تعمیرگاه تخصصی رنو وان

سرویس دوره ای اسکالا (راهنمای تخصصی نگهداری از رنو اسکالا)

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر مالک اسکالا باید بداند، اشتراک فنی گسترده این خودرو با رنو مگان ۱۶۰۰ است. قلب تپنده اسکالا، موتور معروف K4M و گیربکس اتوماتیک آن، مدل شناخته‌شده AL4 است. این یعنی تقریباً تمام چالش‌ها، حساسیت‌ها و نقاط قوت این دو خودرو یکسان است. یک تعمیرکار خبره می‌داند که تجربه عمیق در زمینه تعمیر موتور مگان و گیربکس آن، مستقیماً به معنای تخصص در نگهداری و سرویس دوره ای رنو اسکالا است.
فهرست مطالب

رنو اسکالا، با طراحی هاچ‌بک جذاب و اروپایی خود، انتخابی خاص برای افرادی است که به دنبال تمایز هستند. این خودرو که بر پلتفرمی مشترک با مگان ساخته شده، ترکیبی از زیبایی و مهندسی قابل اعتماد رنو را ارائه می‌دهد. اما برای حفظ این شخصیت منحصر به فرد و عملکرد فنی بی‌نقص، اسکالای شما نیازمند مراقبتی فراتر از سرویس‌های معمولی است. انجام یک سرویس دوره ای اسکالا به صورت دقیق و اصولی، کلید اصلی جلوگیری از مشکلات رایج و تضمین یک سواری نرم و بی‌دردسر برای سال‌های آینده است.

در مجموعه تخصصی رنو وان، ما می‌دانیم که اسکالا فقط یک خودرو نیست، بلکه یک بیانیه از سلیقه شماست. به همین دلیل، این راهنمای جامع را آماده کرده‌ایم تا به شما نشان دهیم چگونه با یک برنامه نگهداری هوشمندانه، می‌توانید جوانی و سلامت این هاچ‌بک دوست‌داشتنی را حفظ کنید و چرا تجربه فنی ما، بهترین انتخاب برای خودروی شماست.

رازهای فنی اسکالا: چرا تجربه مگان برای آن حیاتی است؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر مالک اسکالا باید بداند، اشتراک فنی گسترده این خودرو با رنو مگان ۱۶۰۰ است. قلب تپنده اسکالا، موتور معروف K4M و گیربکس اتوماتیک آن، مدل شناخته‌شده AL4 است. این یعنی تقریباً تمام چالش‌ها، حساسیت‌ها و نقاط قوت این دو خودرو یکسان است. یک تعمیرکار خبره می‌داند که تجربه عمیق در زمینه تعمیر موتور مگان و گیربکس آن، مستقیماً به معنای تخصص در نگهداری و سرویس دوره ای رنو اسکالا است. در تعمیرگاه اسکالا ما، با تکیه بر همین دانش فنی عمیق، سرویس‌هایی دقیق و پیشگیرانه ارائه می‌دهیم که سلامت خودروی شما را در بالاترین سطح ممکن حفظ می‌کند.

ارتباط فوری و مشاوره رایگان
0912-096-8173
0939-398-2002
ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱۱ شب

نقشه راه سلامت اسکالای شما

ما برنامه نگهداری و سرویس های دوره ای رنو اسکالا را به بازه‌های کلیدی تقسیم کرده‌ایم تا شما دیدی کاملاً شفاف از اقدامات لازم در هر مرحله داشته باشید.

سرویس‌ های پایه (هر ۱۰,۰۰۰ کیلومتر)

این سرویس‌ها اساس و پایه سلامت خودروی شما را تشکیل می‌دهند و ضامن عملکرد روان موتور هستند.

