جایگزینی توربو شارژر رنو کپچر با یک دستگاه جدید، معمولا امکان انجام تعمیرات اساسی جزئی یا عمده توربوشارژر را به چالش میکشد. تعمیر توربوشارژر رنو کپچر به صورت کامل یا جزئی در بیشتر موارد باعث صرفه جویی در هزینه تعمیر خودرو میشود. بیشتر کارشناسان میدانند که توربوشارژر تعمیر شده بدتر از نوع تعویضی آن نیست! تجربه مشاهده نشان داد که تفاوت در طول عمر بین توربوشارژر جدید و تعمیر شده ناچیز است و یا اصلا تفاوتی وجود ندارد. علاوه بر این، در حال حاضر خرید تعداد زیادی توربو شارژ رنو کپچر دشوار است و گاهی اوقات به دلیل عدم تولید، یافتن آنها به سادگی غیرممکن است.
علائم اصلی خرابی توربو کپچر
تنها توسط یک متخصص با دانش و تجهیزات می توان عیب را شناسایی و مشکل رنو کپچر را برطرف نمود. برخی از علائمی که نشان میدهد توربو شما دچار مشکل شدهاست را با هم بررسی میکنیم.
سرو صدای زیاد توربو کپچر
گاهی اوقات متوجه می شوید که توربو سروصدای زیادی از خودش تولید میکند. صدایی که در اثر مالیدهشدن روتور به محفظه آن است. این صدا را معمولا با اصطکاک شدیدی که دارد کاملا احساس خواهید کرد. این ساییدگی باعث تغییر شکل محفظه یا تغییر شکل بخشهایی از توربو خواهد شد. زمانی که بین دو قطعه اصطکاک به وجود بیاید، گرما ایجاد میکند که منجر به تخریب و فرسودگی پرهها میشود. درنهایت خرابی اتفاق میافتد که اصلا انتظارش را ندارید.
موقع کارکردن با توربو کپچر صدای سوت از خودش تولید میکند
زمانی که توربو روشن باشد، ممکن است صدایی مانند سوت را بشنوید. این صدا به دلیل سفت نبودن سیستم اتفاق میافتد. یکی دیگر از دلایل آن ممکن است به دلیل نشت هوا در جایی باشد که موتور به کمپرسور وصل میگردد. شاید هم به دلیل سوراخ شدن کولر یا خرابی در نقاط اتصالات ان باشد که منجر میشود شما صدایی مانند سورت را بشنوید.
در اتصالات لولههای هوا لکه هایی از روغن وجود دارد
گرفتگی لوله روغن، اینتر کولر یا خطوط هوایی آن معمولاً باعث نشت روغن از طریق مجاری هوا می شود. روغن موتور که تحت فشار است، معمولا جایی برای رفتن ندارد. همچنین احتمالاً یک روغن یا مایع با کیفیت پایین که مواد افزودنی نیز دارد، در هنگام سوختن به ریز ذرات تبدیل شدهاست. بنابراین گرفتگی های قوی در داخل سیستم توربو ایجاد می شود.
شتاب بد توربو کپچر
زمانی پیش میآید که توربو کپچر شتاب لازم را ندارد که شما متوجه از دست رفتن قدرت خودرو خواهید شد. در این زمان ممکن است مشکلی در سیستم کنترل توربو به وجود آمده باشد. به دلیل همچنین نقص فنی، هوای لازم به موتور نمیرسد. گاهی پیش میآید که حلقه نازل به دلیل رسوبی که گرفتهاست، خودرو شتابی که باید داشتهباشد را از دست میدهد. گاهی هم به دلیل روغن و سوخت بی کیفیت، کربن به وجود میآید که سیستم تزریق هوا را دچار خرابی و فرسودگی میکند.
گازهای خروجی به رنگ مشکی
زمانی که مشکل از کنترل توربو باشد، شاهد رنگ مشکی خواهیم بود که از اگزوز خودرو خارج میشود. این دود سیاه رنگ زمانی به وجود میآید که در مخلوط سوخت، جریان هوا بیشتر از روغن باشد و تعادل بین این دو ازبین برود. شاید هم ممکن است مشکل در سفتی سیستم تزریق هوا باشد. این کار زمانی به وجود میآید که سوراخ ایجاد شده در داخل کولر هو.ا را به درستی به توربو نرساند که در نهایت شاهد خارج شدن دود سیاه از اگزوز خواهیم بود.
