تعمیرگاه تخصصی رنووان

Archive

تعویض دیسک و صفحه مگان
نگهداری رنو

تعویض دیسک و صفحه مگان

یکی از بهترین و اصولی‌ترین روش تشخیص زمان تعویض دیسک و صفحه مگان زمانی است که شما خودرو را روشن کنید. کلاچ را گرفته و دنده را در وضعیت ۴ قرار دهید و کلاچ را به آرامی رها کنید. اگر خودرو خاموش شد نشان بر سلامت دیسک‌ و صفحه است. اما ….

بیشتر بخوانید
هزینه تعمیر جلوبندی مگان
علائم خرابی رنو

علت سوختن واشر سرسیلندر مگان چیست؟

 واشر سرسیلندر مگان بر خلاف تصور عموم مردم جزئی از سیلندر نمی باشد بلکه قطعه ای از موتور است که وظیفه منحصر به فرد برای خود برعهده دارد. واشر سرسیلندر مگان در حقیقت وظیفه تکمیل کنندگی سیلندر را ….

بیشتر بخوانید
علت ریپ زدن موتور ال ۹۰
علائم خرابی رنو

کم کردن صدای موتور

کم کردن صدای موتور ماشین یکی از عوامل مهم و حائز اهمیت برای دارندگان خودرو در سراسر جهان میباشد. صدای موتور و سایر قطعات فنی

بیشتر بخوانید
تعویض روغن موتور مگان 1600 و 2000 در تهران
نگهداری رنو

تعویض روغن موتور مگان

میزان حجمی که در روغن موتور مگان 1600 با تعویض فیلتر روغن استفاده میشود، 4/8 لیتر می باشد. روغن را از پیله تخلیه زیر کالتل تعویض می کنند. گیج روغن موتور 1600 کوتاه می باشد و روی کولتل نصب می شود که اندازه ان حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر می باشد. به همین دلیل خیلی ها با نگاه کردن به گیج روغن نمی توانند سطح ان را اندازه گیری کنند. به همین منظور سنسور دیجیتال در پشت کالتل و روی بوک سیلند نصب شده است که قادر به تشخیص میزان سطح روغن می باشد.

بیشتر بخوانید
بهترین زمان تعویض تسمه تایم ال ۹۰
نگهداری رنو

تعویض تسمه تایم مگان در تهران (گارانتی معتبر)

بر اساس دستورالعمل رسمی شرکت رنو و با در نظر گرفتن شرایط رانندگی در ایران، بهترین زمان تعویض تسمه تایم مگان، هر ۶۰ هزار کیلومتر یا ۴ سال، هر کدام که زودتر فرا برسد، می‌باشد. حتی اگر خودروی شما در طول ۴ سال به کارکرد ۶۰ هزار کیلومتر نرسیده باشد، به دلیل فرسودگی طبیعی لاستیک تسمه در اثر گرما و گذشت زمان، تعویض آن الزامی است.

بیشتر بخوانید
تعمیرگاه تخصصی رنو کپچر
علائم خرابی رنو

علائم خرابی ترموستات رنو

در برخی موارد، خرابی ترموستات می تواند با نشت مایع خنک کننده از اطراف پوسته یا هوزینگ آن همراه باشد. این اتفاق می تواند به دو دلیل رخ دهد. دلیل اول، فرسودگی و از بین رفتن واشر آب بندی (اورینگ) خود ترموستات است. دلیل دوم که جدی تر است، ایجاد ترک های مویی در پوسته پلاستیکی ترموستات به دلیل حرارت بیش از حد و نوسانات دمایی مکرر است. در این حالت شما ممکن است لکه های مایع خنک کننده یا شوره های سفید و سبز رنگ (رسوب ضد یخ خشک شده) را در اطراف محل نصب ترموستات بر روی بدنه موتور مشاهده کنید…

بیشتر بخوانید