تعمیرگاه تخصصی رنووان

علت لرزش دسته دنده و داشبورد ال 90

داشبورد ساندرو استپ وی
فهرست مطالب

2 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر ممنون از مطالب مفیدی که به اشتراک گذاشتید. ماشینم ساندرو دنده ای هست بعلت لرزش در نیم کلاچ و سربالایی دیسک و صفحه سه بار عوض کردم ولی هنوز مشکل پابرجاست ، بارآخر دیسک و صفحه اصلی گرفتم حتی شمعها رو هم عوض کردم. دسته موتور هم چک شده مشکلی نداره. ولی هنوز در نیم کلاچ لرزش هست البته بعد از تعویض دیسک دسته دنده هم به لرزش افتاده نمایندگی هم درواقع نمتونه علت لرزش رو تشخیص بده برا همین هم زیر بار نمیره که ماشین هنوز لرزش داره لطفا منو راهنمایی کنید

    1. 🌹

      خیلی دقیق توضیح دادی، همین باعث میشه راحت‌تر جمع‌بندی کنیم. اینکه ۳ بار دیسک و صفحه عوض کردی (بار آخر هم اصلی) ولی همچنان لرزش مخصوصا در نیم‌کلاچ و سربالایی برقرار مونده، نشون میده مشکل صرفا از دیسک و صفحه نیست. دلایل شایع تو ساندرو/ال۹۰:

      تاب داشتن فلایویل: اگر فلایویل حتی کمی تاب یا خوردگی سطحی داشته باشه، دیسک نو هم بذاری لرزش نیم‌کلاچ باقی می‌مونه. تراش یا تعویض فلایویل معمولا کل ماجرا رو درست می‌کنه.
      همراستایی موتور و گیربکس (بوش‌ها و پیچ‌ها): اگر موقع باز و بست گیربکس، موتور و گیربکس دقیق روی هم ننشینن یا بوش‌های راهنما خراب باشه، محور ورودی گیربکس در راستا قرار نمی‌گیره و لرزش منتقل میشه. همین موضوع باعث لرزش دسته‌دنده هم میشه.
      بوش‌ها و گردگیرهای پلوس: اگر شُل بشن یا لقی داشته باشن، موقع بارگیری اولیه لرزش رو بیشتر به اتاق میدن و با نیم‌کلاچ بیشتر حس میشه.
      خرابی یا ضعف بلبرینگ شافت ورودی گیربکس: اینم باعث کوبش و لرزش در نیم‌کلاچ میشه.

      ✅ جمع‌بندی:
      از اونجا که دیسک و صفحه اصلی گذاشتی و دسته‌موتور هم سالمه، محتمل‌ترین علت فلایویل تاب‌دار یا همراستایی ناقص موتور و گیربکس هست. این مورد خیلی وقت‌ها نادیده گرفته میشه و تعمیرکار فقط دیسک و صفحه رو عوض می‌کنه.

      راهکار درست اینه: فلایویل بازدید و روی میز تراش کنترل بشه، همراستایی گیربکس و بوش‌ها چک بشه. اگر درست بشه لرزش نیم‌کلاچ کاملا از بین میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *