موتور ال 90 یکی از موتورهای پرکاربرد و نسبتا مقاوم در میان خودروهای رنو است، اما مانند هر موتور دیگری با گذشت زمان و در اثر استهلاک ممکن است صداهای غیرعادی تولید کند. این صداها می توانند ناشی از مشکلات فنی، خرابی قطعات و یا حتی بی توجهی به سرویس دوره ای ال نود باشند. در ادامه از وب سایت رنو وان تلاش می کنیم همه علل افزایش صدای موتور L90 را بررسی کنیم تا رانندگان بتوانند پیش از جدی شدن مشکل، علت را تشخیص داده و به بهترین تعمیرگاه رنو تهران مراجعه کنند. توجه داشته باشید که گاهی صدای غیرعادی موتور L90 میتواند نشانهای از یک ایراد ساده مانند کیفیت پایین روغن موتور باشد، اما در برخی موارد نیز حاکی از خرابیهای جدیتری مثل فرسودگی یاتاقانها یا تسمه تایم است.
به همین دلیل تشخیص دقیق توسط تعمیرگاه رنو اهمیت بالایی دارد.
تاثیر روغن موتور نامناسب در افزایش صدای موتور L90
یکی از اولین دلایلی که باعث میشود موتور ال 90 صدای بیشتری تولید کند، استفاده از روغن موتور نامناسب یا دیر تعویض کردن آن است. روغن موتور وظیفه روان کاری قطعات داخلی موتور را بر عهده دارد و اگر کیفیت یا سطح آن کاهش پیدا کند، اصطکاک بین قطعات افزایش یافته و این اصطکاک به صورت صداهای اضافی به گوش می رسد. روغن نامرغوب یا بی کیفیت نمی تواند لایه حفاظتی لازم را ایجاد کند و در نتیجه پیستون ها، میل لنگ و یاتاقان ها تحت فشار بیشتری قرار می گیرند. این موضوع به مرور علاوه بر ایجاد صدا، عمر موتور را هم کاهش میدهد!
از طرفی برخی رانندگان تصور می کنند تا وقتی چراغ هشدار روغن روشن نشده است نیازی به تعویض روغن وجود ندارد، در حالی که این باور اشتباه است و موجب آسیب به موتور میشود! برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می شود تعویض روغن L90 هر ۵ تا ۷ هزار کیلومتر یا بر اساس شرایط رانندگی انجام شود. در صورتی که پس از تعویض روغن ال 90 همچنان صدای غیرعادی شنیده میشود، لازم است موتور در تعمیرگاه مجاز رنو بررسی شود.
خرابی تسمه تایم و نقش آن در صدای غیر عادی موتور
تسمه تایم یکی از حیاتی ترین قطعات موتور است که زمان بندی دقیق حرکت سوپاپ ها و پیستون ها را تنظیم می کند. هر گونه خرابی یا فرسودگی در تسمه تایم باعث ایجاد صداهای تیز و غیر عادی در موتور L90 می شود. معمولا این صدا شبیه به سوت یا تق تق متناوب شنیده می شود. فرسودگی تسمه تایم در صورتی که نادیده گرفته شود می تواند به شکستن تسمه و آسیب جدی به سوپاپ و پیستون ها منجر گردد. به همین دلیل کارشناسان متخصص رنو وان توصیه میکنند رانندگان ال 90 تسمه تایم را طبق دفترچه سرویس یا حداکثر هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنند.
اگر صدای موتور در دورهای پایین و هنگام استارت افزایش یافته باشد، احتمال خرابی تسمه تایم بسیار بالاست و باید فورا بررسی شود.
نقش یاتاقان ها در ایجاد صدای کوبش موتور
یاتاقان ها قطعاتی هستند که حرکت میل لنگ را روان می کنند. وقتی یاتاقان ها دچار فرسودگی یا خرابی شوند، اصطکاک بین میل لنگ و بلوک موتور بیشتر می شود و این اتفاق با صدای کوبش یا تق تق همراه است. این صدا معمولا با افزایش دور موتور بیشتر شنیده می شود و نشانه ای واضح از خرابی یاتاقانها است. اگر خرابی یاتاقان به موقع برطرف نشود، ممکن است منجر به قفل شدن موتور یا حتی شکستن میل لنگ شود. تعمیر این نوع خرابی نیاز به تخصص بالا دارد و تنها در تعمیرگاه مجاز رنو با ابزار دقیق و قطعات اصلی امکان پذیر است. در صورت بروز چنین علائمی توصیه می شود خودرو به سرعت به نمایندگی رنو در تهران یا مراکز مجاز رنو منتقل شود.
بررسی تخصصی علت های افزایش صدای موتور ال 90
وقتی صحبت از علت افزایش صدای موتور ال 90 میشود، بسیاری از رانندگان این خودرو نگرانی مشترکی دارند. موتور ال 90 به طور کلی موتوری کم صدا و با لرزش کم است، اما در برخی شرایط صدای آن بیشتر از حالت معمول شنیده می شود. برای شناسایی بهتر این مشکل لازم است تا سراغ جزئیات فنی رفته و عوامل تاثیرگذار را بررسی کنیم. در ادامه مهمترین دلایل را توضیح میدهیم:
خرابی یا فرسودگی تسمه تایم و تسمه دینام
یکی از اصلی ترین مواردی که میتواند به صدای غیرعادی موتور ال 90 منجر شود، خرابی تسمه تایم یا تسمه دینام است. تسمه ها به مرور زمان دچار ترک، ساییدگی یا شل شدگی می شوند. در چنین حالتی، صدای تق تق یا جیغ مانند از بخش موتور شنیده خواهد شد. اگر تسمه تایم فرسوده شود و به موقع تعویض نشود، علاوه بر صدای زیاد، احتمال آسیب جدی به موتور نیز وجود دارد. به همین دلیل توصیه میشود در دوره های مشخص سرویس، وضعیت تسمهها بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند. در تعمیرگاه رنو وان تعویض تسمه تایم ال 90 با دقت بالا و با ضمانت ۱۲ ماهه به صورت تخصصی انجام خواهد شد.
مشکل در یاتاقان ها و بخش های داخلی موتور
یکی دیگر از عوامل موثر بر علت افزایش صدای موتور تندر 90، یاتاقان های فرسوده یا معیوب است. یاتاقان ها وظیفه دارند اصطکاک داخلی موتور را کاهش داده و حرکت روان قطعات را تضمین کنند. وقتی روغنکاری ناقص باشد یا یاتاقان ها دچار خرابی شوند، صدای کوبش یا تق تق مداوم از داخل موتور به گوش می رسد. این صدا معمولا هنگام بالا رفتن دور موتور شدیدتر شده و حتی میتواند نشانه هشدار جدی برای راننده باشد!!

کیفیت پایین روغن موتور یا کاهش سطح آن
صدای غیرعادی موتور ال 90 اغلب ارتباط مستقیمی با کیفیت روغن موتور دارد! اگر از روغن بی کیفیت یا نامناسب استفاده شود، قطعات داخلی موتور به درستی روانکاری نشده و در نتیجه اصطکاک افزایش پیدا می کند. همچنین کاهش سطح روغن موتور باعث شنیده شدن صدای ساییدگی یا تق تق شود. رانندگان باید همواره به نوع روغن توصیه شده توسط کارخانه سازنده توجه کنند و در دوره های منظم، روغن و فیلتر آن را تعویض نمایند.
اشکال در سوپاپها و تنظیم نبودن تایمینگ
یکی دیگر از رایج ترین دلایل برای علت افزایش صدای موتور ال 90، تنظیم نبودن سوپاپ ها یا وجود مشکل در تایمینگ است. وقتی فاصله بین سوپاپ ها و میل سوپاپ از حالت استاندارد خارج شود، صدای تیک تیک مشخصی از موتور شنیده می شود. این صدا معمولا هنگام روشن بودن موتور در حالت درجا بیشتر به گوش می رسد. سرویس و تنظیم دورهای سوپاپ ها میتواند این مشکل را برطرف نماید.
خرابی کاتالیزور یا سیستم اگزوز
گاهی دلیل افزایش صدای موتور L90 ارتباطی به بخش داخلی موتور ندارد، بلکه ناشی از مشکلات سیستم اگزوز است! خرابی کاتالیزور یا سوراخ شدن لوله اگزوز باعث می شود صدای موتور بیش از حد معمول شنیده شود. در چنین شرایطی، علاوه بر صدای زیاد، ممکن است راننده بوی نامطبوع گازهای خروجی را نیز حس کند. رسیدگی به این بخش اهمیت زیادی دارد زیرا خرابی سیستم اگزوز میتواند هم مصرف سوخت را افزایش دهد و هم باعث افت توان موتور شود.
تاثیر رانندگی نادرست بر صدای موتور
سبک رانندگی راننده نیز تاثیر مستقیمی بر علت افزایش صدای موتور ال 90 دارد. رانندگی پرشتاب، تعویض دنده در دور موتور بالا یا روشن گذاشتن طولانی مدت خودرو در حالت درجا، همگی باعث فشار مضاعف به موتور میشوند! این فشار در بلند مدت می تواند به ایجاد صداهای غیر طبیعی منجر شود. رعایت اصول رانندگی صحیح و استفاده بهینه از موتور نقش مهمی در افزایش عمر آن دارد.
بررسی مشکلات برقی و سنسورها
گاهی افزایش صدای موتور ناشی از ایرادات برقی یا خرابی سنسورها است. برای مثال، اگر سنسور اکسیژن یا سنسور هوا به درستی عمل نکند، احتراق به شکل استاندارد انجام نمیشود و موتور صدای غیرمعمول تولید میکند. این نوع مشکل معمولا همراه با افزایش مصرف سوخت و کاهش شتاب خودرو نیز مشاهده میشود. در چنین حالتی، مراجعه به تعمیرگاه رنو در تهران ضروری است.
