اولین و مهم ترین قدم، استفاده از دستگاه تست دینام و باتری (مولتی متر و اهم متر) است. ما ولتاژ خروجی دینام را در حالت های مختلف (دور موتور پایین، دور بالا، با بار روشن و بدون بار) اندازه گیری می کنیم. ولتاژ باید به صورت پایدار در محدوده ۱۳.۸ تا ۱۴.۵ ولت باشد. هرگونه افت یا نوسان شدید در این ولتاژ، نشانه قطعی خرابی دینام (معمولا آفتامات یا دیود) است. همچنین، جریان خروجی (آمپر) نیز برای اطمینان از توانایی دینام در تامین برق کافی، اندازه گیری می شود.
29/10/2025
بدون دیدگاه
فیلتر کابین (اتاق) که وظیفه تصفیه هوای ورودی به کابین را دارد، در صورت کثیف بودن، حجم باد ورودی را به شدت کاهش داده و فشار مضاعفی را به موتور فن وارد می کند. همچنین، این فیلتر محل مناسبی برای رشد باکتری و ایجاد بوی نامطبوع است. تعویض منظم این فیلتر در هر سرویس دوره ای، هم به سلامت شما و هم به عملکرد بهتر سیستم تهویه کمک می کند.
14/10/2025
بدون دیدگاه
تعمیر سیستم بخاری ساندرو و استپ وی، از یک تعویض ساده مقاومت فن گرفته تا فرآیند پیچیده تعویض رادیاتور بخاری، نیازمند تخصص، دقت و استفاده از قطعات باکیفیت است. ما در مجموعه خود، با افتخار اعلام میکنیم که تمام این پیشنیازها را گرد هم آوردهایم. تعهد ما به تشخیص صحیح در اولین مراجعه، شفافیت در اعلام هزینهها و ارائه گارانتی برای خدمات، تضمین کننده آرامش خاطر و رضایت کامل شماست. با انتخاب رنو وان، خودروی خود را به مرکزی میسپارید که به تمام جزئیات فنی آن مسلط است و آسایش شما را در اولویت قرار میدهد.
13/10/2025
بدون دیدگاه
یکی از پرتکرارترین سوالات کاربران این است که مقاومت فن ال 90 کجاست؟ این قطعه برای اینکه بتواند گرمای تولیدی خود را دفع کند، همیشه در مسیر جریان هوای تولید شده توسط فن قرار میگیرد. در خودروی تندر 90، این قطعه معمولا در محفظه فن، در قسمت زیر داشبورد سمت شاگرد، نزدیک به موتور فن نصب شده است. دسترسی به آن نیازمند باز کردن پوشش زیر داشبورد و گاهی اوقات خود فن است. این موقعیت، تعویض آن را برای افراد غیر متخصص کمی دشوار میسازد، اما برای یک تکنسین با تجربه، این فرآیند کاملا روتین و سریع است.
13/10/2025
بدون دیدگاه
یکی از سوالات اصلی مالکین خودرو، هزینه های مربوط به تعمیرات کولر است. هزینه تعمیر کولر ال 90 می تواند بازه بسیار گسترده ای داشته باشد. یک مشکل ساده مانند نیاز به شارژ گاز پس از رفع یک نشتی کوچک، هزینه چندانی نخواهد داشت. اما در صورتی که نیاز به تعویض قطعات اصلی و گران قیمت مانند کمپرسور یا کندانسور باشد، هزینه ها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد…
14/09/2025
بدون دیدگاه
یکی از سوالات اصلی مالکین خودرو، هزینه های مربوط به تعمیرات کولر است. هزینه تعمیر کولر رنو می تواند بازه بسیار گسترده ای داشته باشد. یک مشکل ساده مانند نیاز به شارژ گاز پس از رفع یک نشتی کوچک، هزینه چندانی نخواهد داشت. اما در صورتی که نیاز به تعویض قطعات اصلی و گران قیمت مانند کمپرسور یا کندانسور باشد، هزینه ها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. مهمترین نکته، انجام یک عیب یابی دقیق در…
14/09/2025
بدون دیدگاه
تعمیرات جزئی معمولا شامل رفع مشکلات خارجی موتور مانند نشتی روغن از واشرها، تعویض سنسورها یا سرویس سیستم جرقه زنی می شود. اما تعمیر اساسی موتور رنو که به آن “اورهال” (Overhaul) نیز گفته می شود، یک فرآیند بسیار پیچیده تر است. این کار زمانی انجام می شود که قطعات اصلی داخلی موتور مانند رینگ، پیستون، یاتاقان ها یا میل لنگ دچار فرسودگی یا آسیب دیدگی شدید شده باشند. در این فرآیند، موتور به طور کامل از روی خودرو پیاده شده و…
12/09/2025
بدون دیدگاه
فرآیند تعمیر جلوبندی رنو یک کار کاملا تخصصی است که با یک عیب یابی دقیق و اصولی آغاز می شود. تعویض بی دلیل و آزمون و خطای قطعات نه تنها هزینه های شما را افزایش می دهد، بلکه ممکن است مشکل اصلی را برطرف نکرده و ایمنی شما را به خطر بیندازد. به عنوان مثال، لرزش فرمان می تواند هم از خرابی سیبک باشد و هم از بالانس نبودن چرخ ها؛ یک تشخیص دقیق تفاوت بین یک تعمیر ساده و یک هزینه غیر ضروری را رقم می زند. در مجموعه تخصصی رنو وان، ما با یک فرآیند سه مرحله ای استاندارد، به صورت دقیق و قطعی مشکل سیستم تعلیق و …
12/09/2025
بدون دیدگاه
فرآیند تعمیر گیربکس رنو، به خصوص در مدل های اتوماتیک، یک عملیات بسیار دقیق و چند مرحله ای است که باید در یک محیط کاملا تمیز و با استفاده از ابزارآلات تخصصی انجام شود. کوچکترین اشتباه در هر یک از این مراحل می تواند منجر به عملکرد نادرست گیربکس پس از تعمیر و بازگشت سریع مشکل شود. در مجموعه تخصصی رنو وان، ما این فرآیند را با یک پروتکل استاندارد و شفاف انجام می دهیم تا از بالاترین سطح کیفیت و دوام اطمینان حاصل کنیم. این فرآیند با یک عیب یابی دقیق آغاز شده و با تست های نهایی خاتمه می یابد تا خودروی شما با ….
12/09/2025
بدون دیدگاه
خواندن کد خطا پایان کار نیست، بلکه شروع مرحله نهایی عیب یابی است. پس از مشخص شدن بخش معیوب، تکنسین با استفاده از نقشه های الکتریکی استاندارد شرکت رنو، مسیر سیم کشی مربوط به آن قطعه را بررسی می کند. سپس با استفاده از ابزارهایی مانند مولتی متر، سلامت سیم کشی، اتصالات و سوکت ها را از نظر وجود قطعی یا اتصال کوتاه تست می کند. در نهایت، خود قطعه مشکوک (مانند یک سنسور یا یک موتور الکتریکی) نیز به صورت جداگانه تست می شود تا از خرابی آن اطمینان کامل حاصل شود. پس از…
12/09/2025
بدون دیدگاه
به دنیای عیبیابی و شناسایی علائم خرابی رنو خوش آمدید. ما درک میکنیم که مواجهه با یک مشکل فنی غیرمنتظره در خودروی رنو شما، خواه یک صدای غیرعادی باشد، خواه روشن شدن یک چراغ هشدار نگرانکننده، یا حتی افت عملکرد محسوس، میتواند تجربهای پراسترس باشد. هدف اصلی این بخش از وبسایت رنو وان، تبدیل شدن به مشاور فنی دلسوز شما در این لحظات است. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم نشانههای مشکل در رنو خود را بهتر بشناسید، دلایل احتمالی پشت این علائم را درک کنید و بتوانید با آگاهی بیشتری برای قدم بعدی تصمیم بگیرید.
خودروهای رنو، از ال 90 و ساندروی جانسخت گرفته تا مگان محبوب، کپچر مدرن و تالیسمان پیشرفته، هر کدام دارای سیستمهای فنی منحصر به فردی هستند. طبیعی است که هر کدام از این مدلها، ایرادات شایع و علائم نقص فنی خاص خود را داشته باشند. در مقالاتی که در این دسته گردآوری شدهاند، ما به صورت تخصصی و مدل به مدل، به کالبدشکافی مشکلات متداول رنو میپردازیم. از تشخیص ایرادات موتور رنو مانند ریپ زدن، بد کار کردن، کاهش شتاب یا دود کردن گرفته تا شناسایی مشکلات گیربکس اتوماتیک و دستی شامل تقه زدن، گاز هرز خوردن، یا سخت جا رفتن دندهها.
ما به شما کمک میکنیم تا زبان خودروی خود را بهتر بفهمید. آیا صدای تق تق از جلوبندی رنو خود میشنوید؟ آیا لرزش غیرعادی در موتور حس میکنید؟ آیا آمپر آب خودرو بالاتر از حد معمول میرود؟ آیا با مشکلات برقی رنو مانند کار نکردن شیشه بالابر یا ایراد در سیستم استارت مواجه شدهاید؟ مقالات این بخش به شما کمک میکنند تا منشا احتمالی این نشانهها را پیدا کنید. ما به بررسی علائم خرابی قطعات کلیدی مانند واتر پمپ، دینام، سنسورها، سیستم تعلیق، سیستم ترمز و سایر اجزای حیاتی میپردازیم.
درک علائم اولیه خرابی رنو میتواند تفاوت بین یک تعمیر جزئی و کمهزینه با یک تعمیر اساسی و گرانقیمت را رقم بزند. به عنوان مثال، توجه به نشانههای ضعف باتری میتواند شما را از ماندن در راه نجات دهد، یا تشخیص زودهنگام ایراد در سیستم خنککننده میتواند از سوختن واشر سرسیلندر جلوگیری کند. هدف ما توانمندسازی شما به عنوان مالک خودرو است تا بتوانید با هوشمندی بیشتری از خودروی خود مراقبت کنید.
مقالات دسته renault-troubleshooting به شما راهنماییهای اولیه برای تشخیص مشکل ارائه میدهند. ما توضیح میدهیم که هر علامت نقص فنی میتواند به چه معنا باشد و چه بررسیهای سادهای را میتوانید خودتان انجام دهید. با این حال، باید تاکید کنیم که هدف این مقالات، آموزش عیبیابی است، نه آموزش تعمیر! تعمیرات تخصصی خودروهای رنو، به خصوص مدلهای جدیدتر با سیستمهای پیچیده الکترونیکی، نیازمند دانش فنی، ابزار دقیق و تجربه بالا است.
بنابراین، پس از مطالعه مقالات این بخش و شناسایی علائم مشکل در خودروی رنو خود، اگر به این نتیجه رسیدید که ایراد فراتر از یک بررسی ساده است، قدم منطقی بعدی، مراجعه به یک مرکز تخصصی معتبر است. کارشناسان ما در نمایندگی رنو تهران آمادهاند تا با استفاده از دستگاههای دیاگ پیشرفته و تجربه چندین ساله، عیبیابی دقیق خودروی شما را انجام داده و بهترین راه حل را برای رفع ایرادات فنی رنو شما ارائه دهند. لینکهای مرتبط به صفحات خدمات تخصصی ما (مانند تعمیر موتور، تعمیر گیربکس، تعمیر جلوبندی و برق و دیاگ) در انتهای هر مقاله برای دسترسی آسان شما قرار داده شده است. هدف ما در این دسته، همراهی شما در شناخت و درک نشانههای خرابی رنو است تا با آرامش و اطمینان بیشتری برای سلامت خودروی خود اقدام کنید.