گازهای اگزوز آبی رنگ که با گذشت زمان ناپدید می شوند
دود آبی در اثر سوختن روغن در سیلندرها ایجاد می شود. با سایش زیاد قطعات در توربو، نشت روغن به داخل سیلندرها و محفظه احتراق موتور امکان پذیر میگردد. هنگامی که موتور گرم می شود، جزئیات در قطعات بی صدا تغییر شکل می دهند، در جای خود قرار می گیرند و روغن از جریان می افتد که در نهایت دود آبی ناپدید می شود.
دلایل خرابی توربوشارژ
چرا توربوشارژر خراب می شود؟ تعیین دلیل خرابی توربوشارژ رنو کپچر قبل از تعویض آن بسیار مهم است! اگر علت اصلی خرابی توربوشارژ کپچر برطرف نشود، تمام سرمایهای که برای تعمیر یا خرید توربوی جدید هزینه میشود هدر میرود. شایع ترین علت خرابی توربو یک عامل خارجی است، به این معنی که علت اصلی خرابی در توربوشارژر نیست، بلکه در تأثیر خارجی بر روی آن است. توربو شارژ به خودی خود دارای قطعاتی نیست که در معرض سایش بیش از حد باشد و در حالتهایی کار میکند که توسط سازنده ارائه شده است.
طول عمر توربوشارژ رنو کپچر برابر با عمر موتور کپچر است. تولید کنندگان توربوشارژر وجود نقص در محصولات خود را حذف میکنند. این یک استثنا کاملا منطقی است، زیرا در تولید توربوشارژهای مدرن از خطوط خودکار با تکنولوژی بالا استفاده میشود. کل فرآیند تولید از یک کنترل دقیق و خودکار عبور میکند. اگرچه در مورد عملکرد توربو شارژ، وضعیت تا حدودی متفاوت است و به مرور زمان در عمل با مشکل مواجه می شویم. یک مورد که در بیشتر مواقع اتفاق میافتد زمانی است که یک توربو خیلی زودتر از زمانی که قرار است کار کند خراب میشود!
برای تعویض توربو نباید اصلا عجله کرد. یکی از مواردی که در توربو بسیار اهمیت دارد، تشخیص درست علت خرابی آن میباشد. زمانی که علت خرابی آن کشف شود، به راحتی می توان نسبت به تعمیر توربو کپچر اقدام کرد. حواستان باشد که اگر علتیابی به درستی صورت نپذیرد، تمام سرمایهای که برای تعمیر یا خرید توربو جدید هزینه میکنید، به هدر می رود.
یک عامل خارجی باعث خرابی توربو کپچر (ذرات خارجی)
شاید برایتان جالب باشد که شایع ترین دلیل خرابی توربو، یک عامل خارجی است که بر روی آن تاثیر میگذارد. درواقع این موضوع بدین معنی است که خود قطعه توربو دچار فرسودگی نشدهاست. بلکه یک عامل خارجی در آن اختلال ایجاد کردهاست. توربوها معمولا دارای قطعاتی نیستند که خودبه خود دچار خرابی، ساییدگی یا فرسودگی شوند. طول عمر این قطعه با موتور خودرو برابری میکند. درحالی که سازندگان آن تلاش کردهاند که نمونههای جدیدتری از آن را تولید کنند که عمر طولانی تری داشتهباشد. گاهی با توجه به اینکه بر روی طراحی توربو بسیار کار می کنند، نمی توانند جلوی زمان را بگیرند. چراکه با مرور زمان این قطعه با مشکلاتی مواجه میشود. یکی از مشکلات توربو این است که زودتر از زمان تعیین شده خراب میشود.
اصلا جای تعجب نیست که یک توربو جدید به راحتی بعد از یک مدت کوتاه خراب شود و از کار بیافتد. تعمیر توربو کپچر باید حتما به درستی صورت پذیرد.
اجسامی که به صورت ناخواسته وارد توربو میشوند، صدمات جبران ناپذیری را به آن وارد میکنند. ممکن است هنگام تعمیر یا نصب نادرست توربو، یک واشر، مهره و یا پلاستیک در آن گیر کند که چرخ توربو و یا کل شفت را دچار فرسودگی میکند. حتی یک تکه کاغذ نیز می تواند کل روتور را درگیر کند و منجر به خرابی آن شود. این گزینه خرابی کامل بوش و یاتاقانها را دربرمیگیرد. آسیب به پرهها توسط اجسام خارجی باعث خرابی سیستم کنترل آن میگردد که شاهد گرم شدن بیش از حد توربو خواهیم بود. مواد زائد مانند ماسه و یا گرد و غبار به کانال هوا نفوذ می کند و در مدت کوتاهی باعث تغییر شکل دادن تیغههای چرخ می شود.