تاثیر بنزین بیکیفیت بر صدای موتور
کیفیت سوخت نیز می تواند علت افزایش صدای موتور ال 90 باشد. استفاده از بنزین نامرغوب یا اکتان پایین، احتراق ناقص ایجاد می کند و همین موضوع باعث لرزش و صدای اضافی موتور می شود. رانندگان باید تا حد امکان از جایگاه های معتبر سوخت گیری کنند و در صورت لزوم از مکمل های سوخت استاندارد استفاده نمایند.
چرا باید به تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه کنیم؟
بسیاری از رانندگان هنگام مواجهه با صدای غیرعادی موتور ال 90 به دنبال رفع سریع مشکل هستند. با این حال، بدون بررسی تخصصی نمی توان دلیل دقیق این صدا را مشخص کرد. هر یک از مشکلات ذکر شده نیازمند تجهیزات عیب یابی و دانش فنی مناسب است. مجموعه رنو وان به عنوان یکی از معتبرترین مراکز در زمینه تعمیرات خودروهای رنو، خدمات تخصصی در زمینه بررسی و رفع مشکلات موتور ارائه میدهد. رانندگان میتوانند با تماس با شماره 09393982002 یا مراجعه به وبسایت renoone.ir از خدمات بهترین تعمیرگاه رنو تهران در مناطق مختلف از جمله اکباتان، آزادی و غرب تهران استفاده کنند.
جمعبندی
همان طور که بررسی شد، علت افزایش صدای موتور ال 90 می تواند ناشی از مشکلات مختلفی مانند تسمه، یاتاقان، روغن موتور، سوپاپ ها، سیستم اگزوز یا حتی سبک رانندگی باشد. شناخت دقیق این عوامل به رانندگان کمک می کند تا با اقدامات به موقع، از آسیب های جدی به موتور خودرو جلوگیری کنند. بهترین راهکار برای رفع این مشکل، مراجعه به تعمیرگاه RenoOne.ir و استفاده از خدمات کارشناسان حرفهای است تا خودرو در شرایط ایدهآل نگهداری شود.

روش های عیب یابی علت افزایش صدای موتور ال 90
برای بسیاری از رانندگان، شنیدن صدای غیرعادی موتور ال 90 سوالات زیادی ایجاد میکند. اینکه این صدا از کجا میآید و چه روشی برای رفع آن وجود دارد، اهمیت زیادی دارد. عیب یابی دقیق موتور نه تنها به رفع مشکل کمک می کند بلکه از صرف هزینه های اضافی نیز جلوگیری می کند. در ادامه به مهمترین روشهای عیبیابی اشاره میکنیم.
گوش دادن به نوع صدا
اولین مرحله در بررسی علت افزایش صدای موتور ال 90، تشخیص نوع صداست. صداهایی مثل تق تق، کوبش، سوت کشیدن یا ساییدگی هر کدام نشانه یک ایراد متفاوت هستند. به عنوان مثال:
- صدای تقتق معمولا ناشی از خرابی یاتاقان یا سوپاپ هاست!
- صدای جیغ یا سوت اغلب از تسمه دینام یا تسمه تایم شنیده می شود
- صدای ساییدگی میتواند به دلیل کاهش روغن موتور باشد
این تشخیص اولیه به مکانیک کمک می کند تا محدوده مشکل را راحت تر شناسایی کند
استفاده از دستگاه دیاگ
یکی از دقیق ترین روش ها برای یافتن علت صدای زیاد موتور L90، استفاده از دستگاه دیاگ است. این دستگاه اطلاعات کامل سنسورها و عملکرد موتور را نمایش می دهد. اگر ایرادی در سیستم جرقه زنی، سوخت رسانی یا سنسورها وجود داشته باشد، دیاگ آن را شناسایی می کند. به همین دلیل توصیه می شود همیشه به نمایندگی رنو وان در تهران مراجعه شود.
بررسی سطح و کیفیت روغن
یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از صدای غیرعادی موتور ال 90، بررسی منظم سطح روغن است. اگر روغن کدر یا کم باشد، باید بلافاصله تعویض شود. همچنین توجه به استاندارد روغن توصیه شده توسط سازنده اهمیت زیادی دارد زیرا استفاده از روغن نامناسب میتواند منجر به افزایش صدای موتور شود.
بررسی سیستم اگزوز
سوراخ شدن یا خرابی بخش هایی از سیستم اگزوز نه تنها باعث افزایش صدای موتور می شود، بلکه میتواند سلامت سرنشینان را نیز تهدید کند. بنابراین هنگام مواجهه با صدای غیر طبیعی، حتما باید لوله اگزوز و کاتالیزور بررسی شوند.
اهمیت سرویسهای دورهای در پیشگیری از افزایش صدای موتور
اغلب مشکلات مربوط به علت افزایش صدای موتور ال 90 با سرویس های دوره ای قابل پیشگیری هستند. سرویس دوره ای ال نود شامل تعویض روغن، بررسی تسمه ها، بازدید سیستم خنک کننده و بررسی سوپاپ ها می شود. رانندگانی که به این موارد توجه دارند، کمتر با مشکلات پرهزینه مواجه می شوند. علاوه بر این، استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت نقش مهمی در سلامت موتور ایفا می کند.
نقش تعمیرگاه تخصصی در رفع صدای موتور ال 90
بسیاری از رانندگان برای صرفه جویی به تعمیرگاه های غیرتخصصی مراجعه می کنند، اما باید توجه داشت که تشخیص علت افزایش صدای موتور ال 90 نیاز به تجربه و دانش فنی دارد. مجموعه رنو وان به عنوان بهترین تعمیرگاه رنو تهران با استفاده از تجهیزات مدرن و کارشناسان مجرب، خدمات تخصصی ارائه میدهد. این مرکز در مناطق مختلف از جمله اکباتان، غرب تهران و آزادی ترمینال آماده خدمت رسانی است. برای دریافت مشاوره و تعیین وقت میتوانید با شماره 09393982002 تماس بگیرید یا به وبسایت renoone.ir مراجعه کنید. همانطور که مشاهده شد، علت افزایش صدای موتور ال 90 میتواند ناشی از عوامل متعددی مانند روغن بیکیفیت، تسمه فرسوده، سوپاپ تنظیم نشده یا خرابی اگزوز باشد. توجه به سرویسهای دوره ای و مراجعه به تعمیرگاه های تخصصی مثل رنو وان باعث می شود مشکلات در مراحل اولیه برطرف شده و از هزینههای سنگین آینده جلوگیری شود.

سوالات متداول درباره علت افزایش صدای موتور ال 90
چرا موتور ال 90 صدای تق تق می دهد؟
صدای تقتق اغلب به دلیل خرابی یاتاقانها یا تنظیم نبودن سوپاپهاست. مراجعه به تعمیرگاه تخصصی میتواند این مشکل را رفع کند.
آیا بنزین بیکیفیت باعث افزایش صدای موتور می شود؟
بله، استفاده از بنزین نامرغوب یا با اکتان پایین باعث احتراق ناقص و افزایش صدای موتور ال 90 خواهد شد.
چه زمانی باید تسمه تایم ال 90 را تعویض کنیم؟
تسمه تایم معمولا هر 60 هزار کیلومتر باید تعویض شود. در غیر این صورت میتواند باعث ایجاد صدا و حتی آسیب جدی به موتور شود.
هزینه رفع صدای زیاد موتور ال 90 چقدر است؟
هزینه بستگی به علت مشکل دارد. از تعویض روغن تا تعمیر یاتاقان یا سوپاپ ممکن است هزینه متفاوتی داشته باشد.
آیا رانندگی پرشتاب باعث افزایش صدای موتور می شود؟
بله، رانندگی پرشتاب و استفاده مداوم از دور موتور بالا فشار زیادی به موتور وارد میکند و باعث ایجاد صداهای غیرعادی میشود.
آیا کاهش سطح روغن می تواند باعث صدای موتور شود؟
بله، یکی از شایعترین دلایل برای افزایش صدای موتور ال 90 کمبود روغن یا استفاده از روغن بیکیفیت است.
بهترین تعمیرگاه برای رفع صدای موتور ال 90 کجاست؟
رنو وان به عنوان نمایندگی رنو در تهران و تعمیرگاه تخصصی رنو در غرب تهران، بهترین گزینه برای بررسی و رفع این مشکل است.
آیا صدای موتور ال 90 نشانه خرابی جدی است؟
نه همیشه، اما در بسیاری موارد میتواند هشدار یک ایراد فنی جدی باشد. بررسی فوری توسط مکانیک توصیه میشود.
چگونه می توان از افزایش صدای موتور پیشگیری کرد؟
با سرویسهای منظم، تعویض روغن بهموقع، بررسی تسمهها و استفاده از بنزین باکیفیت میتوان از این مشکل جلوگیری کرد.
آیا سیستم اگزوز خراب می تواند باعث افزایش صدای موتور شود؟
بله، خرابی کاتالیزور یا سوراخ شدن لوله اگزوز یکی از دلایل اصلی افزایش صدای موتور ال 90 است.

141 پاسخ
وقت بخیر
خودروی ال ۹۰ مدل 95 دارم چند روز پیش بردم سرویس روغن بعد از آن صدای موتور هنگام گاز دادن زیاد شده و صدای بم می دهد، به نظر شما از روغن موتور می باشد
سلام دوست عزیز
خیر از روغن موتور نمی باشد دلیل اصلی این است که سرویس کار هواکش را درست نصب نکرده است
سلام وقت بخیر تسمه دینام و پولی سر میلنگ را تعویض کردیم در حالت دنده صدای موتور کمی در دور 2700تا 3000بیشتر و صدای بوم داره اگزوز وسط هم تعویض کردیم .
