تعمیرگاه تخصصی رنووان

علائم خرابی واتر پمپ ال 90

واتر پمپ ال ۹۰ یکی از قطعات بسیار مهم در سیستم خنک‌کاری خودرو است که وظیفه آن، گردش مایع خنک‌کننده بین موتور و رادیاتور است. این قطعه باعث می‌شود دمای موتور در شرایط کاری مختلف، در محدوده استاندارد باقی بماند. اگر واتر پمپ به‌درستی کار نکند، دمای موتور به سرعت بالا می‌رود که می‌تواند به قطعات حیاتی مثل واشر سرسیلندر آسیب جدی وارد کند. در تعمیرگاه تخصصی رنو وان، که بهترین تعمیرگاه رنو تهران محسوب می‌شود، بسیاری از خودروهای ال ۹۰ به‌دلیل خرابی واتر پمپ مراجعه می‌کنند. اهمیت واتر پمپ به‌حدی است که حتی نشتی‌های کوچک یا صداهای غیرعادی از این قطعه نباید نادیده گرفته شوند.
علل خرابی واتر پمپ ال ۹۰ و تعمیر آن در تهران
فهرست مطالب

10 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    مدتی است که رنگ آب رادیات ماشین عوض شده و همچنین دمای آب به دفعات بالا میره و دور خیلی تند فن روشن میشه . چند تا تعمیرگاه بردم نتونستن مشکل رو پیدا کنن . منم ساکن تهران نیستم ، خواستم ببینم امکانش هست یک روز صبح اول وقت ماشین رو بیارم تهران و تا آخر وقت بهم تحویل بدید چون جایی ندارم که بخوام بمونم و مرخصی هم نمیدن بهم ؟
    با تشکر

  2. سلام من امروز متوجه شدم که از ماشین اب با سرعت چکه میکنه درقسمت واتر پمپ امکان داره که از واشر واتر پمپ باشه

    1. با سلام
      خیر. فیبروفنر وکاسه نمد واتر پمپ در اثر کارکرد بالا دچار خوردگی شده و نیاز به تعویض کامل واتر پمپ دارد.

  3. سلام
    ال نود من در سر بالایی دمای آب بالا می رود ،اب هم کم نمی کند ،فن به موقع عمل می کند ،علت چه می تواند باشد ؟؟
    متشکرم

    1. سلام
      اگر در سربالایی دمای آب بالا میره ولی آب کم نمی‌ کنه و فن هم درست عمل می‌ کنه، معمولا علت به گرفتگی رادیاتور، ضعف واترپمپ یا گرفتگی مسیر گردش آب مربوط میشه. همچنین اگر ترموستات نیمه‌ گیر کرده باشه یا رادیاتور رسوب داشته باشه، در فشار سربالایی خنک‌ کاری کافی انجام نمیشه و دما بالا میره. پیشنهاد میشه رادیاتور و واترپمپ دقیق بررسی بشه.

  4. سلام.ال ۹۰ دارم در جاده وقتی کولر روشن باشه حرارت بالا میره به محض خاموش کردن کولر حرارت پایین میاد.در ترافیک شهری یا توقف خودرو استفاده از کولر مشکلی ندارد.

    1. این مشکل معمولا به ضعیف بودن رادیاتور یا گرفتگی بخشی از آن و گاهی خرابی فن دور تند مربوط میشه. چون در جاده وقتی کولر روشن میشه موتور تحت فشار بیشتری قرار می‌ گیره و اگر رادیاتور یا سیستم خنک‌ کاری کامل بازدهی نداشته باشه دما بالا میره. پیشنهاد میشه رادیاتور، ترموستات و عملکرد فن‌ها بررسی بشه!

  5. هنگامی که ماشین گرم باشد استارت نمی خورد؛یه کم خنک شد استارت می خورد

    1. این مشکل معمولا به استارت یا اتومات استارت ضعیف، یا در برخی موارد سنسور دمای آب و سنسور دور موتور (کرنک) بر می‌گردد. بهتره اول سلامت استارت و اتصالات برقی بررسی بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *