فهرست مطالب

تعمیر جلوبندی مگان
تعمیر جلوبندی مگان

تعمیر گیربکس 206

پژو 206 از تولیدات شرکت ایران خودرو در سال های اخیر بسیار پرطرفدار شده است به طوری که افراد زیادی به دنبال خرید آن هستند. مصرف سوخت پایین، شتاب بالا، طراحی زیبا و استفاده از گیربکسِ مطابق با استانداردهای روز دنیا از دلایلی است که این خودرو را بسیار محبوب کرده است. با این حال گاهی بر اثر عدم رسیدگی به آن نیاز به تعمیر گیربکس 206 پیدا خواهید کرد.

پژو ۲۰۶ با دو موتور ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ سی‌سی در ایران تولید می‌شود که نسخه ۱۶۰۰ سی‌سی به دو تیپ ۵ فول و ۵ نیمه‌فول تقسیم می شود. گیربکس پژو 206 تیپ ۲ و تیپ ۵ از نوع پنج سرعته دستی می براشد که در پژو 206 تیپ ۶ چهار سرعته اتوماتیک AL4 است. گیربکس پژو 206، یکی از مهم‌ترین قطعات این خودرو است که در ادامه به مشخصات و مشکلات آن، همچنین دلایلی که تعمیر گیربکس 206 را ضروری می کند، می پردازیم.

گیربکس ۲۰۶ از نوع الکترومکانیکی با 5 دنده همان گیربکس اتوماتیک Al4 می باشد که توسط EGS کنترل می‌شود. این نوع از گیربکس ها دارای کیفیت مناسبی هستند که از دو سیستم اتوماتیک و دستی برای تعویض دنده استفاده می کند.

قطعات اصلی گیربکس 206

مشکلات گیربکس اتوماتیک 206 (AL4)

تعویض روغن گیربکس 206 ضروری است!؟

برای پیشگیری از تعمیر گیربکس 206 بهترین راه رسیدگی به آن و تعویض به موقع روغن گیربکس است! انجام سرویس دوره ای 206 می تواند نقش موثری در حفظ سلامت خودرو و افزایش دوام قطعات آن داشته باشد. بنابراین به دلیل حساسیت بالای گیربکس al4 توصیه می شود حتما در مواقع لزوم روغن گیربکس را تعوض کنید. اگر روغن گیربکس به رنگ تیره درآمده باشد، حتما آن را در اولین فرصت عوض کنید.

کاهش روغن گیربکس 206 موجب افزایش دما و خرابی گیربکس اتوماتیک می‌شود. بنابراین نشتی روغن را چک کنید تا کاهش سطح روغن، عملکرد اجزای داخلی گیربکس را دچار اختلال نکند.

علائم نشان دهنده کاهش سطح روغن گیربکس 206

نشتی روغن

با بررسی سطح روغن می توانید پی به نشتی روغن ببرید. دراین صورت حتما خودرو را برای تعمیر گیربکس 206 به تعمیرگاه منتقل کنید.

رنگ روغن

رنگ روغن گیربکس سالم شفاف و روشن است که در برخی از برندها قرمز رنگ می باشد. اگر قهواه های و یا تیره شده باشد، باید هر چه زودتر تعویض شود.

شنیدن صداهای غیر عادی

کاهش روغن گیربکس اتوماتیک 206 یکی از دلایل اصلی ایجاد صداهای غیر عادی در هنگام حرکت خودرو می باشد.

روشن شدن چراغ هشدار

افزایش دمای گیربکس می تواند دلیلی برای روشن شدن چراغ چک باشد. برخی از عوامل باعث روشن شدن چراغ هشدار می‌شوند که ممکن است خطرناک بوده و یا مشکل چندان جدی نباشد. خطاهای موقت قابل چشم‌پوشی هستند اما خطاهای دائمی داده‌های سنسور را تغییر می دهند که حتما باید آن را بررسی کرد. در صورت روشن شدن چراغ چک توصیه می شود خودرو را به تعمیرگاه مجاز و تخصصی منتقل کنید تا نیاز به تعمیر گیربکس 206 پیدا نکنید.