سلام. با توجه به توضیحات شما، چند دلیل ممکن است باعث صدای بوم در دور ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ شود:
۱ – دستهموتور یا دستهگیربکس: حتی اگر قبلاً بررسی شده، در شرایط بار یا دنده خاص ممکن است ضعف دستهموتور باعث انتقال لرزش و صدای بم شود.
۲ – شل یا نادرست بودن نصب تسمه دینام و پولی میللنگ: اگر تسمه یا پولی کمی شل باشد، در دورهای خاص صدا ایجاد میکند.
۳ – اگزوز و اتصالها: اگر اگزوز وسط تعویض شده، اتصال یا بستها ممکن است کمی شل باشد و در دور مشخصی صدای بم بدهد.
۴ – تنظیم نبودن موتور یا لرزش اجباری: گاهی رینگها یا اجزای داخلی موتور در دورهای میانی کمی صدا میدهند که طبیعی نیست و نیاز به بررسی دارد.
پیشنهاد: بررسی دستهموتورها، بستهای اگزوز و تنظیم تسمهها در تعمیرگاه تخصصی رنو.
با سلام تسمه تاییم عوض کردم الان صدای تق تق میده
سلام
صدای تق تق پس از تعویض تسمه تایم معمولا به دلیل سفتی یا شل بودن تسمه، تنظیم نادرست پولی ها یا نیاز به بررسی رولرها و تسمه های کمکی است. توصیه می شود هرچه سریع تر به تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه کنید تا از آسیب موتور جلوگیری شود.
سلام.وقت بخیر
ال نود دارم مدل۹۲
در سرعت ۱۳۰به بعد ب حدی صدا موتور داخل اتاق زیاد میشه که نمیشه سرعتو بیشتر کنی انگار فشار زیادی رو موتوره.مثل این میمونه که با دنده ۴داری این سرعتو میری
سلام وقت بخیر 🌹
مشکلی که فرمودید در ال ۹۰ مدل ۹۲، یعنی افزایش صدای موتور در سرعتهای بالای ۱۳۰، میتواند چند دلیل داشته باشد. اول از همه باید بررسی شود که خودرو در آن سرعت روی دنده ۵ قرار دارد یا خیر؛ چون در صورت رانندگی طولانی با دنده پایین، فشار زیادی به موتور وارد میشود. دوم، کاتالیزور یا اگزوز اگر گرفتگی داشته باشند، موتور برای رسیدن به سرعت بالاتر تحت فشار قرار میگیرد و صدا داخل کابین بیشتر شنیده میشود. همچنین خرابی دستهموتور یا بالانس نبودن لاستیکها هم میتواند باعث لرزش و صدای اضافه شود. توصیه میکنم خودرو دیاگ زده شود تا علت دقیق مشخص شود.
سلام.ببخشید ال نود دارم چند روزی است مثل این که موتور خشک کار میکند.خش خش میکند.پای روی کلاچ میگذارم صدا کم و زیاد میشه.
سلام دوست عزیز
دو تا علت میتونه داشته باشه:
1- دیسک شما ضعیف شده یا جنس مرغوب استفاده نشده
2- سیم کلاچ معیوب شده
برای راهنمایی بیشتر بع تعمیرگاه رنو وان مراجعه فرمایید، عیب یابی و مشاوره رایگان می باشد.
صدای تیک تیک از قسمت بالای موتور تندر 90 زیادتر شده
صدای موتور دیگه قشنگ نیست و در حالت درجا تو ذوق میزنه
مدل 97 و 80000 کار کرده
روغن پروفیکار و کاسترول sm هر 5000عوض شده
🌹
صدای تیکتیک از بالای موتور تو ال۹۰ بیشتر به قسمت اسبابک سوپاپها (تایپت هیدرولیکی یا لق بودن ساکت سوپاپ) برمیگرده.
با توجه به کارکرد (۸۰هزار) و تعویض منظم روغن خوب، علت معمولا:
کثیفی یا نیمگیر کردن تایپتها (با وجود روغن سالم بعضی وقتا کانال روغن کم میاره).
شلشدن یا تنظیم نبودن فیلر سوپاپها (حتی با تایپت هیدرولیک هم ممکنه لق بزنه).
در موارد نادر پمپ روغن یا فشار روغن پایین.
✅ راهکار:
اول با گیج فشار روغن تست بشه.
اگر طبیعی بود، باید سوپاپها بازدید و تایپتها سرویس یا تعویض شن.
افزودنیهای شستوشوی هیدرولیک تایپت گاهی کمک میکنه اما درمان قطعی نیست.
خلاصه: صدای تیکتیک بالای موتور بیشتر از تایپتها یا فیلر سوپاپه، نه از روغن.
سلام ال۹۰ ۸۷ دارم موقع گرم شدن موتور صدای شلق شلق میده خیلی ریز صدا داره حدود ۳ ۴ ساله که اینطوره ایا مشکلش میدونید؟
سلام
صدای ریز «شلقشلق» بعد از گرم شدن معمولاً از تایپتها یا سوپاپها هست که با حرارت و افت فشار روغن واضحتر میشه. اگر سالهاست تغییری نکرده، جدی نیست ولی با تعویض روغن مناسب (۱۰w40 مرغوب) یا سرویس تایپت میشه کمترش کرد.
سلام دوست عزیز ال نود مدل نود دارم صبح بعد از استاردزدن موتور صدای زیادی داره بعداز چند لحظه صدا کم میشه بعداز دنده گذاشتن گاز دادن بازم صدای موتور زیاد میشه تسمه تایم عوض کردم لطفا راهنمای کنید متشکرم
سلام
صدای زیاد اول صبح و هنگام گاز دادن معمولاً از هرزگرد یا سفتکن تسمه و بلبرینگ دینام/کمکه نه تایم. بعد از گرم شدن کمتر میشه. این بلبرینگها رو چک و در صورت خرابی تعویض کن.
سلام ماشین ال نود دارم چند روز قبل بردم کارواش موتور شو شست و شو بدم از موتور شو استفاده کرده مث این ک بنده خدا الا موتور ماشین روی دور موتور بالا صدای عجیبی میده انگار فشار روی موتوره قبلا این جوری نبود روی دور موتور بالا نزدیک به ۶و ۷ همون صدلی عادی خود موتور میامد
سلام،
ماشین ال ۹۰ شما بعد از شست و شوی موتور با مواد موتورشو دچار مشکل شده؛ به ویژه موقع بالا رفتن دور موتور (مثلاً نزدیک ۶۰۰۰–۷۰۰۰)، صدای غیر عادی و حس فشار روی موتور ایجاد می شود. این مشکل احتمالاً به علت نفوذ آب یا مواد شوینده به بخش های برقی مثل کوئل ها، شمع ها، سنسورها (مانند MAP، دریچه گاز یا اکسیژن یا حتی تسمه هاست.
موتور شوی اگر به درستی شسته و خشک نشه، می تونه باعث اختلال در جرقه زنی یا ارسال داده نادرست به ECU بشه، در نتیجه به ویژه در دور موتور بالا عملکرد موتور غیر عادی می شه. همین طور وجود مواد شوینده روی تسمهها یا پولیها می تونه در دور بالا صدا ایجاد کنه.
برای رفع مشکل:
1. کوئل و شمع ها رو بررسی و خشک کن.
2. سوکت های سنسورها رو چک و اسپری خشک کن مخصوص بزن.
3. تسمه و پولی ها از نظر صدا یا لیز خوردن بررسی بشن.
4. در نهایت، حتماً دیاگ تخصصی بزن تا خطاهای احتمالی شناسایی بشه.
احتمال زیاد مشکل با این اقدامات برطرف میشه. اگر ادامه دار بود، کوئل یا سنسور باید تست دقیق بشه.
سلام خسته نباشید موقع گاز دادن صدای خر خر از قسمت زیرین ماشین میاد انگار با بیل داری ماسه برمیداری مشکل از چیه؟؟
یک سوال دیگری هم داشتم دمای آب ال ۹۰ تا کجا بالا میاد تو حالت نرمال؟؟
با سلام و درود
به احتمال زیاد واتر خرابه و دمای آب باید چهار تا خط بالا بیاد.
سلام وقتتون بخیر
هفته گذشته شمع ماشین رو عوض کردم و بعد از آن مقداری لرزش موتور و اتاق ایجاد شده و اگزوز هم پر پر میکنه، علت چیست
سلام دوست عزیز
دو تا علت میتونه داشته باشه:
1- استفاده از شمع تقلبی
2- چسبیدن پلاتین شمع به الکترود
به تعمیرگاه رنو وان مراجعه کنید تا عیب یابی شود.
با سلام ال۹۰ من مدل ۹۱ هستش منبع وست عوض کردم یک سالی هست یک صدای نا اجاری مید ه اول صبح روشن میکنم اکسوزر ساز بردم ولی منبع وست دست سازه کذاشتن ممکن از این باشه
سلام
بله دقیقا میتونه از همون منبع وسط دستساز باشه. منبع اگزوز اگر غیر فابریک باشه و کیفیت ورق یا جوشکاری درست نباشه، داخلش پشم سنگ یا دیوارهها بعد از یه مدت لق میشن و صدای ناجور میدن. مخصوصا وقتی موتور سرده، لرزش بیشتری منتقل میشه و صدا واضحتر شنیده میشه، اما وقتی گرم میشه کمی کمتر احساس میشه.
