکل از گیربکس می باشد. به احتمال زیاد سطح روغن گیربکس کاهش پیدا کرده است و شما نمی توانید ماشین را حرکت دهید. در این مواقع سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید، چون عدم رفع مشکل باعث آسیب یا شکستن دریچه مخصوص ان می شود.

اورگیربکس اتوماتیک 207

overdrive اوردرایو یکی از حالت های رانندگی با گیربکس های اتوماتیک at می باشد. تعداد دنده های آن 4 تاست و معمولا در خودروهای قدیمی اتوماتیک 207 می توان آن را یافت. گیربکس 207 زمانی که شف ورودی با خروجی آن هم دور می شوند، سرعت خودرو افزایش پیدا می کند که با این عمل دور موتور نیز زیاد می شود. در نتیجه مصرف سوخت، میزان استهلاک و سروصدای موتور نیز افزایش پیدا می کند. در این حالت زمانی که اور درایو را روشن کنید، مصرف سوخت و استهلاک ماشین کاهش پیدا می کند.

اوردرایو گیربکس چگونه فعال می‌شود؟

در کنار دسته‌دنده، دکمه ای وجود دارد به نام over drive یا o/d که با زدن دکمه حالت اورد درایو فعال می شود.

حالت اوردرایو چه تغییری در گیربکس های AT ایجاد می کند؟

در حالت اوردرایو که چرخ دنده های خورشیدی و سیاره ای دارد. می تواند از این چرخ دنده ها استفاده کند تا دور خروجی گیربکس را افزایش دهد. اوردرایو دور خروجی دنده های گیربکس را افزایش می دهد و می تواند در دنده 4، 3 و دیگر دنده ها استفاده شود.
با فعال شدن over drive چرخ دنده های انتهایی گیربکس وارد مدار خود می شوند ودور ورودی را افزایش می دهند. در این حالت ماشین با سرعت بالا ولی با دورموتور پایین حرکت می کند.

چرا امروز در خودروهای با گیربکس AT جدید از حالت اوردرایو خبری نیست؟

خودروهای جدید دارای 5 ضریب دنده یا بیشتر هستند که این حالت اور درایو به حالت اوتوماتیک خودش اجرا شود.

چه مواقعی باید از حالت اوردرایو استفاده کنیم؟

زمانی که می خواهیم در اتوبان ها، آزاد راه ها یا در جاده های بدون ترافیک رانندگی کنیم که نیاز به سرعت بالا دارد، می توان از اور درایو استفاده کرد.

مشکلات گیربکس اتوماتیک 207

اکثر مشکلاتی که گیربکس ها دچار آن می شوند به علت خوردگی چرخ دنده های داخلی گیربکس می باشد. جنسی که گیربکس از آن ساخته‌شده‌است معمولا از فولاد و چدن می باشد. این فلزات به مرور زمان دچار فرسودگی، زنگ زدگی و ضرب دیدگی می شوند. روغن گیربکس برای این استفاده می شود که فلزات به سرعت دچار خرابی نشوند. روغن موتور وظیفه محافظت و روان سازی اجزای درون موتور را به عهده دارد که خراب نشوند. به دلیل کم شدن روغن یا خرابی یا رسوب باعث خرابی چرخ دنده ها و موتور می شود که در این صورت گیربکس نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد.

ارور گیربکس اتوماتیک 207

همانطور که می دانید گیربکس وظیفه ی مهم انتقال قدرت به چرخ دنده ها و به حرکت دراوردن خودرو را بر عهده دارد. گیربکس پژو 207 دارای کلاچ هیدرولیکی است. این سیستم بر اساس ماهیت خود، تعویض دنده را مطابق با دور موتور به صورت خودکار انجام می دهد. افت فشار در سیستم هیدرولیک منجر ارور گیربکس اتومات می شود. بنابراین زمانی که tcu خطای تنظیم فشار به وجود بیاید، باید نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207 اقدام کنید.
در حالی که بسیاری از تعمیرکاران این را متوجه نمی شوند و مشکل را بخاطر شیرهای هیدرولیکی گیربکس می دانند. زمانی که در گیربکس اتوماتیک یا همان al4 افت روغن به وجود بیاید، خطای TCU به وجود می آید. این خطا در عملکرد گیربکس تاثیر بدی می گذارد. در حالت ارور گیربکس خودرو به تعمیرگاه تخصصی ببرید و تعمیرکار باید تست فشار برقی را انجام دهد و شیربرقی را تعویض کند. اگر همچنان ارور وجود داشت باید گیربکس باز شود و اور هال اساسی انجام شود.

معایب گیربکس اتوماتیک پژو 207

این خودرو از گیربکس اتوماتیک سیاره ای AL4 استفاده می کند که ما به چند مورد از معایب آن اشاره میکنیم.