  • تعویض روغن موتور و فیلتر: موتور K4M به دلیل طراحی خاص سرسیلندر و داشتن ۱۶ سوپاپ، به کیفیت روغن بسیار حساس است. استفاده از روغن نامرغوب یا به تعویق انداختن تعویض آن، می‌تواند به سرعت باعث ایجاد رسوب در مجاری روغن و آسیب به قطعاتی مانند استکان تایپیت‌ها شود. ما با استفاده از روغن 10W-40 SN و فیلترهای اصلی، گردش خون سالم را در موتور خودروی شما تضمین می‌کنیم.
  • بازبینی سیستم ترمز: بررسی سطح روغن ترمز و وضعیت لنت‌ها یک اقدام ایمنی حیاتی است که در هر سرویس با دقت انجام می‌شود.

سرویس‌های میانی (هر ۲۰,۰۰۰ کیلومتر)

در این مرحله، علاوه بر تکرار سرویس پایه، بر روی تنفس بهتر موتور و کیفیت هوای کابین تمرکز می‌کنیم.

  • تعویض فیلتر هوا و کابین: فیلتر هوای تمیز، اکسیژن کافی برای احتراق کامل را فراهم کرده و از افت شتاب و افزایش مصرف سوخت جلوگیری می‌کند. فیلتر کابین نیز با حذف آلاینده‌ها، تجربه‌ای مطبوع از رانندگی را برای شما و سرنشینان به ارمغان می‌آورد.
  • بازدید شمع‌ها: وضعیت شمع‌ها بررسی می‌شود تا از قدرت جرقه‌زنی و سلامت سیستم احتراق اطمینان حاصل شود. این بازدید به موقع، از فشار آمدن به کوئل‌ها جلوگیری می‌کند.

سرویس‌های حیاتی (هر ۶۰,۰۰۰ کیلومتر)

این مرحله، مهم‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین بخش در برنامه سرویس دوره ای اسکالا است. اقدامات انجام شده در این سرویس، مستقیماً از بروز خرابی‌های بزرگ و پرهزینه جلوگیری می‌کند.

  • تعویض کیت کامل تسمه تایم: این مورد، حیاتی‌ترین اقدام برای موتور K4M است. تسمه تایم وظیفه هماهنگ‌سازی حرکت میل‌لنگ و سوپاپ‌ها را بر عهده دارد و پارگی آن به معنای یک فاجعه و برخورد پیستون با سوپاپ‌هاست. تعویض کیت کامل شامل تسمه، هرزگرد ثابت و تسمه سفت‌کن، باید هر ۶۰,۰۰۰ کیلومتر یا هر ۴ سال یکبار انجام شود.
  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک (AL4): گیربکس AL4 به کیفیت و سطح روغن بسیار حساس است. عدم تعویض به موقع روغن، باعث خرابی شیرهای برقی، ایجاد ضربه (تقه) در هنگام تعویض دنده و در نهایت آسیب‌های جدی‌تر می‌شود. این اقدام پیشگیرانه، عمر گیربکس گران‌قیمت شما را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد و شما را از هزینه‌های سنگین تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو بی‌نیاز می‌کند.
  • تعویض کیت تسمه دینام: این تسمه وظیفه انتقال نیرو به دینام، پمپ هیدرولیک و کمپرسور کولر را دارد. تعویض آن به همراه هرزگردهایش، از در راه ماندن شما جلوگیری می‌کند.

بازرسی‌های ویژه اسکالا در رنو وان

تخصص ما زمانی مشخص می‌شود که فراتر از چک‌لیست‌های استاندارد عمل می‌کنیم. با توجه به شناخت کامل از پلتفرم اسکالا/مگان، تکنسین‌های ما موارد زیر را نیز با دقت بررسی می‌کنند:

  • بررسی نشتی روغن از اورینگ پایه فیلتر روغن و سنسور فشار روغن.
  • دیاگ تخصصی گیربکس AL4 برای بررسی پارامتر فشار روغن و عملکرد شیرهای برقی.
  • بازدید دسته‌موتور بالا سمت راست که یکی از نقاط ضعف شایع در این پلتفرم است.
  • چک کردن عملکرد صحیح کوئل‌ها که به احتراق ناقص و لرزش موتور حساس هستند.