راه حل: برای مطمئن شدن، ماشین رو روی جک بذار و با ضربه دست به منبع وسط امتحان کن، اگه صدا یا ارتعاش غیرعادی داشته باشه همون عاملشه. بهترین کار جایگزین کردنش با نمونه اصلی یا حداقل برند معتبره
با سلام،خودروی ال90 دارم که مدل 90هسنش ،دو سری دیاگ زدم که تو هر دو سری خطای سنسور ضربه اعلام کرد ، میتونم بپرسم علتش چی میتونه باشه ؟
با سلام و عرض ادب
وقتی خطای سنسور ضربه دارد باید با دستگاه تخصصی رنو کلیپ عیب یابی شود. ولی به احتمال زیاد احتراق ناقص در سیستم موتور وجود دارد.
با سلام و خسته نباشید تازگی زمانی که ماشین سرد هست صدای قرش در موتور میات وقتی گرم شد دیگه صدا نمیدهد آیا ممکنه صدای بلبرینگ تسمه تایم باشه فقط سی هزار تا با تسمه رفتم
سلام دوست عزیز
تسمه تایم و تسمه دینام خشک شده و باید تعویض شود.
سلام تسمه تایم عوض کردم همه چیش میزونه چند جام نشون دادم میگن تایمه ولی تو دور ۱۵۰۰ تا ۲۱۰۰ صدای غرش میده
یا سلام
برای عیب یابی دقیق تر به تعمیرگاه رنو وان مراجعه نمایید. لازم به ذکر است عیب یابی در این تعمیرگاه بصورت رایگان انجام می شود.
سلام
ال نود ۸۹ دارم ک بعد از تعویض استوپر حدودا” یک روز بعد صدای موتور زیاد شده و در جا صدا حدودا” از طرف قاب تسمه و دریچه گاز به نظر می رسد ، علتش چیه ؟
سلام
بعد از تعویض استوپر، اگر صدای موتور بیشتر شده و از سمت قاب تسمه و دریچه گاز میاد، معمولاً یا استوپر درست جا نخورده و موتور لرزش رو به اتاق و قاب تسمه منتقل میکنه، یا موقع جابجایی کمی به قالپاق تسمه یا قطعات اطرافش فشار اومده و ایجاد صدای غیرعادی کرده. بهتره استوپر و سفتی پیچها دوباره چک بشه و قاب تسمه هم بازدید بشه.
سلام صبح زود که ماشین مدل ۹۷ ای ۲ رو روشن میکنم بعد از چند لحظه بد کار میکنه و ۳ ثانیه الی ۴ ثانیه بد کار میکنه دگه خوب میشه.مشکلش چی میتونه باشه؟
سلام. این مشکل معمولاً مربوط به روغن سوزی یا سیستم سوخترسانی است. شایعترین دلایل عبارتند از:
انسداد یا مشکل در انژکتورها که باعث اختلال کوتاهمدت در پاشش سوخت میشود.
خرابی سنسور دما یا سنسور اکسیژن که در ابتدای روشن شدن موتور سیگنال اشتباه میدهد.
شمعها یا وایرهای کهنه که در ابتدای کار موتور باعث جرقه ضعیف میشوند.
معمولاً بعد از گرم شدن موتور، این مشکل برطرف میشود. بررسی انژکتورها، شمعها و سنسورها توسط تعمیرگاه تخصصی رنو توصیه میشود.
سلام تسمه تایم عوض کردم دو سه جام بردم میگن تایمه
ولی موتور از دور ۱۵۰۰ تا ۲۱۰۰ صدای قرش میده بعد ساکت میشه کسی میدونه مشکلش چیه
سلام. خودرو ال نود به از روشن شدن معمولا صبح ها حدود ده ثانیه صدایی مانند خرد کردن یخ میدهد بعد قطع میشود. دلیلش چیست.
سلام دوست عزیز
یا سطح آب ماشین کم است و یا سیستم خنک کاری هوا دارد و نیاز به هواگیری دارد. برای اطلاعات بیشتر با شماره 09399301203 تماس بگیرید.
سلام ماشین النود دارم واشر ترسونده وار اکزوز آب میداد
وواشر عوض کردم و رینگ و پیستون نو کردم
صدای موتور خیلی زیاد شد
سلام دوست عزیز
موتور استاندارد جمع نشده است. برای راهنمایی بیشتر با شماره 09399301203 تماس بگیرید.
سلام بنده ال۹۰مدل ۸۶دارم از اول هم دست خودم بوده الان دو سالی هست صدای موتور به شدت بالاست انگار موتور تحت فشار شدیده و تو سرعت ۹۰تا ۱۱۰کیلومتر صدای بم وارد اتاق میشه
سلام دوست عزیز
صفحع کلاج ماشین شما به اتمام رسیده است.
سلام وقت بخیر شادی
خودرو ال نود دارم مدل 91
سه سالی میشه صدای بم تو اتاقه و آزار دهنده شده بخصوص برا سرنشینان عقب تمام سرویس ها به موقع انجام شده فقط صفحه کلاچ تا الان عوض نکردم و کارکرد ماشین 120هزار کیلومتره. دلیل صدا زیاد ممکنه چی باشه ممنون میشم راهنمائی کنید
با سلام
برای عیب یابی بهتر شما باید تشریف بیارین تعمیرگاه تخصصی رنو وان تا کارشناسان خودروی شما رو بصورت دقیق بررسی کنند ولی با توجه به گفته های شما احتمالا مشکل از بلبرینگ چرخ و دیسک و صفحه است.
سلام خسته نباشید. ماشین رو تازه گرفتم صدایی شبیه وووو (wooo) داره که از بیشتر ال ۹۰ ها میشنوم، اما توو ماشین من زیاده، این صدا رو چطور باید گرفت. با گاز دادن درجا بیشتر میشه، شاید توو حرکت هم باشه من توجه نکردم. ممنون میشم از پاسختون
🌹
صدای «وووو» که تو دور موتور بالا میره و میگی اکثر ال۹۰ها دارن، کاملا درسته. این صدا بیشتر به خاطر طراحی اگزوز و ورود هوای دریچه گازه. وقتی گاز میدی، هیسهیس یا ووو طبیعی ایجاد میشه.
اما اگر تو ماشینت خیلی پررنگتره:
فیلتر هوا یا جعبهاش درست جا نخورده یا نشتی داره → صدا تقویت میشه.
واشر دریچه گاز یا هوزینگ منیفولد اگر هوا بکشه، صدای ووو قویتر شنیده میشه.
نشتی اگزوز از منبع وسط یا انباره جلو هم میتونه همون ووو رو شدید کنه.
✅ پیشنهاد:
اول محل اتصال جعبه فیلتر هوا، دریچه گاز و واشرها بررسی بشه.
اگزوز مخصوصا منبع وسط رو چک کن که نشتی نداشته باشه.
خلاصه: یه مقدار این صدا طبیعی ال۹۰ه، ولی زیاد شدنش معمولا از نشتی هوا در ورودی یا نشتی اگزوز میاد.
سلام وقت بخیر
ال ۹۰ دارم که
چند روزی هست سر صبح که روشن میکنم صدای آب یا خوردکردن یخ یا همچین چیزهایی مثل همین داخل کابین می آید و کابین یک لرزش خیلی کمی دارد و وقتی پا ردی کلاچ میگذارم صدا از بین میره
سلام
تسمه تایم و تسمه دینام
تعویض کردم اما بعد از استارت صدای ماشین شبیه تراکتور شد در حالی که از ابزار مخصوص تام هم در موقع باز کردن ان استفاده شد لطفا راهنمایی کنید با تشکر
سلام دوست عزیز
تسمه تایم به ظور صحیح نصب نشده است.
سلام
ال نود در حین حرکت هنگامی که پا از روی گاز بر میدارم صدای اضافه ای شنیده میشود
سلام
این صدا معمولا ناشی از لرزش قطعات موتور، تسمه ها یا بلبرینگ ها است. بررسی تسمه ها و پیچ های موتور و در صورت ادامه مشکل مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنو توصیه می شود.
سلام ماشین من مدل 96 هست یه مدته صدای استارت عوض شد انگار نرم استارت نمیخوره و مطمعن که مشکل از استارت نیست و بعد از روشن شدن هم مشکلی نداره و خوب کار میکنه
سلام
اگر استارت سالمه و فقط صداش نرم یا متفاوت شده، معمولاً از باتری ضعیف یا اتصالات منفی و مثبت شل/سولفاته هست. بعد از روشن شدن چون آلترناتور شارژ میده مشکلی نداری. اول کابلها و سر باتری رو چک کن.
درود
پس از تعویض انباری اگزوز(کتابی) صدای ماشین عوض شده و در دنده سنگین غرش میکند.و مجددا انباری اصلی با مارک کیم انداختم ولی صداش همون طوریه و بهتر نشد.
سلام دوست عزیز
کاتالیزور ماشین شما خالی شده است.
سلام صبح ک ماشین سرده روشن مکنم از زیر متور جا گیربکس صدای لخ لخ میاد کلاجو میگیرم قط مشه ماشین گرم مسه هم صدا قط میشه علتش چیه
با سلام
مشکل بلبرینگ های داخل گیربکس است.
سلام. ال 90 دارم مدل 90 از اول هم دست خودم بوده. امروز در دنده 3 در حال سرعت گیری یا توقف صدای قرقر می داد بعد از مدتی قطع شد علی چیه. ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام
با توجه به توضیحات شما، صدای «قرقر» در دنده ۳ هنگام شتابگیری یا توقف معمولاً به یکی از این موارد مربوط میشود:
۱ – بلبرینگ یا یاتاقانهای گیربکس: وقتی گیربکس گرم میشود یا روغن داخل آن جریان پیدا میکند، ممکن است صدا کاهش یابد.
۲ – سفت یا شل بودن قطعات داخل موتور یا گیربکس: بعضی قطعات فلزی که تماس کمی دارند، میتوانند در دما یا بار مشخص صدا ایجاد کنند.
۳ – روغن گیربکس یا کمبود روانکاری: اگر سطح روغن کم یا کیفیت آن پایین باشد، صدا بهصورت مقطعی ظاهر میشود.
پیشنهاد میکنم برای جلوگیری از آسیب بیشتر، خودرو را به تعمیرگاه تخصصی رنو ببرید تا گیربکس و قطعات مرتبط بررسی شود.
سلام وقت بخیر
ال نود تو دنده سنگین در سرعت ۳۵ تا ۴۰ صدای ضربه مانند یا گُپ گُپ بیشتر زیر پای سرنشین عقب شنیده و احساس میشود. اگزوز ساز گفت مشکل ندارد و تعمیرکار هم بردیم گفت بلبرینگ یکم زدگی داره که مشکلی نیس اگر صدا بیشتر شد بیاریم.
لطفاً نظرتون بفرمایید. ممنون
با سلام
بلبرینگ چرخ خودروی شما معیوب است در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام فرمایید.
سلام
ال۹۰ مدل ۹۱ دارم بعد از یک ربع کار که موتور گرم بشه صدای ویزه میده و با گاز دادان تاثیری رو صدا نداره کم یا زیاد بشه.بلبرنیگ دینام رو هم عوض کردم
🌹
اینکه میگی بعد از گرم شدن موتور صدای ویز ویز میاد و شدت صدا با گاز دادن تغییر نمیکنه، نکته مهمیه. وقتی بلبرینگ دینام رو هم عوض کردی و تغییری نکرد، باید دنبال منبع دیگه باشی:
هرزگرد یا سفتکن تسمه دینام → خیلی وقتها بعد از گرم شدن، بوش یا بلبرینگ هرزگرد صدا میده. چون با تغییر دور موتور همیشه درگیر تسمهست، ممکنه صداش یکنواخت به گوش برسه.
پمپ هیدرولیک یا کمپرسور کولر → اگر بلبرینگ داخلیشون نیمسوز شده باشه، وقتی داغ میشه صدا به شکل ویزه درمیاد و با دور موتور تغییر محسوسی نداره.
صدای نشتی خلا یا نشتی هوا → گاهی درز از منیفولد یا شیلنگ وکیوم باعث ویز ثابت میشه که به نظر مثل بلبرینگ میاد.
✅ پیشنهاد تست:
چند ثانیه تسمه دینام رو باز کن و بدون تسمه موتور رو روشن کن (فقط درجا و کوتاه برای تست). اگر صدا قطع شد یعنی منبع در سیستم تسمهست (هرزگرد، پمپ هیدرولیک یا کمپرسور).
اگه صدا باقی موند، باید به نشتی هوا یا قطعات داخلی موتور مشکوک شد.
خلاصه: بعد از گرم شدن، بیشترین احتمال روی هرزگرد یا سفتکن تسمه و پمپ هیدرولیک/کولره. با تست ساده باز کردن تسمه میشه سریع متهم اصلی رو پیدا کرد.
سلام
وقت شما به خیر
خودرو ال ۹۰ دارم از اول هم دست خودم بوده باحدود ۱۴۰ هزارتا کارکرد طی ۱۰سال مدتی هست هنگامی که موتور سرد است صدای چق چق شنیده می شود خصوصا در دنده پایین و بعد از گرم شدن صدا خیلی کمتر می شود البته دسته موتور بالا را عوض کردم ولی برطرف نشد . تسمه تایم به تازگی کامل عوض شده ، و تسمه دینام اصلی خودش است و تا حالا عوض نشده
سلام وقت شما هم بخیر
خودروی ال ۹۰ شما با ۱۴۰ هزار کیلومتر کارکرد و نگهداری مناسب دچار صدای چق چق در حالت سرد موتور شده که بعد از گرم شدن کمتر می شود. این صدا بیشتر در دور موتور پایین و دنده های سبک شنیده می شود. تعویض دسته موتور بالا انجام شده اما تأثیری در حذف صدا نداشته است. تسمه تایم تازه تعویض شده اما تسمه دینام هنوز فابریک کارخانه است. با توجه به علائم، این صدا می تواند ناشی از چند عامل باشد. اول فرسودگی یا خشکی تسمه دینام که در هوای سرد سفت تر شده و باعث صدای منقطع یا چق چق می شود.
دوم خرابی یا خشکی هرزگرد ها و بلبرینگ تسمه دینام یا سفت کن که در سرما خود را بیشتر نشان می دهند. سوم شل بودن پایه ها یا قطعات جانبی موتور که در حالت سرد به دلیل انقباض فلزات صدا تولید می کنند. حتما تسمه دینام و هرزگرد ها را بازدید و در صورت لزوم تعویض کنید. استفاده از اسپری تسمه نیز برای تست موقت پیشنهاد می شود. در صورت ادامه صدا، بررسی سفتی پیچ های اگزوز و سینی کف نیز توصیه می شود. مشکل به احتمال زیاد مکانیکی جزئی و قابل رفع است.
سلام. خودرو ال نود مدل ۸۹ دارم . زمانی که دور موتور به۲/۵ میرسد صدای موتور داخل اتاق پیچیده و باعث آزار سرنشینان عقب خودرو میشود. لطفا راهنمایی فرمایید.
سلام. این مشکل معمولا مربوط به لرزش و خرابی دسته موتور ها یا وجود شل بودن قطعات متصل به موتور است. حتی اگر دسته موتور ها سالم به نظر برسند، بهتر است تمام دسته موتور ها و پیچ های اتصال موتور به شاسی بررسی شوند. همچنین بررسی دیسک و صفحه کلاچ توصیه می شود، زیرا خرابی جزئی آن ها می تواند در دور موتور مشخص باعث لرزش و صدای اضافی داخل اتاق شود.
سلام ماشین من وقتی سرد هست بشدت لرزش داره وصدا و لرزش میاد توی اتاق دسته موتور هم سالمه
درحین حرکت هم مثلا دنده 3 خیلی صدا و لرزش میاد توی اتاق اگه کلاچ بگیرم گاز رو رها کنم صدا قطع میشه علت چی میتونه باشه
به احتمال زیاد مشکل از دیسک و صفحه کلاچ یا فشارسنج کلاچ است. وقتی پدال کلاچ را می گیرید، ارتباط موتور با گیربکس قطع می شود و صدا و لرزش از بین می رود، بنابراین دسته موتور سالم است و منبع لرزش مرتبط با کلاچ یا فشارسنج آن است. بررسی و تعویض کلاچ پیشنهاد می شود.
با سلام من ماشین ال نود مدل 93 دارم نزدیک سال هست صدای تق تق میدهد مثل اینکه صدای استکانی هست به چندین مکانیک و نمایندگی مراجعه کردم میگن دست بهش نزن اصلا مشکلی نیست .اما من روی ماشین حساس هستم و می ترسم مشکلات بیشتری مواجعه بشم. لطفا راهنمایی کنید یا شماره ای که بتوانم صحبت کنم. با تشکر
با سلام و درود
جهت بررسی مشکل به تعمیرگاه رنو وان مراجعه کنید. شماره تماس 09120968173
سلام روز بخیر
من ال نود مدل 90 دارم
از حدود 100-110 به بالا صدای بم شدیدی داره ماشین
کاتالیزور رو هم نو کردم باز فرق نکرد
به نظرتون کجا هارو چک کنم؟
شهرستانم
با سلام و درود
بلبرینگ های چرخ را چک کنید.
با سلام
ال نود مدل ۹۱ دارم صدای بم شدید در دور ۴۰۰۰ میاد تو ماشین
دسته موتور ها رو تعویض کردم
واشر منیفولد و دریچه گاز رو تعویض کردم
شمع ها رو هم تعویض کردم
اگزوز رو هم چک کردم ولی این صدای بم تو دور بالا وجود داره و رفع نشده میتونه از چی باشه ؟
ممنون
با توجه به توضیحات شما، وقتی همه موارد پایهای مانند دستهموتور، واشر منیفولد، دریچه گاز، شمعها و اگزوز بررسی و تعویض شدهاند، صدای بم در دور بالا احتمالاً به یکی از این موارد مرتبط است:
۱ – مشکل ECU یا تنظیمات موتور: ممکن است اختلال در سیستم جرقه یا پاشش سوخت باعث ایجاد لرزش و صدای بم در دور بالا شود.
۲ – تنظیم نبودن تایمینگ یا تسمه تایم: حتی اگر تسمه تایم نو باشد، کوچکترین تنظیم نادرست میتواند باعث ایجاد لرزش و صدای بم شود.
۳ – لرزش بدنه یا اتصالات موتور: اگر اتصالات موتور یا پیچهای منیفولد سفت نباشند یا واشرها به درستی نصب نشده باشند، صدای بم ایجاد میشود.
۴ – میل سوپاپها و سوپاپها: خرابی یا تنظیم نبودن سوپاپها در دور بالا صدای بم ایجاد میکند.
۵ – ایراد سیستم اگزوز در بخشهای وسط یا صداگیر: حتی اگر اگزوز بررسی شده، ممکن است مشکل در لولهها یا کاتالیست باشد که در دور بالا بیشتر خود را نشان میدهد.
✅ پیشنهاد: برای تشخیص دقیق، یک تست دیاگ و بررسی لرزش موتور در دور بالا در تعمیرگاه تخصصی رنو انجام دهید تا محل اصلی صدا مشخص شود.
با سلام ال ۹۰ مدل ۹۰ دارم از وقتی تسمه تایم گیت کامل عوض کردم موتور صدای خر خر میده ، مکانیک گفت صدا عادیه 😐
با سلام و درود
به احتمال زیاد خلاصی تسمه درست گرفته نشده
ارادتمندم.
چند ماهی هست که ال۹۰ مدل ۹۳ خریدم،تو دور موتور ۳.۵ به بالا طوری موتور صدا میده که انگار نیاز به تعویض دنده باشه.
مشکل چی میتونه باشه این حالت طبیعیه؟
با سلام و درود
احتمالا دیسک صفحه ضعیف است.
سلام وقت شما بخیر
الان چند روزیه که ماشینمو روشن میکنم صداش زیاد شده انگار صدای وانت میده وقتی ماشین گرم شد بیشتر میشه تندر نود مدل ۹۶
با سلام و درود
اگزوز و اتصالات آن را چک کنید.
سلام ال ۹۰ مدل ۸۶ یه صدای تیک تیک(مثل صدای قبهم زدن دوتا قاشق بهم )موقعی که دور موتور به ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ میرسه میده در دور بالا قطع میشه انگار یه چیزی تو سرسیلندر لقه تعمیرکارا یکی میگه صدای گژت پین یکی دیگه میگه مال میلسوپاپه یکی دیگه میگه مال اسبکه یکی میگه مال تایمه خلاصه موندم چکارش کنم ممنون از کرمان مزاحم میشم.
سلام ودرود
لطفا برای عیب یابی دقیق به تعمیرگاه رنو وان مراجعه کنید عیب یابی رایگان می باشد
سلام وقت بخیر..ببخشید مدتی هستش که ماشین ال نود مدل ۸۹ دارم استارت اولیه وقتی هوا سرد هستش صدایی شبیه چق چق میده بعد از یکی دو دقیقه قطع میشه….احتمال داره از تسمه تایم باشه…لطفا راهنمایی کنید؟ ؟؟
با سلام
صدا از استکان تایپیت های سرسیلندر است.
سلام ال90پارس تندر مدل 94 دارم از موتور صدای تق تق میده علت چیه ؟
با سلام
جهت بررسی مشکل به تعمیرگاه تخصصی رنو وان مراجعه کنید.
سلام تسمه تایم ال نود را عوض کردم و بعدش خیلی صدای موتور تغییر کرد و مصرف رفت بالای صدی ۱۰ لیتر.تعمیرکار استپر را باز کرد و کمی روغن بهش زد یک روی صدای موتور کمتر شد و مصرف رسید به صدی ۶ ولی الان دوباره هم صدا زیاد شده و هم مصرف.کجا ببرم این کار برای همیشه درست بشه.ممنون
با سلام
به احتمالی زیاد تایم خودروی شما به درستی تنطیم نشده، به تعمیرگاه مجاز رنو مراجعه نمایید.
سلام مهندس
چند روزی هست کنیستر عوض کردم هنگامی که سویچ رو با میکنم صدای تق تق از کنیستر میاد قبلا هم این صدا میومد علتش چی میتونه باشه انگار اتصال کوتاه داره هی قطع و وصل میشه خواستم بدونم کنیستر فیوز دا ه در جعبه فیوز یا نه یا فرمان از پمپ بنزین به اینصورت میاد چون ماشین از قسمت موتور که نگاه میکنی درست کار میکنه ولی از اگزوز تک کار میکنه
سلام دوست عزیز
اگر کنیستر جنس اصلی نباشد، این مشکل رخ می دهد.
با سلام ال ۹۰ مدل ۹۲
در حین حرکت وقتی پا از روی گاز بر میدارم صدای اضافه از موتور میاد
سلام
صدای اضافه وقتی پا از روی گاز برمی دارید در ال ۹۰ مدل ۹۲ معمولاً به چند دلیل رایج مربوط می شود:
۱ – لرزش یا شل شدن قطعات موتور: پیچ ها، پایه ها یا اجزای جانبی ممکن است کمی شل شده باشند و هنگام کاهش دور موتور صدا ایجاد کنند.
۲ – صدای اگزوز یا منیفولد: ترک یا نشتی کوچک در اگزوز یا منیفولد باعث ایجاد صدای غیر عادی می شود.
۳ – بلبرینگ ها و تسمه ها: بلبرینگ دینام، واترپمپ یا تسمه های فرعی ممکن است در هنگام کاهش دور موتور صدا بدهند.
پیشنهاد: سطح روغن و وضعیت تسمهها را بررسی کنید و در صورت ادامه صدا، به تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه کنید تا موتور و سیستم های مرتبط به صورت کامل چک و از آسیبهای جدی جلوگیری شود.
صبح که ماشین را روشن میکنم صدای تق تق میده بعد از کمی کار كردن صدا قطع میشه چند تعمیر کارال نود رفتم ولی نتونستن تشخیص دهند روغن رو دوباره عوض کردم صدا نزدیک پمپ هیدرولیک وتسمه تایم میاد ممنون میشم راهنمایی کنید
با سلام
جای میل سوپاپ ماشین شما گشاد شده، برای بررسی دقیق تر به تعمیرگاه تخصصی رنو وان مراجعه نمایید.
با سلام مدل ماشینم 91 هستش, در سرعت 130 تا 140 صدای موتور زیاد میشه و زمانی که در همون سرعت خلاص میکنم صدا قطع میشه, در ضمن نمد کنار موتور هم افتاده, میتونه از نمد باشه یا علت چی میتونه باشه.
سلام
اینکه میگی در سرعت ۱۳۰ تا ۱۴۰ صدای موتور زیاد میشه ولی وقتی خلاص میکنی صدا قطع میشه، نشون میده صدا مربوط به بار روی موتور و گیربکسه، نه صرفاً صدای باد یا نمد عایق. افتادن نمد شاید کمی نویز رو بیشتر منتقل کنه، ولی عامل اصلی نیست.
علتهای محتمل:
فشار بیش از حد روی موتور (مثلاً اگر دنده پنج و دور موتور بالاست، موتور تحت بار صداش بیشتر میشه).
خرابی دسته موتور یا گیربکس: لرزش و غرش داخل اتاق بیشتر شنیده میشه.
صدا از اگزوز یا منیفولد: وقتی گاز قطع میشه (خلاص میکنی) فشار از بین میره و صدا هم قطع میشه.
خلاصه: نمد فقط بخشی از عایق صداست ولی عامل اصلی نیست. بیشتر روی دسته موتور، مسیر اگزوز و شرایط تحت بار موتور تمرکز کن
سلام چند مدت پیش صدای مانند جیغ از متور بلند وصدا خوابید الان صدای موتور عوض شده وصدای چق چق در هنگامی که درجا کار میکنه موتور کاملا صداش مشهوده.. لطفا راهنمایی بفرمایید
سلام
توضیحی که دادی یعنی اول یه صدای جیغ بوده (خیلی وقتها از تسمه یا بلبرینگها)، بعدش صدا به شکل چقچق درجا تبدیل شده. این تغییر صدا میتونه از چند قطعه بیاد:
بلبرینگ تسمه دینام یا هرزگرد → اولش جیغ میزنه، بعد که خرابتر بشه صدای تقتق یا چقچق میده.
بلبرینگ دینام، کولر یا پمپهیدرولیک → وقتی سائیدگی زیاد بشه صداش دقیقاً همینطور شنیده میشه.
اگر صدا از داخل موتور باشه → بیشتر باید به سوپاپها یا اسبکها و شاتونها شک کرد. ولی چون مقدمهاش جیغ بوده، احتمال سیستم تسمه و بلبرینگها خیلی بیشتره.
پیشنهاد:
اول تسمه و هرزگردها رو باز کن و بدون تسمه موتور رو روشن کن (فقط چند ثانیه برای تست). اگر صدا قطع شد، یعنی مشکل بیرونی (بلبرینگ تسمه دینام یا لوازم جانبی).
اگر بازم صدا موند، باید سراغ خود موتور (تاپیکت سوپاپ، شاتون) رفت.
احتمال زیاد منبع صدات از سمت تسمه و بلبرینگهاست چون شروعش با جیغ بوده
سلام بزرگوار یه ال ۹۰ مدل ۹۶ داریم هنگام روشن کردن صدای سیر سیر سیر میده اصلا هم قطع نمی شه از اول هم دست خودمون هست ماشین ۶۰ هزار تا کار کرده روغن هم تازه تعویض هست ولی تسمه و شمع هنوز تعویض نشده میتونه مشکل از این دو تا باشه
سلام
صدای سیر سیر سیر مداوم بیشتر از بخش تسمهها و بلبرینگهای جلوی موتور میاد، نه از خود موتور. با توجه به کارکرد (۶۰ هزار تا) و اینکه تسمه تا حالا تعویض نشده، احتمال خیلی بالاست که:
تسمه دینام خشک یا ترکخورده شده و در حال سوتکشیدن یا ساییده شدنه.
هرزگرد یا بلبرینگ دینام/کولر/هیدرولیک در حال خوردگیه و صدای مداوم تولید میکنه.
شمع نقشی در همچین صدای مکانیکی نداره؛ شمع اگر خراب باشه خودش رو با بدکارکردن و لرزش در استارت سرد یا کمآوردن نشون میده، نه با صدای یکنواختِ سیر سیر.
پیشنهاد:
همین الان وضعیت تسمه دینام چک و در صورت نیاز با هرزگرد تعویض کن.
اگر صدا قطع نشد، یکییکی بلبرینگهای دینام و کمپرسور کولر بررسی بشه.
خلاصه: این صدا از تسمه و بلبرینگهاست، نه شمع. تعویض تسمه (و بهتره با هرزگرد) احتمالا مشکلت رو کامل حل میکنه
سلام تندر مدل ۹۵ از اول دست خودمه تازگیا وقتی ماشین درجا کارمینهو گاز میدم ول میکن یکم صدای موتور زیاد شده یعنی یکم غرش میکنه تو حرکتم وقتی پامو از گاز برمیدار م یکم صدای ووف میاد شتابو حرکت ماشین مشکل نداره ولی مصرفم از هفت به نه جاده ای رسیده.درجا دورموتور رونیم وایمیسه و ثابته.