جعبه دنده

از معایب گیربکس اتوماتیک می توان به جعبه دنده اشاره کرد. چرا که از مواد بی کیفیتی در تولید قطعات جعبه دنده استفاده می شود. همچنین به دلیل وجود ضعف های متعدد در سیستم خنک کننده این خودرو، به مرور زمان صداهای ازاد دهنده ای از گیربکس می شنوید. زمانی که دنده را به حالت R می گذارید این صدا از گیربکس به گوش می رسد. بعد از مدتی شاهد تاخیر جا زدن‌دنده های 3 و 4 می شوید که در دنده های 1 و 2 شدید تر خواهد بود.

متریال بی کیفیت و کوچک بودن کابین

فضای کلی خودرو کوچک بوده و فضای کافی برای سرنشینان وجود ندارد. به طوری که اگر صندلی های جلو را کمی عقب بکشید، فضای کافی برای سرنشینان عقب وجود نخواهد داشت و صندلی به پای انان برخورد می کند. این خودرو برای نوجوانان ساخته شده و فضای خوبی برای یک خانواده قد بلند یا 4 نفره ندارد.
همچنین در ساخت صندلی های این خودرو از متریال بی کیفیت استفاده شده که صندلی ها را زبر و خشک کرده است. عدم اصول استاندارد ساخت صندلی در این خودرو سفرهای طولانی را برای شما ممنوع می کند. همچنین ارتفاع سقف در پشت ماشین به گونه ای نیست که یک فرد با قد متوسط بتواند براحتی بنشیند.

عدم طراحی داشبرد زیبا

خودرو 207طراحی داشبرد زیبایی ندارد اما به نسبت خودروهای رقیب قابل قبول می باشد. متریال استفاده شده در داشبرد، ستون و رودری ها بسیار بی کیفیت می باشد و سروصدای بدی در هنگام باز و بسته کردن یا روشن کردن ماشین از خود ایجاد می کند.

مشکلات آپشن های نامناسب

این خودرو بدلیل طراحی های بد و استفاده از مواد بی کیفیت در طراحی های خود از امکانات رفاهی کمی برخوردار است. در صورتی که این ابزارهای بی کفیت خراب شوند یا مشکلی برایشان پیش بیاد، برای خریداران دردسر ایجاد می شود. زمانی که شما اقدام به تعویض این ابزارها توسط شرکت مربوطه و گارانتی خود می کنید، شرکت خدمات پس از فروش ارائه نمی دهد یا به سختی ارائه می دهد که برای شما صرف زمان زیادی خواهد بود.

خرابی صفحه نمایش

از دیگر مشکلات این ماشین خراب شدن زود هنگام صفحه نمایش و نداشتن عملکرد درست سیستم کروز کنترل می باشد.

سواری نامناسب

به دلیل صندلی های خشک و متریال نامناسب باعث می شود که سرنشینان صندلی عقب تجربه بدی کسب کنند. چرا که به علت خشک بودن سیستم تعلیق خودرو و لاستیک های ایرانی در جاده ها، تکان های بدی به سرنشینان وارد می کند.

چرا از گیربکس پژو 207 ایراد می گیرند؟

در این خودرو به دلیل استفاده از مواد بی کیفیت به خصوص در جعبه دنده باعث می شود که بعد از مدتی در سیستم خودرو مشکل به وجود بیاید. و این مشکل برای خریداران بسیار دردسر ایجاد می کند. ضعف های بسیاری در سیستم خنک کننده این خودرو از طرف خریداران بیان شده است. این ضعف ها سبب شده که این خودرو در بین مردم محبوبیت بالایی نداشته باشد.

چگونه از گیربکس اتوماتیک 207 محافظت کنیم؟

این خودرو به دلیل اینکه از مواد بی کیفیتی در گیربکس آن استفاده شده‌است باید به خوبی از آن محافظت شود. در صورت عدم نگهداری مناسب باعث درسرهای زیادی برای خریدار می شود. در اینجا به چند نمونه از مواردی برای محافظت کردن از گیربکس اتومات 207 اشاره می کنیم.

تعویض روغن گیربکس

باید حواستان باشد که مرتب روغن گیربکس کثیف را عوض کنید. عدم تعویض به موقع کارایی خودرو را به طور چشمگیری کاهش می دهد. همچنین باعث خرابی سایر قطعات گیربکس می شود. در کنار روغن گیربکس، حواستان به فیلتر روغن باشد که ان را نیز تعویض کنید. هر 60 تا 70 کیلومتر نسبت به تعویض روغن اقدام کنید.

شتاب خودرو را سریع بالا نبرید

زمانی که شما دور موتور را یکباره افزایش می دهید، سبب درگیر شدن گیربکس اتومات 207 می شوید. این درگیری در دراز مدت آسیب های جدی ای را به بدنه موتور وارد می کند. سعی کنید که دنده را در حالت درایو قرار ندهید که باعث آسیب بیشتر به بدنه گیربکس می شود.

دنده را خلاص نکنید

بسیاری از رانندگان، زمانی که در پشت چراغ قرمز یا بسیاری از جاها دنده را خلاص می کنند که این کارباعث می شود که به مرور پمپ روغن خودرو از کار بیوفتد. زمانی که پمپ روغن از کار بیوفتد، گیربکس و تمامی قطعات ان آسیب می بینند.