نصب نادرست، فیلتر هوای بی کیفیت، اتصالاتی که نشتی ایجاد کردهاند و بسیاری از عوامل دیگر باعث خرابی توربو تازه نصب می شود.
روغن موتور آلوده
بخشهای چرخان توربو باید به درستی روغن کاری شوند تا بتوانند به صورت روان کار کنند. هنگامی که روغن موتور بر اثر ذراتی دچار آلودگی شود، قطعا تاثیر بدی بر یخش های محرک سیستم میگذارد. در نهایت این ذرات ریز زائد باعث خرابی بوش و یاتاقانها میشود. بر روی آستینهای یاتاقان میتوانید آثار خراش و شیار را که از این مواد زائد ایجاد شدهاند را ببینید. کثیفی موجود در روغن موتور احتمالا به علت تعمیر نادرست و یا بازشدن درپوش موتور در زمان نامناسب بوده است. این عامل اختلال در روغن به وجود آورده است که به تدریج منجر به فرسایش و واکنش توربو شده است.
روغن بی کیفیت معمولا مواد افزودنی در خودش دارد که بعد از مدتی سبب آلودگی شیمیایی آن میشود که در نهایت خرابی توربو را شاهد خواهیم بود. بنابراین تعمیر توربو کپچر را اصلا نباید از قلم بیاندازید.
گرمای بیش از حد در شرایط عملیاتی شدید توربو کپچر
همانطور که می دانید گرم شدن بیش از حد خودرو می تواند آسیب جدی به بخشهای مختلف آن وارد کند. در این سیستم نیز از این موضوع مستثنی نیست. گرم شدن بیش از حد خودرو باعث ایجاد نقص در سیستم خنک کننده، عملکرد نامناسب سیستم توزیع و نوع غیر قابل استفاده سوخت می گردد. علاوه بر این موارد وجود اشکال در سیستم توربو، سنسور فشار هوا را دچار مشکل میکند.
زمانی که این اتفاق بیافتد، موادی زائد بر روی شفت و چرخها رسوب میکنند که باعث گرم شدن بیش از حد خودرو خواهند شد. در نهایت در سیستم توربو، شکل قطعات توربین و نازهای شفت دچار خرابی و فرسودگی میشوند. در این هنگام، سیستم کنترل از محدوده سرعت مجاز خود خارج شده و باعث ایجاد شکستگی در روتور توربو میشود. این شکستگی پرهها را از بین میبرد که در نهایت روتور به طور کامل از بین می رود. کمبود روغن در توربو نیز یکی از عوامل گرم شدن بیش از آن به حساب میآید.
علت فرسودگی زیاد قسمت های چرخان توربین می تواند گرم شدن بیش از حد ناشی از نقص در سیستم خنک کننده خودرو، عملکرد نامناسب سیستم توزیع گاز، نوع غیر قابل استفاده سوخت باشد. همچنین، نقص سیستم کنترل توربو، سنسور فشار هوا معیوب منجر به تشکیلات خارجی روی شفت و چرخ می شود که به گرم شدن بیش از حد آنها منجر می شود.
راهنمای تعمیرات و سرویس توربو شارژ رنو کپچر
اجسام جامد خارجی با ورود به توربو شارژ صدمات جبران ناپذیری به قطعات آن وارد میکنند. در نتیجه تعمیر یا نصب نادرست، یک واشر خارجی، مهره، پلاستیک که در دستگاه گیر کرده است، به چرخ توربو شارژر یا کل شفت آسیب میرساند. حتی یک تکه کوچک کاغذ نرم، مقوا، چوب باعث عدم تعادل کامل و متعاقباً منجر به تخریب کامل بوش ها و یاتاقان ها میشود. نصب نادرست، فیلتر هوای بی کیفیت، اتصال کانال نشتی می تواند یکی از دلایل جدی خرابی توربو شارژ تازه نصب شده باشد.
