فهرست مطالب

تعمیر جلوبندی مگان
تعمیر جلوبندی مگان

تعمیر گیربکس جک S3 اتوماتیک

جک s3 ماشین چینی جمع و جوری است که از لحاظ شکل ظاهری شبیه هاچ بک ها است، اما به دلیل ارتفاع بلندی که دارد و به خاطر این که از دست انداز ها به راحتی عبور می کند و کابین و صندوق آن فضای مناسبی دارد می ‌شود گفت که از هاچ بک ها ظاهر زیباتری دارد. گیربکس این ماشین به صورت اتوماتیک است و معمولاً گیربکس های اتوماتیک نسبت به نوع دنده‌ای حساسیت بالایی دارند و اگر از آنها مراقبت نشود خراب می‌شوند. تعمیر گیربکس جک s3 اتوماتیک باید توسط یک متخصص و اهل فن صورت گیرد.

گیربکس اتوماتیک جک s3 چیست؟

در حالت کلی گیربکس این ماشین از دو نوع دستی و اتوماتیک تشکیل می شود. در نوع اتوماتیک گیربکس های cvt بکار می رود و باید مراقب بود تا به گیربکس فشار زیادی وارد نشود چون باعث خرابی آن می شود. این گیربکس وظیفه انتقال نیرو به چرخ های جلو را دارد.

درواقع cvt کلا با گیربکس های دیگر فرق می کند. در این گیربکس دنده ای وجود ندارد و بنابراین از تعویق هنگام تعویض دنده خبری نیست. مزایای این ماشین عبارتند از :

  • پایین بودن مصرف سوخت
  • مناسب برای سفر با خانواده
  • دارای فرمان برقی و بسیار نرم است
  • اسکلت فولادی ماشین مقاوم و محکم است
  • با قرار گرفتن در سراشیبی یا مسیرهای شیب دار مدل طراحی ترمز های آن مانع از عقب رفتن خودرو می شود
  • گیربکس cvt آن باعث می شود که دنده ها به راحتی تعویض شود و مصرف سوخت را هم به میزان زیادی کم می کند

مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک جک s3

۱ – گیربکس این ماشین معمولاً بسیار روان است و در زمان عوض کردن دنده نباید احساس لرزش کنید. در صورت احساس لرزش حتماً برای تعمیر گیربکس جک S3 اتوماتیک هر چه سریعتر اقدام کنید.

۲ – اگر احساس کردید که جک اس ۳ شما مشکل گاز هرز خوردن دارد، دلیل این موضوع ممکن است کم بودن روغن و یا نرسیدن مقدار کافی آن و یا علت آن خراب شدن و از بین رفتن صفحات کلاچ باشد.

۳ – خلاص شدن گیربکس می تواند بخاطر خرابی پلوس و یا خالی شدن روغن گیربکس باشد و یا بخاطر خرابی چرخ دنده ها و از بین رفتن و آسیب دیدن آنها باشد.

۴ – اگر از گیربکس صدای وز وز می شنوید باید بدانید آسیب چرخ دنده ها باعث ایجاد این صدا می شود، بنابراین برای تعمیر این مشکل باید نزد یک تعمیر کار مجرب بروید.

مشکلات مربوط به روغن گیربکس

در صورت تاخیر در عملکرد تعویض دنده، علت آن می تواند نشتی روغن از گیربکس باشد. اگر ایرادی در خودرو وجود داشته باشد سنسورها این پیام را به کامپیوتر می دهند و باعث روشن شدن چراغ چک می شوند. کثیف بودن روغن گیربکس و یا کم بودن مقدار آن باعث ایجاد صداهای بد و ناهنجاری در حالت خلاص از ماشین می شود. در صورت کم شدن مقدار روغن قدرت دنده ها و خودرو کم می شود

لرزش ماشین نشان دهنده مشکل در گیربکس است زیرا در نوع اتوماتیک تعویض دنده در حالت حرکت ماشین سخت انجام می شود. اگر احساس نشتی در گیربکس کردید حتما برای تعمیر گیربکس اتوماتیک جک s3 به یک تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مراجعه کنید زیرا اگر نشتی ادامه یابد علاوه بر گیربکس قسمت های دیگر هم آسیب می بیند.

احساس بوی سوختگی از روغن گیربکس نشان دهنده گرم شدن زیاد روغن یا کثیف شدن روغن است و باید سریع روغن را عوض کرد و جلوی نشتی را گرفت. احساس خلاص شدن دنده به صورت ناگهانی نشان دهنده مشکل در گیربکس است که باید برای تعمیر آن حتما به یک تعمیر کار ماهر مراجعه شود. (۰۹۱۷۴۱۱۴۸۲۳)

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک جک s3

هزینه تعمیر گیربکس جک s3 اتوماتیک بستگی به قطعه‌ای که دچار آسیب شده است و همچنین میزان صدمه ای که وارد شده دارد. همچنین بستگی به این دارد که قطعه صدمه دیده نیاز به تعویض دارد و یا باید تعمیر شود. برای اینکه هزینه کمتری را برای تعمیر گیربکس پرداخت کنید بهتر است برای تعمیر قطعه صدمه دیده زودتر اقدام کنید. در هنگام بازدید دوره ای گیربکس سلامت موتور هنگامی که در وضعیت روشن قرار می گیرد چک می شود. این چک شدن شامل لرزش، دما و نشتی روغن و همچنین صداهای غیر طبیعی از آن است. در این هنگام روشن بودن خودرو برای گرم شدن کامل گیربکس ضروری است.

هنگامی که موتورسرد و یا خاموش است مواردی چون میزان روغن و کیفیت آن بررسی می شود.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک جک s3

تعویض روغن این خودرو با در نظر گرفتن میزان مسافت و همچنین مدت زمان مصرف روغن در هنگام رانندگی تعیین می شود. همچنین تاریخ مصرف این روغن هم متناسب با این مسافت و مدت زمان رانندگی با ماشین است. همچنین نحوه استفاده و رانندگی نادرست هم می تواند از طول عمر روغن کم کند زیرا دمای روغن گیربکس در اثر سایش چرخ دنده ها بالاتر می رود و خاصیت لزج بودن خود را از دست می دهد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک جک s3 به صورت موقت

گیربکس جک s3 اتوماتیک می تواند دچار مشکل کمی مثل لرزش شود و‌ یا کاملا خراب شود. در مواقعی که ایراد آن کم است می توان ماشین را با چند ترفند ساده بکار انداخت.

  • برق ماشین را به مدت ۵ دقیقه قطع کنید.
  • ماشین را در حالت خلاص قرار دهید و برق آن را قطع کنید. هر گز پدال ماشین را فشار ندهید. برای مدت زمان کوتاهی ماشین روشن بماند و بعد آن را خاموش کنید.
  • بعد از سی ثانیه دوباره ماشین را روشن کرده و این عمل را سه بار تکرار کنید تا سیستم کامپیوتری ماشین تنظیم گردد.
  • ماشین را آرام روشن کنید و در وضعیت مشخص و ثابتی، آن را حرکت دهید.
  • با وجود انجام تمامی این مراحل و روشن کردن ماشین بهتر است نزد یک تعمیر کار ماهر بروید و گیربکس ماشین را چک کنید.

سخن پایانی

گیربکس اتوماتیک نسبت به نوع دستی آن بسیار مورد پسند تر است. زیرا برخلاف نوع دستی می تواند دنده مناسب را با توجه به نوع شتاب و سرعت انتخاب کند. همچنین رانندگی با این خودروها راحت تر است زیرا کلاچ در مدل اتوماتیک کاربردی ندارد و پای چپ در رانندگی آزاد است. بخاطر تعویض دنده های پشت سرهم انرژی زیادی مصرف می شود. وجود خنک کننده روغن که از بالا رفتن دمای روغن با کمک پره های مسی جلوگیری می کند باعث افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک می شود.

گیربکس اتوماتیک جک s3 در صورت میزان بودن روغن و رانندگی درست و مراعات در حرکت می تواند مدت زمان طولانی برای شما کار کند. برای اینکه بتوانید مدت زمان بیشتری از گیربکس ماشین خود استفاده کنید و متحمل هزینه گزاف برای تعویض آن نشوید در صورت مشاهده هر گونه نقص در عملکرد آن هر چه سریعتر برای تعمیر گیربکس جک s3 اتومات به تعمیرگاه مجاز رنو وان مراجعه کنید تا در اسرع وقت مشکل گیربکس شما شناسایی و برطرف شود. شماره تماس تعمیرگاه رنو وان (۰۹۱۷۴۱۱۴۸۲۳)