قراردادن خودرو در حالت آماده باش

زمانی که هوا سرد است یا خودرو سرد می باشد، بعداز اینکه استارت زدید بلافاصله خودرو را به حرکت در نیاورید. بعد از روشن کردن ماشین کنی صبر کنید تا ماشین گرم شود و بعد آن را حرکت دهید. حرکت بلافاصه خودرو باعث آسیب به گیربکس می شود و بعد از مدتی صداهای آزاردهنده ای را می شنوید.

در زمان خلاصی گاز ندهید

زمانی که خودرو را درحالت خلاصی قرار داده‌اید برای مثال در پشت چراغ قرمز، بعداز ان بلافاصله اقدام به فشار زیاد به پدال و حرکت ماشین نکنید. این عمل در درازمدت باعث فرسودگی گیربکس می شود. چرا که فشار زیادی را به بدنه آن وارد می کند.

بررسی تخصصی گیربکس پژو 207 اتوماتیک

در صورت بروز مشکل در این مدل خودروها سعی کنید به نمایندگی ها یا مراکز تخصصی تعمیرات خودرو 207 زیر نظر نمایندگی ها ببرید. که هم هزینه برایتان بسیار سنگین نشود و هم توسط متخصصین کارامد خودرویتان تعمیر شود.

علت تقه زدن گیربکس اتومات 207 چیست؟

تقه زدن‌ماشین را می توان‌به گیربکس ان مربوط دانست. که در صورت بروز همچین مشکلی بلافاصله ماشین را به کارشناس نشان دهید یا به تعمیرگاه مراجعه کنید. چرا که عدم توجهی به ان هزینه های سنگینی برای شما خواهد داشت. تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207 با این تورم اقتصادی چندان آسان نخواهد. به برخی از علت هایی که باعث تقه زدن‌در خودرو می شود اشاره می کنیم.

  • درست رانندگی نکردن‌و تعویض دنده‌ به‌ صورت ناگهانی، نامناسب و در سرعت زیاد باعث فرسوده شدن‌ بخش کامپیوتری گیربکس می شود.
  • خنک ماندن گیربکس ها اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل یک مایع خنک کننده در گیربکس وجود دارد که به وسیله شیررادیاتور کنترل می شود. اگر این سیستم دچار مشکل شود باعث گرم شدن موتور و در نهایت تقه زدن ماشین می شود.
  • اگر روغن های موتور گیربکس دچار الودگی شوند و یا کیفیت خود را از دست دهند، تقه هایی از ماشین به گوش می رسد.
  • زمانی که سوپاپ جعبه دنده ها دارای عیب شوند و عملکرد صحیحی نداشته باشند، روغن گیربکس دچار مشکل می شود و روان سازی گیربکس اتوماتیک بدرستی کار نمی کند. در این حالت صدای تقه از ماشین به گوش می رسد.

گیربکس 207 اتومات چند دنده است؟

در سال هایی که این خودرو به بازار عرضه شد فروش و محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرد. این خودرو دارای گیربکس اتومات نوع AL4 می باشد. خودرو 207 دارای 4 دنده در جلو و یک دنده در عقب می باشد.

هزینه تعمیر گیربکس 207 اتومات

با توجه به نوسات اقتصادی نمی توان قیمت دقیق گیربکس را بیان کرد ولی در حال حاضر شما می توانید مبلغ 17 میلیون به بالا را در نظر داشته باشید.

گیربکس 207 اتومات ساخت کجاست؟

این خودرو ساخت کشور فرانسه می باشد که نام اختصاری آن DP0 است. شرکت ایران خودرو طرح اتومات 207 را به وسیله کارخانه پژوی برزیل در سال 2009 وارد ایران کرد.

گیربکس 207 اتومات 6 سرعته

شرکت ایران خودرو شروع به تولید نسل جدیدی از خودروهای اتوماتیک با 6 دنده کرده است. اما مشخص نیست که این گیربکس برای کدام شرکت خارجی می باشد. این خودروی جدی با موتور TU5P و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک می باشد. طراحی این خودرو با سقف قرمز می باشد که یک محصول جدید و اسپرت می باشد.
این خودرو با طراحی جدید خود قابلیت دینامیکی بالایی دارد. در عین حال مصرف سوخت پایین و قیمت مناسبی دارد. در بین جوانان اتومات 207 جدید محبوبیت بالایی دارد. به دلیل نمای داخلی مناسب راحتی سرنشینان را فراهم کرده‌است و شما می توانید با خریدن‌این خودرو از مسیر خود لذت ببرید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207 نیاز به متخصص و کاربلد دارد. حواستان باشد که به تعمیرگاه های مناسب و تخصصی یا نمایندگی های تعمیرات خودرو مراجعه کنید تا بتوانید ماشینتان را با خیال راحت به آنان بسپرید.