اجزا و نحوه کار توربو شارژ
یک توربوشارژ شامل یک چرخ کمپرسور و چرخ توربین گاز خروجی است که توسط یک شفت جامد به هم متصل شده اند و برای افزایش فشار هوای ورودی موتور احتراق داخلی استفاده میشود. توربین گاز اگزوز انرژی را از گاز خروجی استخراج و از آن برای به حرکت درآوردن کمپرسور و غلبه بر اصطکاک استفاده می کند. در بیشتر کاربردهای نوع خودرو، هم کمپرسور و هم چرخ توربین از نوع جریان شعاعی هستند. برخی از کاربردها، مانند موتورهای دیزلی با سرعت متوسط و کم، می توانند از چرخ توربین جریان محوری به جای توربین جریان شعاعی استفاده کنند.
اقدامات، پیشرفت کار در صورت تعمیر کامل توربو:
- در ابتدا باید محفظه توربو را جدا کنید.
- تمام مکانیزم های توربو را بردارید.
- با استفاده از تجهیزات ویژه و به کمک مواد شیمیایی، قطعات را کاملا تمیز کنید. رسوبات کربن، زنگ زدگی، دوده، کک و سایر آلاینده های معمولی یک توربو را باید کاملا حذف کنید.
- با عملیات ساینده سرد، سطح محفظه توربو را تمیز کنید.
- اجزای توربو دوباره با مواد شیمیایی تمیز شوند.
- کارتریج (هسته) توربو از یک شفت جدید، متعادل، محفظه یاتاقان، آستین ها، حلقه ها و سایر قسمت ها تشکیل شده است. مطابق با تعمیرات استاندارد، از یک کیت تعمیر توربو جدید استفاده کنید.
- کارتریج مونتاژ شده در تجهیزات متعادل کننده ویژه قرار می گیرد، جایی که با پارامترهای تنظیم شده برای توربو فعلی متعادل می شود.
- حالا توربو به طور کامل مونتاژ شده است.
- اتمام کار بر روی تعمیر کامل بررسی عملکرد کلی توربو، انجام کلیه آزمایشات در مورد مناسب بودن توربو برای عملکرد باید صورت پذیرد.
مزایا و معایب توربو شارژ رنو کپچر
هر خودروی رنویی که از توربو شارژ استفاده می کند قطعا دارای مزایا و معایبی خواهد بود که باید به آن ها توجه کرد تا در آینده استفاده بهتری از این نوع خودروها داشت.
مزیت توربو شارژ رنو کپچر
وقتی از توربوشارژ استفاده می کنید، می توانید از هر دو موتور بنزینی یا دیزلی استفاده کنید. توربوشارژهای دیزلی مزایای خاص خود را دارند. تقریباً می توانید از توربو شارژ در هر نوع خودرویی استفاده کنید. ماشین، کامیون، اتوبوس و…مزیت اصلی استفاده از هر توربوشارژ این است که برای همان اندازه موتور توان خروجی بیشتری دریافت خواهید کرد. این بدان معنی است که هر حرکت پیستون در تمام سیلندرها، قدرت بیشتری نسبت به حالت دیگر تولید می کند.
معایب توربو شارژ رنو کپچر
به یاد دارید که چگونه گفتیم که با توربوشارژر قدرت بیشتری می گیرید؟ خوب! قدرت بیشتر به معنای خروجی انرژی بیشتر در هر ثانیه است. این بدان معناست که هنگام استفاده از آن باید انرژی بیشتری صرف کنید. بنابراین باید سوخت بیشتری بسوزانید. در تئوری، یک موتور با توربوشارژر از موتور بدون توربوشارژر مصرف سوخت بیشتری ندارد! شاید یک نقطه ضعف بزرگ نباشد، اما با این وجود چیزی قابل ذکر است. اما چرا همه موتورها توربو شارژ نیستند؟ به هر حال، قدرت بیشتر برای همان اندازه موتور عالی به نظر میرسد! خوب، مشخص است که مصرف سوخت برای توربوشارژها همیشه آن طور که انتظار می رود خوب و کارآمد نیست.
بسیاری از آنها مصرف سوخت به طور قابل توجهی بدتر از همتایان خود دارند. بنابراین برای صرفه جویی در مصرف سوخت، انتخاب هیبریدیها و سایر فناوری های پیشرفته راهی است که باید طی شود.
نحوه نگهداری توربو شارژ
استفاده از توربو شارژ قطعا سخت خواهد بود اما رعایت اصول اولیه که بسیار ساده بوده می تواند به راحتی به شما کمک نماید.