مشکلات در هنگام تعویض دنده

کاهش روغن گیربکس موجب ایجاد مشکل در هنگام تعویض دنده می شود. پمپ روغن گیربکس فشار روغن را تنظیم می کند. در صورت کاهش سطح روغن و فشار روغن تعویض دنده به راحتی انجام نمی شود. شیر برقی و نقص در فرمان الکترونیکی، تعویض دنده را مشکل ساز می کند.

لغزش گیربکس اتوماتیک

این علامت نشان دهنده این است که باید نسبت به تعمیر گیربکس 206 بیشتر حساس باشید. اگر متوجه لغزش گیربکس شدید، حتما در وهله اول سطح روغن را بررسی کنید. در صورت داشتن روغن کافی به فرسودگی چرخ دنده ها شک کنید. البته توصیه می شود هر  چه زودتر خودرو را برای بررسی قطعات گیربکس ۲۰۶ تیپ ۲ به تعمیرگاه تخصصی رنو منتقل کنید.

استشمام بوی سوختگی

روان‌کاری و خنک کنندگی دو وظیفه مهم روغن گیربکس 206 می باشد. گرم شدن بیش از حد گیربکس و بوی سوختگی می تواند نشان دهنده کافی نبودن روغن گیربکس باشد.

در صورت مشاهده هر کدام از علائم بالا هر چه سریع‌تر خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید تا اقدامات لازم را در خصوص تعمیر گیربکس پژو 206 انجام دهد.

زمان مناسب برای تعویض روغن گیربکس 206

اهمیت تعویض روغن موتور و روغن گیربکس به حدی است که نقش موثری در عدم نیاز به تعمیر گیربکس 206 بازی می کند. با تعویض به موقع روغن می توان از فرسودگی قطعات و چرخ دنده ها پیشگیری کرد و به دوام و طول عمر قطعات گیربکس کمک کرد. معمولا توصیه می‌شود پس از هر ۴۰ هزار کیلومتر رانندگی باید روغن گیربکس را عوض کرد و بعد از صد و پنجاه هزار کیلومتر، حتماً گیربکس 206 را بررسی کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

استفاده درست از خودرو و عدم تحمیل بارهای سنگین همچنین توقف یا حرکت مداوم در شرایط آب و هوایی نامساعد می تواند روغن گیربکس را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین بهتر است هر از چند گاهی آن را بررسی کنید.

هزینه تعمیر گیربکس ۲۰۶ چقدر است؟

هزینه تعمیر گیربکس 206 تیپ ۲ سوال بسیاری از مالکان این خودرو است. البته در پاسخ به این سوال باید گفت که هزینه تعمیرات بسته به نقص فنی خودرو و یا سایر عوامل متغیر می باشد. به طور مثال هزینه تعمیر گیربکس 206 تیپ ۵ با سایر مدل های این خودرو متفاوت است.

برای تعیین دقیق هزینه تعمیر گیربکس 206 و یا سایر خدمات باید خودور مورد بررسی قرار بگیرد. تعمیرکاران حرفه ای رنووان با دانش و تجربه فراوان می توانند به خوبی مشکل خودرو را تشخیص داده و با کمترین هزینه آن را برطرف نمایند. بنابراین گران اجرت و هزینه تعمیرات نباشید. چرا که تعرفه ها در این مرکز براساس نرخ اتحادیه دریافت می شود.

بهترین تعمیرگاه گیربکس 206

مرکز رنووان با دارا وبدن کادری مجرب و متخصص یکی ازمراکزی است که می تواند علاوه بر تعمیر هر گونه خودروهای شرکت رنو تمامی خدمات را برای خودرهای دیگر مانند پژو 206 نیز ارائه دهد. اگر به نبال بهترین تعمیرگاه برای تعمیر گیربکس 206 خود هستید، درست انتخاب کرده اید. رنو وان با بالاترین کیفیت و استفاده از قطعات اورجینال خیال تان را از هر نظر آسوده می کند. عیب یابی گیربکس ۲۰۶ ، تعمیر انواع گیربکس 206 تیپ 5 و انجام خدمات سرویس دوره ای 206 و سایر خودروهای شرکت رنو تخصص رنووان است. برای استعلام هزینه تعمیر موتور 206 تیپ 5 سال 1401 با کارشناسان ما تماس بگیرید.