🌹
شرحی که دادی چند نکته مهم داره:
غرش یا ووف موقع گاز دادن و ول کردن → اغلب از مسیر اگزوز میاد، جایی مثل منبع وسط یا انتهایی نشتی یا پوسیدگی داره. همین باعث تغییر صدا میشه.
مصرف ۷ → ۹ در جاده در حالی که دور موتور درجا ثابته → نشون میده موتور درست کار میکنه اما یا سنسور اکسیژن (لامبدا) ضعیف شده و مخلوط رو غنی تزریق میکنه، یا مبدل کاتالیست نیمهگرفته و باعث سنگینی مصرف شده.
چون شتاب و کشش رو طبیعی میبینی، مشکل شدید نیست اما تغییر مصرف و تغییر صدا باید جدی گرفته بشه.
✅ پیشنهاد بررسی:
کل سیستم اگزوز مخصوصا منبع وسط رو برای نشتی یا پوسیدگی چک کن.
سلامت کاتالیست (تست فشار خروجی) چون گرفتگی اون هم هم صدا رو تغییر میده هم مصرف رو بالا میبره.
سنسور اکسیژن با دیاگ چک بشه. اگر پاسخ کند یا ولتاژش درست تغییر نکنه، مصرف بالا میره.
خلاصه: صدا از اگزوزه، افزایش مصرف هم یا از سنسور اکسیژنه یا گرفتگی کاتالیست. بهتره اول اگزوز و کاتالیست چک بشن، بعد سراغ سنسور اکسیژن بری.
سلام ال ۹۰ وقتی دور موتور به ۳ میرسد یک صدایی شبیه خر خر میدهد علت چیست ممنونم
سلام
معمولا خرخر در دور حدود ۳ از اگزوز یا کاتالیست (لقی یا گرفتگی داخلی) و گاهی هم از دستهموتور شاتونی شنیده میشه. اول مسیر اگزوز و منبع وسطو چک کن.
سلام چند روزی است صدای چپ چپ از توی موتور میاد بیرون مشکل چیست
سلام
صدای «چپچپ» معمولا از هرزگرد یا بلبرینگ تسمه دینام یا پمپ هیدرولیک/کولر میاد. وقتی بلبرینگها خشک یا نیمسوز بشن همچین صدایی میدن. اول تسمه رو باز کن و قطعات هرزگرد و بلبرینگها رو بچرخون، مقصر پیدا میشه.
سلام، ساندرو اتومات دارم، صدای موتور خیلی داخل ماشین میاد علت چیه؟
سلام
معمولاً از خرابی یا افت کیفیت دستهموتورها یا افتادن عایق زیر کاپوت/کف هست. اگزوز یا منبع وسط هم اگر نشتی بده صدا داخل اتاق بیشتر میاد.
سلام ،از سه چهار ماه گذشته صبح ها استارت میزنم اندازه 2ثانیه از موتور صدای تق تق میاد (البته این مشکل تقریبا هر ۱۵ روز یکبار تکرار میشه فقط هم صبح ها) ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام
این صدای تقتق کوتاه صبحها معمولاً از تایپتهای هیدرولیکیه که وقتی مدتی موتور سرد و خاموش باشه روغن ازشون تخلیه میشه. بعد از دو ثانیه با فشار روغن پر میشن و صدا قطع میشه. نگران نباشی اما بهتره روغن با کیفیت و فیلتر اصلی استفاده کنی.
سلام وقتتون بخیر خودرو ال۹۰ گرفتم ، از موتور صدای تک تک ریز انگار انگشتی یا سوپاپ هس ، روغن بجای ۱۰۴۰ من ۵:۳۰ ریختم ک صدا برطرف برشه البته قبل تعویض روغن موتور هم ی محلول موتور شور ریختم
سلام
صدای تیکتیک ریز بیشتر از تایپتها یا سوپاپهاه. روغن 5w30 رقیقتره و اگه تایپتها کمی گیر داشته باشن صدا رو بیشتر نشون میده. استفاده از موتورشور هم گاهی باعث خالی شدن تایپتها میشه. بهتره روغن 10w40 مرغوب بریزی و در صورت تداوم صدا، تایپتها بررسی یا تعویض بشن.
باسلام
ال۹۰مدل۹۵دارم که درسرعت پایین ،بادنده سنگین ۱و۲موتورصدای چق
چق میده ولی درسرعت بالا
صداش قطع میشه لطفآ راهنمایی بفرمایید
سلام
این صدای «چِقچِق» در دندههای ۱ و ۲ بیشتر از پلوس داخلی یا مشعلی میاد. چون زیر بار و سرعت پایین خودش رو نشون میده، ولی در سرعت بالا صدا محو میشه. پلوس سمت شاگرد رو اول بررسی کن.
با سلام
ال نود مدل ۹۶ دارم. مدتی است به محض گاز دادن در دنده ۳تا ۵ صدای زوزه و ناله می دهد. یک تعمیر کار گفت بلبرینگ گیربکس است ولی درست نشد. بعد گفت باید محتویات گیربکس استوک را کلا بذاری جای خودت. باز هم درست نشد. ممنون میشوم علت را بفرمایید و این که چه کار کنم
سلام
زوزه در دندههای ۳ تا ۵ اغلب از دندههای داخل گیربکس یا رولبرینگهای شفت هست، نه فقط بلبرینگهای ساده. اگر با تعویض بلبرینگ و حتی گیربکس استوک درست نشده، دو احتمال پررنگتره:
پلوسها یا مشعلی داخلی صدا رو شبیه زوزه نشون میدن.
نصب یا همترازی گیربکس و شاسی ایراد داشته.
پیشنهاد: اول پلوسها رو دقیق چک کن، اگر سالم بودن سراغ گیربکس بازسازیشده با قطعات اصلی برو، نه استوک نامعلوم.
سلام ال۹۰دارم بعضی مواقع از سمت تسمه تایم صدای ناهنجاری بلند میشه یه گاز که میدم ودور موتور میره بالا قطع میشه ودرحالت درجا کهرکردن برخی مواقع اینجوریه چند بار هم پیش مکانیک بردم وچند وقت هم وایسادم کار کنه که اون صدارو بده متاسفانه صدا نیامده مکانیک هم میگه من باید صدا رو بشنوم لطفا راهنمایی کنید
سلام
این صدای مقطعی معمولاً از هرزگرد یا سفتکن تسمه تایمه که گاهی گیر میکنه و با گاز دادن صدا قطع میشه. بهتره موقع سرویس تایم کیت کامل هرزگرد و سفتکن رو عوض کنی، چون اگر گیر کنه برای موتور ریسک داره.
سلام وقت بخیر تندر ۹۰ مدل ۸۷ دارم
ماشین درحال حرکت یه صدایی که زمانی که دنده مرده به ماشین میدی ایجاد میشه
اون صدا درحال حرکت همیشه داره راهنمایی کنید ممنون میشم
سلام
صدای ثابت در حرکت و موقع دندهمرده معمولاً از بلبرینگ چرخ یا پلوسهاست. اگر با گردش فرمان تغییر کنه بلبرینگ چرخه، اگر در خط مستقیم هم باشه بیشتر از پلوس داخلیه.
سلام ناشین ال نود رو تازه واشر سر سیلندر عوض کردم ولی بعد از تعویض موتور صدای تراکتور میده علت چی میتونه باشه.روغن هم عوض کردم
سلام
صدای تراکتوری بعد از تعویض واشر سرسیلندر معمولاً از بد جا خوردن تایمینگ یا لقی سوپاپهاه. یک دندونه خطا در تایم تسمه هم همین صدا و کوبش رو میده. تایم و فیلرها رو دوباره دقیق چک کن.
سلام
ال نود مدل ۹۴
اکثر اوقات دور موتور درجا بالا و پایین میشود و یا بالا تر از هزار بازی میکند، گاها در ترافیک و کولر روشن خاموش میشود
سلام
این مشکل بیشتر از کثیفی یا خرابی دریچه گاز برقی یا سنسور مپ و استپره. نشتی هوا از شیلنگها هم میتونه باعث نوسان دور و خاموشی در ترافیک بشه.
با سلام، من ی ال ۹۰ مدل ۸۷ تازه گرفتم ماشین روغن سوزی نداره و کشش ماشین هم بالاس اما دنده یک موقع حرکت ماشین وقتی میخواد حرکت کنه ی لرزش مثل دنده مرده و خاموش شدن موتور شدید هم خودش هم اتاقو میلرزونه بعد اینکه وقتی داخل جاده یکم با ماشین حرکت میکنی و داغ میکنه لرزش های شدید که کل اتاق و داشبورد به کل دور موتور اضافه میشه حتی با سرعت کم مشکل چیه؟
سلام. با توضیحات شما، مشکل لرزش شدید ال ۹۰ در دنده یک و در شروع حرکت معمولاً به چند مورد اصلی برمیگردد:
۱ – دستهموتورها یا دستهگیربکس: ضعیف شدن یا خرابی دستهها باعث میشود در لحظه شروع حرکت و در دمای پایین موتور، لرزش و انتقال صدا به اتاق ایجاد شود.
۲ – کلاچ یا صفحه دیسک: اگر صفحه کلاچ یا دیسک کمی فرسوده یا ناصاف باشد، در دنده یک و هنگام گرفتن و رها کردن کلاچ لرزش شدید منتقل میشود.
۳ – تنظیم نبودن موتور یا سیستم سوخترسانی: وقتی موتور سرد است، عملکرد انژکتورها یا تنظیم موتور میتواند باعث لرزش و بالا رفتن دور موتور شود.