تعمیر و تعویض منظم روغن
سیستم های توربو از قطعات متحرکی تشکیل شده اند که با سرعت های فوق العاده بالا می چرخند و تحت فشار و حرارت شدید کار می کنند. به این معنی که آنها به جریان ثابتی از روغن موتور با کیفیت برای روانکاری دریچه تراکم و فن های ورودی و خروجی نیاز دارند تا سایش کاهش یابد و به آن ها کمک کند بهترین عملکرد خود را داشته باشند. روغن موتور به قدری مهم است که برخی از سیستم های توربو پیشرفته دارای یک مخزن روغن اختصاصی هستند که روغن را در داخل توربو به گردش در میآورد. برای بهترین عملکرد از یک توربو شارژ رنو کپچر، روغن را حداقل هر ۵ هزار مایل تعویض کنید و آن را با یک روغن کاملا مصنوعی جایگزین کنید که API مناسب برای نوع موتور خودرو شما است.
کتابچه راهنمای وسیله نقلیه شما باید بهترین انتخاب روغن را برای ماشین شما توصیه کند.
موتور را گرم کنید
روغن موتور وقتی سرد است غلیظ می شود، به این معنی که به راحتی در اطراف محفظه موتور جریان ندارد. یعنی تا زمانی که روغن گرم و نازک نشده باشد، قطعات متحرک در معرض خطر سایش و پارگی قرار دارند. و این موضوع در مورد توربو شارژ رنو کپچر صادق است. هر بار که وقتی ماشینتان سرد است پشت فرمان می نشینید، زمان گرم شدن روغن موتور را در نظر داشته باشید و سبک رانندگی خود را متناسب با آن تغییر دهید.
علائم خرابی توربو شارژ رنو کپچر
تهاجمی بودن بیش از حد با پای راست، فشار زیادی بر پمپ روغن وارد میکند، که باید فشار بیشتری وارد شود تا روغن غلیظ در سیستم گردش کند. روغن غلیظ نیز در روانکاری صحیح قطعات متحرک بی اثر است که میتواند باعث ایجاد مشکل در سیستم توربو شود.
اجزا و نحوه کار توربو شارژ
هر بار که خودروی توربوشارژ خود را برای اولین بار در یک روز روشن میکنید، آن را حدود ۳۰ ثانیه در حالت بیکار نگه دارید. در این مدت دور موتور را بیشتر نکنید یا بی جهت شتاب نگیرید. در حالت آرام، روانکار به واحد توربوشارژر میرسد، زیرا با RPM بسیار بالا شروع میشود و به مقدار مناسبی روانکاری نیاز دارد.
تشخیص خرابی توربو از روی موتور
دانستن خرابی های توربو یکی از عوامل بسیار مهمی است که به شما در تعمیر آن کمک می کند. حتی ممکن است گاهی خرابی به گونه ای باشد که بدون خارج کردن توربو از درون محفظه موتور انجام پذیرد.
خطوط هوایی از توربو خاموش شده اند
لوله های انشعاب اتصال توربو با فیلتر هوا و اینتر کولر حذف می شوند. کانال های هوای جدا شده باید خشک یا کمی مرطوب از دود روغن باشند. اگر مقدار قابل توجهی روغن موتور در اتصالات هوا و نقاط اتصال آنها مشاهده شود. کل روغن مصرفی خودرو به شدت افزایش مییابد که در نهایت باید علت نشتی به طور دقیق مشخص شود. مشکل می تواند در توربو یا موتور باشد.
شفت و چرخ باید بازرسی شوند
تیغه های چرخ نباید دچار خرابی، فرسودگی و خم شدگی شوند و یا حتی تغییر شکل دهند. چرخ باید دارای اشکال منظم و متقارن باشد. در صورت وجود نقص در چرخ، توربو باید تعمیر یا تعویض شود.
سعی کنید محور توربو (روتور) را در جهت محوری خود به حرکت درآورید. این کار را می توان به سادگی با دست، کشیدنشفت (روتور)، گرفتنانگشتان شفت یا چرخ انجام داد. ضربه برگشتی در جهت محوری نباید از 0.05 میلی متر تجاوز کند و اساساً نباید با دست احساس شود. اگر حرکت شفت توربو شارژر در جهت محوری بیش از حد اعلام شدهباشد، توربو نیاز به تعمیر یا تغییر دارد.