هزینه سرویس دوره ای اسکالا چقدر است؟

شفافیت در هزینه‌ها یکی از اصول اصلی ما در تعمیرگاه رنو است. در ادامه، یک برآورد کلی از هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳ ارائه شده است:

  • هزینه سرویس پایه: معمولاً بین ۱.۲ تا ۲ میلیون تومان.
  • هزینه سرویس میانی: حدوداً بین ۱.۸ تا ۲.۸ میلیون تومان.
  • هزینه سرویس حیاتی (۶۰,۰۰۰ کیلومتر): این سرویس به دلیل تعویض کیت تایم و روغن گیربکس، بخش اصلی هزینه‌های نگهداری را تشکیل می‌دهد و می‌تواند بین ۷ تا ۱۲ میلیون تومان متغیر باشد. این هزینه، یک سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از تعمیرات ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومانی در آینده است.
ارتباط فوری و مشاوره رایگان
0912-096-8173
0939-398-2002
ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱۱ شب

پرسش و پاسخ‌ های کلیدی برای مالکین اسکالا (FAQ)

۱. آیا قطعات اسکالا در بازار موجود است؟

بله، به دلیل اشتراک فنی گسترده با رنو مگان ۱۶۰۰، اکثر قطعات موتوری، گیربکس و جلوبندی آن در بازار به راحتی یافت می‌شود. ما در رنو وان به قطعات اصلی و باکیفیت دسترسی کامل داریم.

۲. مهم‌ترین علت “تقه زدن” گیربکس اسکالا چیست؟

شایع‌ترین علت، افت فشار روغن به دلیل فرسودگی و ضعف در عملکرد شیرهای برقی (Solenoid Valves) گیربکس AL4 است. تعویض به موقع روغن گیربکس می‌تواند به افزایش عمر این قطعات کمک کند.

۳. آیا اسکالا خودروی پرخرجی محسوب می‌شود؟

خیر. اگر برنامه سرویس دوره ای اسکالا به دقت رعایت شود، این خودرو استهلاک معقولی دارد. بخش عمده هزینه‌های نگهداری آن مربوط به سرویس بزرگ ۶۰,۰۰۰ کیلومتر است و پس از آن، تا مدت‌ها هزینه قابل توجهی نخواهد داشت.

۴. هر چند وقت یکبار باید شمع‌های اسکالا را تعویض کنم؟

توصیه می‌شود شمع‌های موتور K4M هر ۴۰,۰۰۰ کیلومتر تعویض شوند تا احتراق کامل، مصرف سوخت بهینه و شتاب مناسب خودرو حفظ شود.

۵. آیا می‌توان از هر نوع روغن گیربکس اتوماتیک برای اسکالا استفاده کرد؟

خیر، به هیچ وجه. گیربکس AL4 فقط و فقط باید با روغن استاندارد AL4 پر شود. استفاده از روغن‌های دیگر (حتی مدل‌های گران‌تر) می‌تواند به سرعت به آن آسیب بزند.

شخصیت خاص، مراقبت خاص

رنو اسکالای شما یک انتخاب معمولی نیست و شایسته مراقبتی معمولی هم نیست. با سپردن خودروی خود به مرکز تخصصی رنو وان، شما نه تنها یک سرویس دوره‌ای دریافت نمی‌کنید، بلکه آرامش خیال خود را برای کیلومترها رانندگی بی‌دغدغه تضمین می‌کنید. تخصص ما در پلتفرم مشترک مگان و اسکالا، به ما این قدرت را می‌دهد که با دیدی عمیق‌تر و دقیق‌تر از خودروی شما مراقبت کنیم.

برای دریافت مشاوره تخصصی و رزرو نوبت جهت سرویس دوره‌ای، همین امروز با ما تماس بگیرید.