۴ – پیچها و اتصالات شل اگزوز یا زیر موتور: لرزش شدید گاهی به خاطر شل بودن بستها یا لرزش اگزوز به اتاق منتقل میشود.
برای رفع مشکل: بررسی دستهموتورها، کلاچ و بستهای اگزوز در تعمیرگاه تخصصی رنو توصیه میشود. در صورت نیاز، تنظیم موتور و بررسی سیستم سوخترسانی نیز انجام شود.
سلام آل ۹۰ دارم مدتیه در دنده ۴ هنگام گاز دادن صدایی شبیه زوزه باد میده ماشین علت چیه ؟ ممنون
سلام
در خودروی ال ۹۰ شما هنگام گاز دادن در دنده ۴ صدایی شبیه زوزه باد شنیده می شود. این صدا به احتمال خیلی زیاد مربوط به مشکلات داخلی گیربکس است، چرا که فقط در یک دنده خاص رخ می دهد. علت اصلی می تواند ساییدگی یا خرابی دنده ۴ یا ضعف در بلبرینگ های مربوط به شفت های گیربکس، خصوصا بلبرینگ هایی که دنده ۴ روی آن ها قرار دارد، باشد. همچنین پایین بودن سطح یا نامناسب بودن کیفیت روغن گیربکس می تواند این صدا را تشدید کند.
برای رفع مشکل، اولین و ساده ترین اقدام، بررسی سطح و کیفیت روغن گیربکس است. اگر روغن مشکلی نداشت، نیاز به مراجعه به تعمیرکار متخصص گیربکس دارید تا با باز کردن گیربکس، دنده ها و بلبرینگ ها را به صورت دقیق بررسی و در صورت لزوم تعویض کند. نادیده گرفتن این صدا می تواند به آسیب بیشتر و هزینه بالاتر در آینده منجر شود. بهتر است در اسرع وقت این مورد را پیگیری کنید.
سلام مهندس من ال نود مدل ۸۷ دارم ماشین در دورگاز یک تا دونیم خوبه صدایی نمیده بعد از این دور موتور روبالا ببری یه دفعه گاز رو ول میکنی جررررر جرررررر از موتور صدا میاد از چی میتونه باشه لطفا راهنماییم کنین میخواهم یاتاقان رو دست باز کنیم
سلام
ماشین ال نود مدل ۸۷ شما در دور موتور عادی (زیر ۲۵۰۰) مشکلی نداره ولی وقتی دور موتور بالا میره و به طور ناگهانی گاز رو ول میکنی صدای جرر جررر از موتور شنیده میشه. این صدا میتونه دلایل مختلفی داشته باشه اما بر خلاف تصور، احتمال خرابی یاتاقان زیاد نیست مگر صدا کوبشی، فلزی و همراه با افت فشار روغن باشه.
محتمل ترین علت ها عبارتند از:
۱. پولی سر میل لنگ خراب یا لق شده؛ خیلی شایع در ال نودهای قدیمی
۲. دسته موتورها خرابن و موقع رها کردن گاز، موتور به بدنه ضربه میزنه
۳. شل بودن یا خرابی دیسک و صفحه باعث لرزش ناگهانی در رها کردن گاز
۴. قطعات معلق مثل اگزوز یا محافظ موتور که به بدنه تماس پیدا میکنن
تا قبل از تست دقیق، باز کردن یاتاقان توصیه نمیشه. بهتره اول صدای دقیق با گوشی مکانیکی بررسی بشه یا توسط مکانیک مطمئن تست بشه. اگر صدا کوبشی خشک، فلزی و در هر شرایطی (حتی خلاص) وجود داشت، اون موقع احتمال یاتاقان مطرح میشه.
سلام. ال نود مدل ۸۹ داریم وقتی دور موتور ۲/۵ میرسه صدای موتور داخل اتاق و سرنشینان عقب خیلی اذیت میکنه لطفا راهنمایی کنید
سلام. این مشکل معمولا ناشی از لرزش موتور یا دسته موتورهاست. حتی اگر دسته ها سالم باشند، بهتر است تمام پیچ ها و اتصالات موتور به شاسی بررسی شوند. همچنین دیـسک و صفحه کلاچ هم می توانند عامل ایجاد لرزش و صدای اضافی در دور موتور ۲/۵ باشند. بررسی دقیق این قطعات توصیه می شود.
سلام وقت بخیر صدای ال 90من عین خراب شدن زنجیر–مثل ماشینهای که به جای تسمه تایم زنجیردارن هستش یاعین خراب شدنبلبرینگ واترپمپ –آب هم اصلاکم نمیکند
سلام. با توجه به توضیح شما، احتمال زیاد صدا از بلبرینگ واترپمپ یا پولی های تسمه تایم و چرخ دندههای مربوطه است، حتی اگر ال نود شما تسمه تایم دارد، بلبرینگ های مربوط به آن یا واترپمپ با کارکرد طولانی می توانند صدای مشابه زنجیر خراب بدهند. بهتر است واترپمپ و پولی ها را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید تا از آسیب موتور جلوگیری شود.
سلام
ال۹۰ مدل ۸۹ دارم با کارکرد ۱۷۰.۰۰۰ کیلومتر دو سه سالی هست که صدای موتور و لرزش اتاق بین دور موتور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ زیاد شده از پاسخ های شما به سایر سوالات حدس می زنم از دیسک وصفحه باشه چون تا حالا عوض نکردم ولی ماشین در سربالایی ها شتابش خوبه نظر شما چیه؟
با توضیحاتی که دادید، احتمال اینکه مشکل از دیسک و صفحه کلاچ باشد کم است. اگر دیسک و صفحه خراب یا نیمسوز بودند، معمولاً این علائم دیده میشد:
۱ – کاهش محسوس شتاب در سربالایی یا بار زیاد
۲ – بوی سوختگی از کلاچ
۳ – سُر خوردن پدال هنگام فشار دادن
۴ – چون شما میگویید ماشین در سربالایی شتابش خوب است، احتمال بیشتری وجود دارد که لرزش و صدای موتور بین دور ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ ناشی از موارد زیر باشد:
۵ – دستههای موتور و گیربکس: با گذشت زمان، حتی اگر سالم به نظر برسند، خاصیت ارتجاعیشان کاهش مییابد و در دور مشخص لرزش منتقل میشود.
۶ – شمعها و وایرها: خرابی یا تنظیم نبودن باعث لرزش در دور متوسط میشود.
۷ – تزریق سوخت یا انژکتورها: ناهماهنگی در پاشش سوخت، لرزش و صدای اضافی ایجاد میکند.
۸ – میللنگ یا پایههای موتور: خرابی جزئی میتواند در دور مشخص لرزش ایجاد کند.
✅ پیشنهاد: ابتدا دسته های موتور و گیربکس، شمع ها و وای رها را بررسی کنید و اگر مشکل رفع نشد، دیاگ موتور و بررسی سیستم سوخت انجام دهید تا منبع اصلی لرزش مشخص شود.
با سلام
دوست عزیز بلبرینگ های داخل گیربکس خودروی شما ایراد دارد. جهت بررسی بهتر به تعمیرگاه رنو وان مراجعه نمایید.
با سلام و احترام، ال نود مدل ۹۰ دارم اسفند گذشته کیت کامل تسمه تایم عوض کردم، چند روزیست که پس از حدودا نیم ساعت رانندگی، پدال گاز را که رها می کنم صدای قآاار نه چندان بلندی از سمت موتور احساس می شود، مشکل روغن و آب هم ندارد، از زمان تعویض روغن ، ۲۰۰۰ کیلومتر کار کرده و حدودا ده ماه خوابیده بوده. (به غیر از کیت تسمه تایم، تا به حال روی موتور هیچ کاری انجام نشده است. کم کار محسوب می گردد) ، لطفا نظرتون رو مرحمت بفرمایید. با تشکر از وقتی که می گذارید.
با توجه به توضیحات شما، احتمال زیاد صدا مربوط به تنظیم نبودن کیت تسمه تایم یا سفت بودن بیش از حد تسمه است. وقتی خودرو مدت طولانی خوابیده، خشک شدن بعضی از قطعات مثل سفتکن تسمه یا بلبرینگها هم میتواند منبع صدا باشد. از آنجایی که صدا بعد از گرم شدن موتور و رها کردن گاز شنیده میشود، بهتر است هر چه سریعتر توسط یک تعمیرکار متخصص بررسی شود چون ادامه رانندگی ممکن است باعث آسیب به سوپاپها یا یاتاقانها شود.
پیشنهاد میکنم خودرو را به یک تعمیرگاه تخصصی رنو ببرید تا عیبیابی دقیق با دستگاه و بررسی مکانیکی انجام شود.
سلام بر شما .خسته نباشید
اول صبح یا ماشین که سرد است باید دو ثانیه استارت رو نگه دارم تا روشن شه و وقتی ماشین گرم است با نیم ثانیه روشن میشه .اکثر ال۹۰ هارو مقایسه کردم زمانی که سرد هستن همون نیم ثانیه روشن میشوند .به نظر شما علت چیه.پمپ بنزین عوض شده و اصلی انداختم و تمامی مصرفی ها نیز عوض شده
از شمع و وایر گرفته تا واشر منیفول و دریچه گاز و شستشوی انژکتور و …..مچکرم از شما
سلام،
مشکلی که گفتید معمولاً به برگشت فشار بنزین در ریل سوخت یا ضعف رگلاتور فشار بنزین مربوطه. حتی اگر پمپ تعویض شده باشه، ممکنه سوپاپ یک طرفه پمپ درست عمل نکنه. همچنین سنسور دمای آب (ECT) و سنسور دور موتور هم در استارت سرد نقش دارن؛ بهتره با دیاگ پارامترهاشون بررسی بشن.