محور را در جهت شعاعی حرکت دهید
حرکت شفت توربو در جهت شعاعی را می توان با دست احساس کرد. شکاف در این جهت نباید از 1.00 میلی متر تجاوز کند. باکشیدن وچرخاندن چرخ نباید به دیوارههای قسمت سرد توربو برخورد کرد. اگر چرخ توربو یا پره های آن با محفظه توربو تماس داشته باشد، این نقص باید به طور کامل برطرف شود.
قطعات خارجی توربو را بررسی کنید
بعد از مدت طولانی کارکرد توربو، بدنه آن دچار ترک خوردگی شود و یا تغییر شکل دهد. این گزینه را معمولا با توجه به طول زمان، مدل، شرایط استفاده، سازنده یا برند خودرو، در نظر می گیرد. پس از کشف ترک، شکاف یا نوع دیگری از تغییر شکل حیاتی بدنه، تعمیر برای ابزار توربو بسیار حیاتی و مهم میباشد. شاید هم نیاز به تعویض داشته باشد.
عمر مفید توربوشارژر
برای کارکرد عادی توربو، توصیه می شود تعمیر و نگهداری منظم خودرو را به طور دائم انجام دهید. برای آنکه توربو شما عمر طولانی داشته باشد باید توصیه هایی را جدی بگیرید. توصیه های کلی سیستم توربو کپچر شامل:
- تعمیر و نگهداری منظم خودرو باید کامل صورت پذیرد.
- روغن موتور را به طور منظم تعویض کنید.
- فقط روغن با کیفیت در آن پر کنید.
- فیلترهای روغن و هوا را به طور منظم تعویض کنید.
- از مواد افزودنی چک نشده برای موتور استفاده نکنید.
- توصیه های سازنده خودرو را دنبال کنید.
تعمیرات تخصصی توربوشارژ رنو کپچر فقط در رنو وان
در تعمیرگاه تخصصی رنو (رنو وان)، شبکهای از تعمیرگاههای مجهز و مدرن وجود دارد که تعمیرات حرفهای و باکیفیت توربوشارژرهای معیوب رنو را انجام میدهد. بر اساس تجربه طولانی کار و سیاست دقیق کیفیت رنو وان، تیم آنها فقط خدمات با کیفیت بالا را برای تعمیر و بازسازی توربوشارژ رنو کپچر ارائه میدهد. تعمیرات تخصصی توربوشارژرها توسط پرسنل مجرب و آموزش دیده و با استفاده از مدرن ترین و مطمئن ترین تجهیزات انجام می شود. متخصصان در مورد تعمیر و کارکرد توربوشارژ رنو کپچر به شما مشاوره داده تا به راحتی تمام ویژگیهای توربوشارژ و قطعات آن را ارزیابی کرده و در انتها علل خرابی توربوشارژر به خوبی مرتفع گردد.
هزینه تعمیر توربو شارژر رنو کپچر
از آنجایی که توربو شارژ و تعمیر آن یکی از کارهای تخصصی تعمیرگاه رنو است باید توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود. تیم متخصص رنو وان به راحتی می تواند این مشکل را در خودروی شما تشخیص داده و آن را با کیفیت بالا تعمیر نماید. رانندگان عزیز توجه داشته باشند هزینه تعمیر توربو شارژ رنو کپچر دقیقا مطابق با نرخ اتحادیه بوده و هیچ هزینه اضافی دریافت نمی گردد.
سخن پایانی
اگر آگاهی کافی از لوازم و قطعات خودرو ندارید بهتر است کار را به کاردان آن واگذار کنید. کارشناسان متخصص در جهت تعمیر با کیفیت توربو تلاش میکنند. این مکانیک کارهای متخصص به دلیل تجربه زیادی که دارند، می توانند به راحتی مشکل را شناسایی و برای رفع آن بکوشند. همانطور که میدانید عیب یابی در سیستم توربو بسیار پر اهمیت میباشد. علاوه بر این موارد سرویس دوره ای کپچر از بروز هرگونه خسارتی برای خودرو جلوگیری میکند. تعمیر توربو کپچر یکی از کارهایی است که باید به متخصصان واگذار شود.
2 پاسخ
با سلام و وقت بخیر خدمت ادمین محترم
در صورت خراب شدن توربو شارژر رنو کپچر تعمیر می شود یا باید تعویض شود؟؟
سلام خدمت شما دوست گرامی
بله تعمیر می شود.